Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 24-28 lutego.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
Automaty paczkowe: Rozwój infrastruktury automatów paczkowych powinien uwzględniać nie tylko wzrost liczby urządzeń, ale także bardziej elastyczne zarządzanie w sezonie szczytowym, ocenia Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE).
AI: Ponad połowa (56%) małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) planuje w ciągu I półrocza br. podniesienie poziomu inwestycji ukierunkowanych na rozwój rozwiązań opartych o AI. Co trzecia firma (36%) nie planuje w tym zakresie żadnych zmian względem minionego półrocza, a 7% nie potrafi tego ocenić, wynika z Barometru AI, przygotowanego przez EFL.
AI: Odsetek firm w Polsce (zatrudniających 10 lub więcej osób) stosujących technologie oparte na AI wzrośnie do 19-41% do 2033 r. wobec 16-35% w Europie Środkowo-Wschodniej i 37%-77% w Europie Zachodniej, wynika z wynika z analizy EY. Jednocześnie automatyzacja poprzez AI sięgnie ok. 2,6% zadań w polskiej gospodarce w ciągu dekady.
AI: Google ocenia, że największy potencjał do wykorzystania usług chmurowych i AI w Polsce znajduje się w sektorach cyberbezpieczeństwa, ochrony zdrowia oraz energetyki, poinformowała country director w Google Cloud Poland Magdalena Dziewguć.
Praca w IT: Liczba osób aplikujących na oferty pracy w stosunku do grudnia 2024 r. wzrosła o 60%, jednak w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku widać blisko 15-proc. spadek liczby aplikacji, wynika z analizy portalu No Fluff Jobs.
AI: Co czwarty Polak posługuje się narzędziami opartymi o GenAI w życiu prywatnym w ciągu każdego miesiąca lub rzadziej. 17% badanych korzysta z nich przynajmniej raz w tygodniu, a 7% – codziennie, wynika z badania Future Mind.
AI: Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało PLLuM (Polish Large Language Model) – rodzinę modeli sztucznej inteligencji, która pozwala przetwarzać i generować teksty w języku polskim – i zapowiedziało przyznanie konsorcjum dotacji w wysokości 19 mln zł na dalszy rozwój projektu. Lider konsorcjum HIVE – Ośrodek Badań nad Bezpieczeństwem SI w NASK – będzie koordynować prace wdrożeniowe PLLuM w usługach administracji publicznej.
E-płatności: Do Programu „Polska Bezgotówkowa” dołączyło 216 nowych instytucji publicznych w ub.r. Fundacja wsparła wprowadzenie na rynek 1 186 nowych terminali dla takich instytucji, podała fundacja.
E-commerce: Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) wzrósł do 9,1% w styczniu br. z 8,8% przed rokiem, podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).
Cyberbezpieczeństwo: W 2024 roku 83% badanych firm doświadczyło przynajmniej jednej próby cyberataku. Liczba takich incydentów stale rośnie, a ich intensywność jest różna w zależności od wielkości organizacji. Niemal dwukrotnie spadła liczba firm, które nie odnotowały żadnego ataku – z 33% do 17%, co jest najniższym wynikiem w historii ośmiu edycji raportu KPMG w Polsce „Barometr cyberbezpieczeństwa”. Ryzyko cyberataków stanowi kluczową barierę dla polskich firm we wdrażaniu systemów opartych na AI – 56% przedstawicieli badanych organizacji uważa, że rozwój tej technologii spowoduje wzrost zagrożeń w cyberprzestrzeni. Jednocześnie 68% firm nie podjęło jeszcze działań, przygotowujących organizację do wdrożenia rozporządzenia AI Act.
AI i praca: 9 na 10 firm planuje w najbliższych trzech latach zwiększyć inwestycje w AI. Jednak tylko nieliczne organizacje osiągnęły pełną dojrzałość we wdrażaniu tej technologii, wynika z raportu raportu McKinsey. To właśnie milenialsi, jako najbardziej aktywni użytkownicy AI w miejscu pracy, mogą stać się kluczowym czynnikiem przyspieszającym tę transformację, wskazują eksperci Personnel Service. „Milenialsi to pokolenie, które dorastało w świecie cyfrowym i intuicyjnie adaptuje nowe technologie. Jak pokazuje ostatni 'Barometr Polskiego Rynku Pracy’, aż 62% milenialsów w wieku 35-44 lata planuje rozwijać swoje kompetencje w ciągu najbliższego roku. Ich otwartość na zdobywanie wiedzy, w tym również w obszarze sztucznej inteligencji, czyni ich naturalnymi liderami transformacji technologicznej. To właśnie oni mogą odegrać kluczową rolę w popularyzacji AI i skutecznej adaptacji tej technologii w polskich firmach” – powiedział Krzysztof Inglot, ekspert rynku pracy, założyciel Personnel Service.
CXM: Wartość rynku zarządzania doświadczeniami klienta (Customer Experience Management, CXM) ma wzrosnąć z 18 mld USD w 2024 roku do 34 mld USD w 2032 roku, przy średniorocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 11,4%, wynika z raportu HTF Market Research. Precedence Research przewiduje wzrost do 63,8 mld USD do 2034 roku, przy CAGR na poziomie 15,2%. „Warto podkreślić, że przedstawione raporty koncentrują się wyłącznie na oprogramowaniu wspomagającym zarządzanie doświadczeniami klienta, nie uwzględniając wartości samych usług związanych z obsługą klienta. Gdyby doliczyć ten segment, całkowita wartość rynku byłaby wielokrotnie wyższa, a w obszarze usług również obserwujemy bardzo dynamiczne wzrosty. Wynika to z fundamentalnej zmiany w podejściu firm do relacji z klientami. Dziś już nie wystarcza po prostu odpowiadać na potrzeby – trzeba je wyprzedzać i tworzyć spersonalizowane doświadczenia na każdym etapie kontaktu z marką” – skomentował Krzysztof Lewiński, CEO Armatis Polska, outsourcera obsługi klienta i sprzedaży.
AI: Zespół badawczy Unit 42 Palo Alto Networks odkrył poważne luki w zabezpieczeniach chińskiego modelu AI DeepSeek, który miał zrewolucjonizować rynek sztucznej inteligencji. Jak wynika z analizy, DeepSeek jest podatny na jailbreak, co oznacza, że cyberprzestępcy mogą wykorzystać go do tworzenia złośliwego oprogramowania czy instrukcji do ataków hakerskich.
mObywatel: Od 25 lutego 2025 roku dostępna jest funkcja Podpisz dokument. Właściciele e-dowodów z aktywnym podpisem osobistym i PIN-em mogą teraz łatwo podpisywać dokumenty PDF bezpośrednio w aplikacji, korzystając z telefonu z NFC.
Edukacja: Połowa stron internetowych uczelni publicznych (50%) i prawie dwie trzecie stron internetowych uczelni niepublicznych (62%) zawiera krytyczne błędy dostępności, utrudniające dostęp do podstawowych informacji i usług, wynika z „Raportu WCAG 2025: Strony internetowe Uczelni Wyższych w Polsce” firmy Ambiscale. Raport bazuje na wynikach audytu przeprowadzonego na podstawie zaawansowanych testów automatycznych stron internetowych 309 uczelni wyższych w całej Polsce: 105 uczelni publicznych (74 uczelni akademickich i 31 uczelni zawodowych) i 204 uczelni prywatnych. 6% wszystkich stron internetowych uniwersytetów było wolnych od krytycznych i poważnych błędów, co wskazuje na powszechne bariery dla cyfrowej integracji. Od 23 września 2020 roku wszystkie strony internetowe podmiotów publicznych w Polsce, w tym uczelni publicznych, muszą być zgodne z wymogami dostępności cyfrowej. Aplikacje mobilne podmiotów publicznych muszą być dostępne cyfrowo od 23 czerwca 2021 r. Obowiązek ten wynika z Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Zgodnie z tą ustawą uczelnie publiczne są zobowiązane zapewnić, że ich treści online będą dostępne dla osób z niepełnosprawnościami, co ma na celu promowanie równego dostępu do zasobów i usług cyfrowych. Niezgodność odpowiednich standardów dostępności WCAG może narażać instytucje edukacyjne na ryzyko prawne i kary finansowe nałożone przez Ministerstwo Cyfryzacji. Obecnie, monitorowanie przestrzegania przepisów oraz poprawności wdrożeń standardów WCAG prowadzi Ministerstwo Cyfryzacji, które tworzy coroczne szczegółowe sprawozdania z przeprowadzonych inspekcji dla Komisji Europejskiej. W przypadku niezgodności stron internetowych lub aplikacji mobilnych z zasadami dostępności WCAG instytucje publiczne mogą być zobligowane przez resort do ich szybkiej aktualizacji zgodnie z przepisami, a jeśli tego nie zrobią – grzywna może wynieść do 10 tys. zł.
Kryptowaluty: Hakerzy zaatakowali giełdę kryptowalut Bybit. W jednym z największych ataków hakerskich w historii cyfrowych aktywów cyberprzestępcy uzyskali dostęp do offline’owego portfela Ethereum i skradli kryptowaluty o wartości 1,43 mld USD. Wydarzenie to zmienia sposób postrzegania metod ataków, ukazując rosnące znaczenie manipulacji interfejsami użytkownika (UI) oraz socjotechniki, uważają eksperci Check Point Software. O skali ataku przeprowadzonego przez Lazarus Group świadczą dane z zeszłego roku – w 2024 roku platformy kryptowalutowe straciły łącznie 2,2 mld USD w wyniku ataków. Wartość tej pojedynczej akcji stanowi zatem ponad 60% wszystkich łupów cyberprzestępców na giełdach krypto w roku ubiegłym. Atak na Bybit nie polegał na wykorzystaniu klasycznych podatności protokołów, lecz na inteligentnym oszukaniu użytkowników poprzez manipulację interfejsem. W ten sposób cyberprzestępcy przejęli kontrolę nad instytucjonalnym systemem multisig (wielopodpisowym). Incydent ten ustanawia nowy precedens w zakresie bezpieczeństwa kryptowalut. Pokazuje, że nawet wielopodpisowe portfele zimne (cold wallets) nie są odporne na ataki, jeśli ich sygnatariusze zostaną oszukani. Oznacza to, że sam multisig nie gwarantuje bezpieczeństwa, jeśli osoby autoryzujące transakcje mogą zostać zmanipulowane, a portfele offline nie są odporne, jeśli haker może zmienić to, co widzi użytkownik. Eksperci zauważają, że ataki na łańcuch dostaw oraz manipulacje UI stają się coraz bardziej zaawansowane. Atak na Bybit zburzył dotychczasowe przekonania o bezpieczeństwie kryptowalut. Nawet przy doskonałych zabezpieczeniach technicznych największym zagrożeniem pozostaje czynnik ludzki. Manipulacja interfejsem użytkownika i socjotechnika mogą skutecznie obejść najnowocześniejsze mechanizmy obronne. Według analityków Check Point, sektor kryptowalutowy musi zmienić swoje podejście do bezpieczeństwa, uwzględniając nie tylko kryptograficzną ochronę, ale także zagrożenia wynikające z błędów ludzkich, zaawansowanego złośliwego oprogramowania i manipulacji UI.
Elektronika użytkowa: 79% Polaków dokonuje zakupu smartwatcha po jego dogłębnej analizie, Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Huawei CBG Polska. 82% kobiet i 75% mężczyzn przyznaje, że podejmują decyzje na podstawie racjonalnych przesłanek. „W naszych wyborach zakupowych rzadko kierujemy się wyłącznie emocjami – robi tak jedynie 8% mężczyzn i 5% kobiet. Przywiązujemy wielką wagę do wyglądu zegarka” – wskazano. 79% kobiet i 71% mężczyzn uważa, że design sprzętu jest ważny lub wręcz kluczowy. Staramy się również dobierać smartwatche do naszego ubioru: wśród wszystkich badanych, 13% przyznaje, że zawsze dopasowuje urządzenie do stylizacji; a 38% stara się to robić jak najczęściej. „W badaniu doskonale widać, jak wiele wagi Polacy przywiązują do wyboru 'tego jedynego w swoim rodzaju’ smartwatcha, sprawdzając wszystkie jego możliwości. I choć w większości kierują się rozsądkiem przy wyborze urządzenia, to estetyka i moda mają swoje istotne miejsce w procesie zakupowym – co ciekawe – tako samo ważne u mężczyzn, jak i u kobiet. Doskonale rozumiem, że najlepszym wyborem jest smartwatch, który nie tylko chwyta za serce i przyciąga wzrok, ale oferuje również najwyższą jakość i szereg przydatnych funkcjonalności. Wybory konsumentów i wiodąca pozycja marki Huawei na rynku wearables jasno pokazuje, że oferowane przez nas smartwatche te kryteria spełniają” – powiedziała Dorota Rakowska, marketing director, Huawei CBG Polska.
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
IFS Poland & EE: Pozyskał 17 nowych klientów (tzw. new logos), w tym 11 z nich to firmy z Polski w 2024, poinformował ISBtech prezes Marek Głazowski. Ponadto w 2024 roku wartość zakontraktowanych umów na dłuższy okres wzrosła o ponad 50% r/r.
Text: Odnotował 41,27 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. roku obrotowego 2024/2025 (październik-grudzień 2024) wobec 43,88 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Asbis: Oczekuje, że Breezy zbliży się do 100 mln USD przychodów w tym roku, poinformował prezes Serhei Kostevitch.
Asbis: Szykuje się do uruchomienia monobrandowej sieci detalicznej dla Bang & Olufsen w Europie Południowo-Zachodniej oraz USA, poinformował prezes Serhei Kostevitch.
Asbis: Analizuje przeprowadzenie skupu akcji własnych obok tradycyjnej dywidendy, poinformował prezes Serhei Kostevitch.
Asbis: Chce pojawić się na kilku nowych rynkach Afryki w tym roku, w tym w Egipcie, poinformował prezes Serhei Kostevitch.
Asbis: Odnotował 24,53 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2024 r. wobec 1,86 mln USD zysku rok wcześniej, podała spółka.
Asecco SEE: Odnotowało 58,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2024 r. wobec 45,38 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Grupa AB: Oczekuje w tym roku kumulacji wydatkowania środków na IT przez biznes i administrację m.in. z KPO jako jednego z czynników wzrostu swojego biznesu, poinformował prezes Andrzej Przybyło.
Ailleron: Oczekuje dalszej poprawy wyników finansowym w tym roku, poinformował CFO Tomasz Król. Spółka chce mocniej wyjść za granicę w obszarze fintech – tam, gdzie są wyższe marże niż w Polsce.
T-Mobile Polska: Odnotował wzrost EBIDTA AL o 5,1% r/r do 1,88 mld zł w 2024 r., podała spółka. Operator zwiększył przychody w każdym kwartale, co zaowocowało rocznym łącznym wzrostem przychodów o 3,8% do 7,25 mld zł.
Ailleron: Odnotował 10,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2024 r. wobec 2,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skonsolidowany zysk netto ogółem wyniósł odpowiednio: 21,04 mln zł wobec 7,24 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa AB: Odnotowała 66,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2024/2025 (październik-grudzień 2024) wobec 69,49 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Światłowód Inwestycje: Odnotowało 104 mln zł zysku EBITDA w 2024 r., co było wynikiem ponad 2 razy wyższym niż w 2023 r., podała spółka. Liczba aktywnych klientów (subskrybentów) w sieci spółki zwiększyła się o 215 tys. w ub.r. i przekroczyła 605 tys. na 31 grudnia 2024 r.
MedTech Solutions: Akcjonariusze wyrazili zgodę na zmianę nazwy spółki E-Shopping Group na MedTech Solutions, która jest spójna z jej nowym profilem działalności w obszarze wyrobów i technologii medycznych, podała spółka.
Asbis: Szacunkowe skonsolidowane przychody za styczeń br. wyniosły ok. ok. 213 mln USD, co oznacza spadek o ok. 6% r/r, podała spółka.
Play: Bank Ochrony Środowiska (BOŚ) objął emisję pięcioletnich, niezabezpieczonych obligacji firmy Play o wartości 45 mln zł, podał bank. Środki z emisji zostaną przeznaczone na finansowanie i refinansowanie inwestycji zgodnych z polityką zrównoważonego rozwoju.
Revolut: Revolut Bank UAB, licencjonowany europejski bank podlegający nadzorowi Europejskiego Banku Centralnego i Banku Litwy, powołał troje nowych członków do rady nadzorczej – Annemein Kolk, Christian Mouillon i Jaap Remijn.
Play: PKO Bank Polski był współorganizatorem i dealerem emisji 5-letnich zielonych obligacji, które wyemitował P4 – operator sieci komórkowej Play. Środki z emisji zostaną przeznaczone na projekty, których celem jest zwiększenie efektywności energetycznej i dekarbonizacji w sektorze telekomunikacyjnym. PKO Bank Polski zgodnie ze swoją strategią „Numer 1 i kropka” chce być partnerem nr 1 dla biznesu, wspierając firmy w rozwoju oraz wzmacniając ich konkurencyjność na rynku.
Play: Bank Pekao był organizatorem i dealerem emisji 5-letnich, zielonych obligacji spółki P4 – operatora sieci telefonii komórkowej Play – na kwotę 700 mln zł. Emisja została przeprowadzona w ramach nowo ustanowionego programu emisji obligacji Play o wartości do 3 mld zł.
Cloud Technologies: Szacunkowa miesięczna dynamika sprzedaży danych do kluczowych klientów za grudzień 2024 roku wynosi 2% w ujęciu rok do roku.
Apple: Firma ogłosiła swoje największe w historii zobowiązanie do wydania i zainwestowania ponad 500 mld USD w Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych czterech lat. W ramach tego pakietu inwestycji w USA, Apple i partnerzy otworzą nowy zaawansowany zakład produkcyjny w Houston, aby produkować serwery obsługujące Apple Intelligence, osobisty system inteligencji, który pomaga użytkownikom pisać, wyrażać siebie i załatwiać sprawy. Apple podwoi również swój amerykański fundusz zaawansowanej produkcji, utworzy akademię w Michigan, aby szkolić kolejne pokolenie amerykańskich producentów, a także zwiększy swoje inwestycje w badania i rozwój w USA, aby wspierać najnowocześniejsze dziedziny, takie jak inżynieria krzemowa. W ciągu najbliższych czterech lat Apple planuje zatrudnić około 20 000 osób, z czego zdecydowana większość skupi się na badaniach i rozwoju, inżynierii krzemu, rozwoju oprogramowania oraz sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym.
JD.com: Firma z Chin – jeden z największych graczy na globalnym rynku e-commerce – dołączyła do najemców MLP Pruszków II. Za pośrednictwem swojej spółki zależnej, JINGDONG Logistics – największego chińskiego operatora logistycznego – wynajął 9,6 tys. m2 powierzchni magazynowej i biurowej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb firmy. Operacyjny start planowany jest na marzec br., a pełna gotowość obiektu przewidziana jest na czerwiec. W procesie wynajmu JD.com reprezentowała firma BNP Paribas Real Estate Poland. JINGDONG Logistics, oferujący pełną gamę rozwiązań w zakresie łańcuchów dostaw i usług logistycznych, specjalizuje się w obsłudze sektorów takich jak FMCG, produkty świeże, odzież, artykuły gospodarstwa domowego oraz produkty dla dzieci. Globalny operator zarządza ponad 1 600 magazynami w Chinach i blisko 100 magazynami na całym świecie, obejmującymi łącznie 32 mln m2 powierzchni.
SIM Factor: Lider polskiego rynku symulatorów kolejowych, rozpoczyna kolejną fazę ekspansji zagranicznej. W Indiach spółka obecnie digitalizuje szlaki kolejowe w stanie Maharasztra. Projekt jest realizowany w ramach kontraktu z indyjskim partnerem, firmą Bayham India Pvt. Łącznie obejmuje on 3 centra szkoleniowe – jedno dla Railway Board oraz dwa dla Bharat Heavy Electricals. Wartość obu umów, w części dotyczącej SIM Factor to ok. 1,3 mln euro. W ramach każdego z zamówień do jednego centrum szkoleniowego zostanie dostarczony symulator kabinowy na platformie ruchomej oraz 12 symulatorów typu trenażer z częściowym pulpitem. SIM Factor jest odpowiedzialny za wdrożenie oprogramowania oraz know-how, zaś partner indyjski za dostosowanie budynku, montaż oraz serwis symulatorów, w tym zapewnienie ich utrzymania. Oba kontrakty mają zostać zakończone w pierwszej połowie 2026 r.
