Polskie Linie Lotnicze LOT (PLL LOT) prognozują, że spółka wypracowała ponad 100 mln zł zysku netto w 2022 r. Przewoźnik miał w tym czasie 8 mln pasażerów i ponad 8 mld zł przychodów.
„W ubiegłym roku wykonaliśmy ponad 85 tys. lotów, a w europejskim rankingu regularności Cirium uplasowaliśmy się w pierwszej dziesiątce spośród ponad 100 przewoźników. Prognozujemy, że wykonane operacje przyniosły nam ponad 100 mln zł zysku netto i pozytywną rentowność na poziomie wyniku operacyjnego. Od początku pandemii COVID-19 PLL LOT nastawione są na maksymalne wykorzystanie rynkowych szans. Dlatego potrafiliśmy skutecznie spożytkować powrót na pokłady pasażerów biznesowych i odbicie, które nastąpiło w ostatnich miesiącach” – skomentował członek zarządu ds. handlowych Michał Fijoł, cytowany w komunikacie.
Miniony rok to także nowe destynacje w siatce połączeń PLL LOT. Pasażerowie mogli po raz pierwszy polecieć z Warszawy bezpośrednio do Mumbaju, Kairu oraz Baku. Do stałego rozkładu siatki po długiej przerwie powrócił także Pekin. PLL LOT niezmiennie łączy Polskę z Europą Środkowo-Wschodnią, jak również Ameryką i Azją. W sezonie letnim samoloty PLL LOT wykonywały blisko 50 rejsów do USA tygodniowo. Świetne wyniki osiągnęły też połączenia z Tel Awiwem oraz Stambułem. Narodowy przewoźnik zamknął 2022 rok liczbą 167 połączeń (loty regularne i czartery), podano także.
PLL LOT zwracają uwagę, że są jedną z najbardziej dotkniętych przez wojnę w Ukrainie linii lotniczych. Na skutek działań wojennych anulacji uległo 11 połączeń obsługiwanych przez LOT. W związku z koniecznością omijania strefy dotkniętej konfliktem, rejsy długodystansowe w kierunku Azji, w zależności od trasy, wydłużyły się nawet o ponad 2 godziny. W przypadku niektórych lotów na krótkim dystansie pasażerowie podróżują aktualnie średnio od 10 do 30 minut dłużej. Spółka odbudowuje się też po okresie ograniczeń i zawieszenia działalności operacyjnej na skutek pandemii COVID-19, która doprowadziła do największego kryzysu w całej historii lotnictwa cywilnego.
„Od początku kryzysu przebyliśmy długą, wymagającą drogę i wciąż pracujemy nad przywróceniem wyników sprzed pandemii. W tym miejscu pragnę podziękować za zaufanie naszym pasażerom, klientom biznesowym, w tym biurom podróży współpracującym z PLL LOT oraz partnerom handlowym, dzięki którym zrealizowaliśmy nasze cele” – dodał Fijoł.
Ostateczne wyniki PLL LOT zostaną podane po zakończeniu badania sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta, co nastąpi w II kwartale br.
Polskie Linie Lotnicze LOT to przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Korei Południowej. Obecny na niebie od 1929 roku, polski przewoźnik jest 12 najstarszą linią lotniczą na świecie.
Źródło: ISBnews