Mercator Medical miał 8,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kwartale bieżącego roku wobec 9,8 mln zł straty netto w II kwartale 2022 roku, podała spółka, prezentując wstępne dane.
„W drugim kwartale 2023 r. grupa emitenta uzyskała następujące wyniki finansowe:
1) skonsolidowane przychody ze sprzedaży: 121,5 mln zł, wobec 149,2 mln zł w II kw. 2022 r. oraz 112,8 mln zł w I kw. 2023 r.;
2) skonsolidowany wynik EBITDA: -17,6 mln zł, wobec -14,3 mln zł w II kw. 2022 r. oraz -25,1 mln zł w I kw. 2023 r.;
3) skonsolidowany zysk netto: 8,5 mln zł, wobec 9,8 mln zł straty netto w II kw. 2022 r. oraz 18 mln zł straty netto w I kw. 2023 r.” – czytamy w komunikacie.
„Wciąż nie widzimy przełomu na globalnym rynku producentów rękawic jednorazowych, dlatego wyniki operacyjne są dalekie od naszych ambicji. W segmencie dystrybucyjnym od kilku miesięcy dzieją się pewne pozytywne procesy zmierzające do odbudowy marż, ale to jeszcze za mało, aby rynek ustalił równowagę cenową, satysfakcjonującą długookresowo dla wszystkich jego uczestników i za mało, aby można było już mówić o jakościowej zmianie w sytuacji producentów rękawic” – skomentowała wiceprezes Monika Żyznowska, cytowana w komunikacie.
Na dzień 30 czerwca 2023 r. grupa emitenta dysponowała ok. 412,7 mln zł gotówki netto oraz innych aktywów finansowych, wskazano również.
Mercator Medical to producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jest jednym z najważniejszych graczy w Polsce oraz liczącym się podmiotem na arenie międzynarodowej. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 542,5 mln zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews