Pepco Group obniżyło capex planowany na rok obrotowy 2024 (kończący się we wrześniu br.) do 250 mln euro (z wcześniejszych 300 mln euro) i planuje zmniejszyć liczbę otwarć nowych sklepów (netto) do 200-300 od przyszłego roku obrotowego (wobec 400 planowanych na ten rok), poinformował ISBnews przewodniczący wykonawczy (executive chair) Andy Bond.
„Nasza prognoza nakładów inwestycyjnych na cały rok wynosi obecnie 250 mln euro. W ubiegłym roku wydaliśmy prawie 400 mln euro, więc będzie to około 150 mln euro mniej rok do roku. To oczywiście wpłynie bezpośrednio na wolne przepływy pieniężne, więc zakończymy ten rok z bardzo, bardzo silną pozycją wolnych przepływów pieniężnych” – powiedział Bond w rozmowie z ISBnews.
„Zdecydowanie wolę otworzyć 200 do 300 niezwykle rentownych sklepów niż 400, niemniej podpisaliśmy w tym roku już sporo nowych umów najmu. Myślę więc, że w przyszłości – począwszy od nowego roku obrotowego – będziemy otwierać 200 do 300 sklepów rocznie” – dodał.
Executive chair podkreślił, że Grupa nadal widzi możliwość otwierania sklepów w Polsce, a także w całym regionie CEE.
„Nasz pipeline nieruchomości na przyszły rok wskazuje, że w przyszłym roku możemy otworzyć od 50 do 80 sklepów w Polsce. Tak więc nadal widzimy możliwości powiększania sieci sklepów na każdym rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Nie widzimy nasycenia rynku, przeciwnie – widzimy, że tort do podziału wciąż rośnie. Wciąż są możliwości rozwoju” – podsumował Bond.
Grupa podała dziś, że nadal oczekuje, iż otworzy ok. 400 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2024.
W III kw. w regionie CEE uruchomiono 71% z nowych sklepów Pepco, w tym 14 otwarć netto w Polsce, 11 w Rumunii i Serbii. W Europie Zachodniej nowe otwarcia zostały skoncentrowane na Włoszech i Hiszpanii. Sieć Dealz Poland otworzyła netto 8 nowych sklepów w III kw. i obecnie posiada łącznie 324 placówki w Polsce.
Łączna liczba sklepów Grupy wyniosła na koniec czerwca br. 4 882 placówki.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews