LPP odnotowało 459,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. roku obrotowego 2021/2022 (maj-lipiec 2021) wobec 30,64 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 595,01 mln zł wobec 32,3 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 863,76 mln zł wobec 308,13 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3 643,14 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 2 129,3 mln zł rok wcześniej.
W I poł. r.obr. 2021/2022 (luty-lipiec 2021) spółka miała 480,64 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 392,63 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 5 993,48 mln zł w porównaniu z 3 307,94 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 1 208,11 mln zł wobec 325,71 mln zł rok wcześniej.
Sprzedaż internetowa grupy wzrosła do 793 mln zł w II kw. r.obr. 2021/2022 z 621 mln zł rok wcześniej, zaś w całym I półroczu – odpowiednio do 1 781 mln zł z 1 005 mln zł rok wcześniej.
„W I półroczu 2021/22 przychody grupy kapitałowej osiągnęły prawie 6 mld zł wobec nieco ponad 3 mld zł w tym samym okresie rok wcześniej. Wyższe o ponad 80% r/r przychody były wynikiem kilku czynników: powrotu klientów do sklepów stacjonarnych po okresie lockdownu i realizacji tzw. 'odłożonego popytu’, utrzymującej się tendencji preferencji zakupów online, udanych kolekcji wszystkich marek oraz rozwoju powierzchni handlowej grupy i dostosowaniu logistyki do modelu omnichannelowej organizacji” – czytamy w raporcie.
Dzięki sprzedaży kolekcji w pierwszej cenie grupa osiągnęła marżę brutto na poziomie 55,5%, tj. o 7,7 pkt proc. wyższej niż rok wcześniej. Osiągnięcie wyższej marży handlowej było możliwe dzięki wyjątkowo niskim cenom zakupu kolekcji wiosennej. Towary były zamawiane w apogeum kryzysu spowodowanego pandemią, gdy skłonność producentów do negocjacji cen była większa, z obawy o przyszłość gospodarki. Zamówienia składane w kolejnych miesiącach pokazały, że tak niskie ceny zakupu kolekcji wiosennej były ewenementem.
Koszty operacyjne poniesione przez grupę w I półroczu 2021 roku były wyższe o 48,7% r/r, co wynikało z rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej oraz kanału sprzedaży online. Jednocześnie wzrost kosztów operacyjnych był niższy niż wzrost sprzedaży ze względu na oszczędności kosztowe poczynione w czasie pandemii, wskazano także.
LPP podkreśliło w raporcie, że ze względu na spodziewane wzrosty kosztów transportu, cen produkcji, wzrosty kosztów wynagrodzeń oraz materiałów i usług, spółka zakłada mniej korzystny wpływ czynników w przyszłości, wobec czego wyniki uzyskane w I półroczu 2021/22 nie powinny być bazą do tworzenia projekcji wyników grupy na kolejne kwartały.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. r.obr. 2021/2022 wyniósł 113,94 mln zł wobec 86,72 mln zł straty rok wcześniej.
Sieć sprzedaży stacjonarnej grupy liczy 2 021 sklepów o łącznej powierzchni 1 616,5 tys. m2 w 25 krajach. Online jest obecna na 28 rynkach, podano także w raporcie.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews