TXM odnotował 4,36 mln zł jednostkowej straty netto w III kw. 2021 r. wobec 11,92 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 2,31 mln zł wobec 3,11 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 39,97 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 40,72 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2021 r. spółka miała 18,13 mln zł jednostkowej straty netto w porównaniu z 10,53 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 104,63 mln zł w porównaniu z 101,59 mln zł rok wcześniej.
„Wynik na sprzedaży osiągnięty w trzech kwartałach 2021 roku jest o 10,4 mln zł lepszy od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie roku 2020, jest to nadal strata ale realizowana przy dodatnim poziomie EBITDA – 3,7 mln zł – zmiana o 6,9 mln zł r/r. Zmian ta zdeterminowana jest:
• skutecznym wdrożeniem strategii asortymentowej i cenowej – trafnie zdefiniowana strategia asortymentowa oraz zmiana polityki cenowej wraz ze skutecznie i konsekwentnie wdrażaną zmianą zaskutkowały wzrostem marży handlowej oraz przyspieszaniem rotacji zapasu. Wzrost marży handlowej o 7 pkt proc. spowodował iż wolumen wypracowanej marży wzrósł o 22 %
• poprawą sprzedaży z metra kwadratowego przy trwającej pandemii i związanym z nią spadkiem wejść klientów
• niższym stanem sieci handlowej w ujęciu r/r W kwietniu 2020 roku po dokonanej analizie potencjału sprzedażowego oraz rentowności każdego poszczególnego sklepu wszystkie sklepy potencjalnie nierentowne zostały zamknięte.
• konsekwencją i dyscypliną w obszarze kosztów – ograniczenie stałych kosztów o 4 % przy jednoczesnym wzroście płacy minimalnej, inflacji będącej w trendzie dynamicznego wzrostu oraz rosnących kursach walut” – czytamy w raporcie.
Działania zdefiniowane w ramach poszczególnych procesów i etapów zostały wdrożone i widoczne są ich pozytywne efekty w postaci odbudowujących się przychodów, realizowanej marży proc. oraz poziomu redukcji kosztów. Nie oznacza to jednak końca zmian – powyższe wyniki interpretować należy jako potwierdzenie słuszności obranej drogi szczególnie w obszarze produktu, podano także.
„W 2021 roku TXM S.A. zanotowała na działalności operacyjnej stratę w wysokości – 12,1 mln zł. Należy jednak tutaj jednoznacznie podkreślić kilka faktów: (i) poprawa wyniku w ujęciu r/r – pomimo lockdownu w całym miesiącu styczniu oraz części marca – jest radykalna o ponad 10,4 mln zł (ii) redukcja kosztów o ponad 4% (iii) wzrost marży % o ponad o 19% tj. 7 pkt proc., a wartościowo o 8 mln w ujęciu r/r” – podała spółka.
Na koniec września 2021 r., powierzchnia sieci sklepów TXM wynosiła 48 tys. m2 – 205 sklepów. W stosunku do ubiegłego roku uległa ona zmniejszeniu o 4,6 tys. m2 ( – 9%) – 15 sklepów. Spadek powierzchni sieci na rynku polskim w okresie ostatniego roku jest pochodną redukcji sieci jaka dokonała się w wyniku reakcji TXM na sytuacją związaną z COVID19 i jej następstwami, podano także.
Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket – drugiej największej na polskim rynku sieci odzieżowych sklepów dyskontowych. Jego większościowym akcjonariuszem jest Redan. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2016 r.
Źródło: ISBnews