IAI: W 2024 roku przychody IAI (IdoSell) urosły w tempie znacznie powyżej 20% ze 197 mln zł w 2023. GMV w 2024 roku przekroczyło 20 mld zł. W 2025 roku grupa oczekuje wzrostu przychodów o około 20%.
Canon: Podał, że jego cyfrowe aparaty fotograficzne z wymiennymi obiektywami (lustrzanki jednoobiektywowe i aparaty bezlusterkowe) przez 22 lata – od 2003 do 2024 roku – nieprzerwanie utrzymują największy udział w światowym rynku.
Diablo Chairs: Producent ergonomicznych foteli dla graczy, rozszerza swoją działalność i inwestuje w lokalną infrastrukturę. Firma, ceniona za najwyższej jakości sprzęt gamingowy, umacnia swoją obecność w województwie lubuskim zarówno w wymiarze operacyjnym, jak i biznesowym. To kolejna inwestycja Domator24, właściciela marki „Diablo Chairs”, w tym regionie. Już poprzednie projekty pokazały zaangażowanie firmy w długofalowy rozwój poprzez tworzenie miejsc pracy i rozbudowę nowoczesnego zaplecza magazynowo-biurowego. „Inwestycje w Zielonej Górze i całym województwie lubuskim stanowią kolejny etap w strategii rozwoju „Diablo Chairs” na rynku gamingowym. Firma konsekwentnie realizuje swoje plany ekspansji, umacniając swoją pozycję w Polsce i Europie. Rozbudowa infrastruktury pozwala uwolnić potencjał marek 'Diablo Chairs’ i 'Jan Nowak’. Dzięki tym inwestycjom możemy sprawniej realizować zamówienia i wzmacniać naszą pozycję rynkową” – powiedziała Anna Lehman COO, CFO, wiceprezes Domator24. W ramach ekspansji powierzchnia magazynowa firmy wzrosła do ponad 20 000 m2. Przestrzeń biurowa powiększyła się do 1 000 m2, a w planach jest wzniesienie nowego biurowca w Zielonej Górze. Obecnie firma zatrudnia ponad 150 osób, planując w najbliższych latach podwojenie tej liczby.
XTB: Dołącza do Fundacji FinTech Poland, czyli największej organizacji wspierającej sektor innowacji finansowych w Polsce.
SD Worx: Europejski dostawca oprogramowania i usług kadrowo-płacowych, ogłosił wyniki finansowe za 2024 rok. Skonsolidowane przychody wzrosły o 11,6%, z 1,058 mld euro w 2023 roku wobec 1,180 mld euro w 2024 roku. Skonsolidowana skorygowana EBITDA wzrosła o 28,2 proc. z 181,6 mln euro do 232,7 mln euro, zaś skonsolidowany zysk netto wzrósł z 70,1 mln euro w 2023 r. do 94,9 mln euro w 2024 r., co stanowi wzrost o 35,4% r/r. „Mimo trudniejszej globalnej sytuacji gospodarczej, SD Worx nadal dobrze rozwija i pomnaża zyski. Notujemy zarówno wzrost marży, jak przychodów, nawet bez uwzględniania wpływu na te wyniki wyższych stóp procentowych i dochodów z tytułu wyborów społecznych w Belgii. To pokazuje, że strategiczne decyzje podjęte przez SD Worx, mające na celu przekształcenie firmy w paneuropejskiego dostawcę rozwiązań HR i payroll, były słuszne” – powiedział Filip Dierckx, przewodniczący zarządu SD Worx.
