Ice Code Games odnotował skonsolidowaną stratę netto w wysokości 12,3 mln zł w 2024 r. wobec straty netto w wysokości 2,39 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 11,92 mln zł wobec 2,14 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,01 mln zł wobec 4,81 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 12,27 mln zł w 2024 r. wobec 2,26 mln zł rok wcześniej.
„Odczuwamy już konsekwencje ograniczeń dotychczasowego modelu biznesowego (opartego na ścisłej współpracy z wydawcami) oraz niższych niż zakładane przychodów z dystrybucji gry 'Rogue Waters’, co przełożyło się na konieczność podjęcia działań naprawczych. W związku z tym, Zarząd zdecydował o dokonaniu odpisów aktualizujących wartość aktywów Spółki, obejmujących m.in. odpis wartości firmy oraz wartości samej gry 'Rogue Waters’. W konsekwencji tych odpisów, miniony rok zamknęliśmy stratą netto na poziomie jednostkowym w wysokości -12 269 817,34 zł, a na poziomie skonsolidowanym. Wierzymy jednak, że takie działania pomogą w rzetelnym ukazaniu bieżącej kondycji finansowej spółki” – napisał prezes Mateusz Pilski w liście do akcjonariuszy i inwestorów.
Podkreślił, że głównym osiągnięciem w roku 2024 była premiera „Rogue Waters” na platformie PC, przyjęta bardzo pozytywnie zarówno przez media branżowe, jak i graczy.
„Według agregatora Metacritic gra uzyskała średnią ocen na poziomie 83, co jest bardzo dobrym wynikiem i potwierdza umiejętności oraz ugruntowaną pozycję Ice Code Games w gatunku gier taktycznych. Niestety, ze względu na decyzję wydawcy, kampania marketingowa trwała zaledwie pięć tygodni (od ogłoszenia gry do jej wydania), co znacząco ograniczyło zasięg działań
promocyjnych i nie pozwoliło zbudować odpowiedniej świadomości marki wśród graczy oraz mediów. W rezultacie, pomimo wysokiej jakości samej gry, nie zdołaliśmy dotrzeć do pełnego grona odbiorców, a uzyskane przychody okazały się niższe od prognozowanych” – napisał prezes.
W celu dotarcia do szerszego grona odbiorców, w porozumieniu z wydawcą Ice Code Games postanowiło przygotować wersje tej gry na platformy konsolowe. W konsekwencji tego, 4 lutego br. tytuł zadebiutował na konsolach Xbox i PlayStation, a 13 marca br. został wydany na Nintendo Switch.
„Warto podkreślić, że jest to nasz pierwszy projekt zrealizowany na konsole, a uzyskane efekty jakościowe i wysokie oceny na tych platformach napawają nas szczególną dumą” – podsumował Pilski.
Ice Code Games to notowany na NewConnect producent gier wideo na PC i konsole. Studio specjalizuje się w grach strategicznych i taktycznych.
Źródło: ISBnews