Prospekt emisyjny Pepco Group powinien być dostępny w pierwszej połowie maja, poinformował dyrektor generalny (CEO) Andy Bond. Oferta publiczna ma objąć ok. 15% akcji istniejących.
„Możemy dać wskazanie terminowe, trudno jednak podać dokładną datę. Ale zakładamy, że prospekt powinien być dostępny w pierwszej połowie maja” – powiedział Bond podczas wideokonferencji.
Na pytanie, jaki jest okres lock-up’u dla grupy Steinhoff i jej maksymalny udział w ofercie publicznej, odpowiedział: „15% będziemy sprzedawać – tyle mogę powiedzieć. Jeśli chodzi o wartość – tak naprawdę rynek pokaże, jaka jest wycena. Z pewnością w przyszłości sprzedaż tego głównego udziału będzie jeszcze w jakiś sposób realizowana” – powiedział Bonda.
W polityce dywidendowej spółka widzi perspektywę „ostrożną”.
„Biorąc pod uwagę dalsze wzrosty i rozbudowę firmy, będzie nadwyżka gotówki, którą będzie można podzielić z naszymi akcjonariuszami. Zasada wypłaty dywidendy będzie miała charakter progresywny, ale ostrożny” – wskazał CEO.
Wcześniej dziś Pepco Group ogłosiła zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej akcji, która zostanie skierowana do inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych, w tym oferty publicznej akcji w Polsce, oraz debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Pepco zamierza złożyć wniosek o dopuszczenie oraz wprowadzenie akcji zwykłych spółki do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW. Oferta będzie obejmowała sprzedaż istniejących akcji przez obecnych akcjonariuszy.
Pepco podało, że zamierza także zdywersyfikować strukturę akcjonariatu i w większym stopniu wyodrębnić się z grupy Steinhoff, wzmocnić możliwości grupy do utrzymania i motywowania kluczowych menedżerów i pracowników, a także stworzyć płynny rynek obrotu akcji dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy.
Grupa prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (wiodącą w Europie Środkowo-Wschodniej sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych; wg stanu na 31 marca 2021 r., Pepco prowadziło 2 229 sklepów w 13 krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych. Sieć działa od 1990 r. w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, prowadząc 818 sklepów, wg stanu na 31 marca 2021 r.) W ramach międzynarodowej ekspansji Poundland, w 2011 r. wprowadzona została marka Dealz, która wg stanu na 31 marca 2021 r. prowadziła 199 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce. Większe sklepy Poundland oferują produkty pierwszej potrzeby, ubrania i inne artykuły detaliczne, podczas gdy sklepy Dealz i mniejsze sklepy Poundland sprzedają artykuły szybkozbywalne, ogólnego przeznaczenia i artykuły pierwszej potrzeby).
Źródło: ISBnews