Tarczyński odnotował 132,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 97,69 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 165,82 mln zł wobec 127,21 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 218,87 mln zł wobec 169,83 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 911,1 mln zł w 2023 r. wobec 1 613,78 mln zł rok wcześniej.
„Analizując wypracowane wyniki finansowe zwraca uwagę rekordowy w historii zysk netto w Grupie Tarczyński w wysokości 132,9 mln zł, co oznacza wzrost o 36% w stosunku do roku 2022. Wynik taki udało się uzyskać przy wzroście przychodów o 18,4% do poziomu 1 911 mln zł, co świadczy o istotnej poprawie efektywności naszego biznesu. Wskaźniki rentowności na poziomie EBITDA 11,5% i zysku netto prawie 7% to wartości zdecydowanie odbiegające na plus od standardów w naszej branży” – napisał prezes Jacek Tarczyński w liście do akcjonariuszy.
„Równocześnie realizujemy niezwykle ambitny plan inwestycyjny, mający na celu znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych i zbudowanie bazy dla dalszego trwałego wzrostu. Nasze nakłady na rozbudowę infrastruktury po raz drugi z rzędu przekroczyły 200 mln zł i jesteśmy spokojni o zapas mocy umożliwiający nam skupienie się w pełni na dalszym rozwoju produktów i kanałów dystrybucji” – dodał.
Prezes poinformował też, że obecnie zarząd poświęca dużo czasu na budowę strategii na kolejne lata.
„Naszą ambicją jest zostanie już nie tylko krajowym, ale i regionalnym liderem w zakresie mięsnych przekąsek premium. Naszą wnikliwą uwagę poświęcamy nie tylko produktowi, ale i strategii marketingowej, kanałom dystrybucji, słowem – wszystkiemu, co składa się na sukces naszej organizacji. Więcej szczegółów na temat naszych planów rozwojowych przedstawimy państwu w najbliższym czasie” – zapowiedział Tarczyński.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2023 r. wyniósł 118,75 mln zł wobec 91,22 mln zł zysku rok wcześniej.
Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.
Źródło: ISBnews