Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Skinwallet wyniosły 2,73 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 4 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie spółka zanotowała 54,7% wzrostu kw/kw obrotów na platformie Market (GMV) – wyniosły one 688 tys. USD.
„Spadek przychodów w II kwartale związany jest z sezonowym zmniejszeniem liczby graczy, wzmożonym w drugiej połowie minionego kwartału ze względu na mniejszą liczbę wydarzeń e-sportowych oraz znoszenie restrykcji związanych z koronawirusem. Nałożyły się na to krótkoterminowe wahania cen i letnia wyprzedaż na platformie Steam. W konsekwencji doprowadziło to do zmniejszenia generowanych przez spółkę przychodów i marży. Zarząd ocenia wpływ tych zdarzeń jako krótkoterminowy, a jednocześnie podejmuje szereg działań w ramach realizacji strategii, które m.in. mają zapewnić większe zdywersyfikowane działalności” – czytamy w komentarzu zarządu.
Skinwallet jest właścicielem dwóch platform umożliwiających obrót dobrami cyfrowymi. Uruchomiony w 2019 roku serwis Skinwallet Instant umożliwia użytkownikom sprzedaż dóbr cyfrowych oferując możliwość uzyskania natychmiastowej wyceny i dostępu do wypłaconych środków. Wykorzystuje przy tym zautomatyzowane algorytmy. Druga platforma, Skinwallet Market, rozpoczęła działanie na początku 2021 r. Funkcjonujący w formule marketplace serwis pozwala na handel i wymianę dóbr bezpośrednio pomiędzy użytkownikami. Jego uruchomienie otwiera spółkę na znacznie większy rynek, podkreślono.
„W minionym okresie koncentrowaliśmy się nie tylko na dotychczasowej działalności platform Instant i Market, ale również opracowaliśmy nowe kierunki rozwoju. Widzimy duży potencjał w segmencie NFT, dlatego zdecydowaliśmy się zaangażować w uruchomienie projektów z nim powiązanych. Zdążyliśmy już uruchomić nową platformę Skinwallet Engage, która ma w założeniach wspierać rozwój rozpoznawalności naszych usług oraz jest pierwszym krokiem na drodze realizacji nowej strategii oscylującej wokół ruchu Web3. Została ona uruchomiona w połowie lipca, więc wyniki, które z niej wynikają będą widoczne w kolejnych raportach” – powiedział prezes Kornel Szwaja, cytowany w komunikacie.
„Jesteśmy zadowoleni z wzrostu obrotów generowanych przez platformę Market. Liczba transakcji wzrosła w porównaniu z wcześniejszym kwartałem o prawie 59%, a obrót o prawie 55%. Dynamika obrotów platformy Skinwallet Market oraz wyniki platformy Skinwallet Instant zostały jednak znacząco ograniczone w związku z sezonowym spadkiem liczby graczy oraz cen na rynku wywołanym letnimi wyprzedażami na platformie Steam. Jest to naturalne zjawisko obserwowane w poprzednich latach. W najbliższym czasie zamierzamy kontynuować prace nad wzrostem popularności naszych usług oraz rozwijać się w segmencie NFT poprzez uruchomienie kolejnych projektów, o których będziemy informować w najbliższym czasie. Pomogą nam w tym środki pozyskane w ramach emisji akcji od naszego głównego akcjonariusza” – dodał prezes.
15 lipca br. do grona platform Skinwallet dołączyła usługa Skinwallet Engage. Jest to narzędzie skierowane do twórców na platformie streamingowej Twitch i jest częścią ekosystemu budowanego wokół sieci Web3. Zaktualizowana niedawno strategia rozwoju spółki zakłada zbudowanie infrastruktury umożliwiającej twórcom gier kreowanie tokenów oraz dostosowanie platformy Skinwallet Market do obsługi transakcji, których przedmiotem będą NFT.
Skinwallet to działająca od 2019 roku platforma handlu dobrami cyfrowymi w grach wideo. Głównym rynkiem aktywności spółki jest gra „Counter-Strike: Global Offensive”, platforma umożliwia również handel przedmiotami z gry „Dota 2” oraz „Team Fortress 2”, a w kolejnych miesiącach planowane jest uruchomienie możliwości handlu dobrami cyfrowymi z kolejnych gier. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect we wrześniu 2020 r.
Źródło: ISBnews