Hostersi: Do zespołu dołączył Paweł Satalecki, obejmując stanowisko chief commercial officer (CCO). Jego misją jest przyspieszenie międzynarodowej ekspansji spółki oraz umocnienie pozycji Hostersów jako lidera chmury na polskim rynku. To kolejny duży transfer w firmie po dołączeniu funduszu bValue Fund.
Samsung: Połączył siły z Centrum Nauki Kopernik, aby stworzyć nowe narzędzie edukacyjne. ORBIUM to zestaw, który umożliwia uczniom odkrywanie i zgłębianie zagadnień z wielu dziedzin – od fizyki po historię – poprzez różnorodne eksperymenty oraz wykorzystanie interdyscyplinarnych scenariuszy lekcyjnych. W grudniu 2024 roku z ekosystemu SmartThings do zarządzania RTV i AGD skorzystano w Europie ponad 21 mln razy. Polska pod tym względem była na 7 miejscu w Europie na 45 badanych krajów.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
Spyrosoft: W ramach realizacji ogłoszonej strategii Spyrosoft podjął decyzję o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych, podała spółka. Działania te mają przygotować spółkę do planowanej konsolidacji Grupy oraz debiutu na zagranicznej giełdzie lub wybrania innego scenariusza dalszego rozwoju.
Asseco SEE: Rada nadzorcza Asseco South Eastern Europe pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu w sprawie zarekomendowania wypłaty dywidendy za rok obrotowy 2024 (z zysku netto za rok obrotowy 2024 oraz z części kapitału rezerwowego) w wysokości 1,75 zł na akcję, podała spółka. Łączna rekomendowana kwota przeznaczona na dywidendę wynosi 90 814 939,25 zł.
Nomagic: Pozyskał 44 mln USD w ogłoszonej właśnie rundzie B, podała spółka. Pozyskane środki przeznaczy na m.in. rozwój zespołu centrum R&D w Warszawie, inwestycje w technologię AI i robotykę, a także dalsze (w perspektywie dwóch kolejnych lat) skalowanie biznesu w Europie oraz Ameryce Północnej.
Ailleron: Zarząd będzie rekomendował wypłatę dywidendy za rok 2024, poinformował CEO Rafał Styczeń.
Ailleron: Grupa Ailleron ma „dalszy apetyt na przejęcia” i do 300 mln zł do wydania na tym etapie rozwoju, poinformował CEO Rafał Styczeń.
Grupa AB: Akcjonariusze zdecydują podczas walnego zgromadzenia zwołanego na 20 marca br. o propozycji najwyższej w historii AB dywidendzie – 3 zł na akcję z zysku roku finansowego 2023/2024, podała spółka.
Tutore: Spółka z branży kursów językowych i edukacyjnych przejęła ESL Brains – polską platformę z globalnym zasięgiem, wspierającą nauczycieli języka angielskiego, podało Tutore.
NetArt Group: Chce pozyskać w przeciągu najbliższych 5 lat co najmniej 1 mln nowych użytkowników. Dynamiczny rozwój ma być realizowany poprzez akwizycje na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej podmiotów działających w sektorze hostingu, usług komunikacji wielokanałowej CPaaS oraz SaaS. „Na celowniku” jest w szczególności spółka home.pl należąca do IONOS oraz hostingowy segment giełdowej spółki cyber_Folks, podała spółka. Na realizacje tego planu NetArt Group przeznaczy ponad 250 mln euro.
Grupa Polsat Plus: W ramach marcowej rewizji portfeli indeksów CCC i Grupa Żabka wejdą w skład indeksu WIG20 w miejsce Grupy Polsat Plus i Jastrzębskiej Spółki Węglowej (JSW), prognozują analitycy Biura Maklerskiego mBanku.
Smartlink Partners: Fundusz zainwestował w holding DistrictORG Inc., założony przez twórcę CampusAI, co wzmocni pozycję tego przedsięwzięcia na globalnym rynku rozwiązań AI oraz wesprze rozwój wirtualnej dzielnicy innowacji, podał fundusz.
Grupa Cichy-Zasada: Działająca w branży motoryzacyjnej przejęła serwis i salon Hornet we Wrocławiu, zajmujący się obsługą serwisową marek koncernu Stellantis, jednego z największych producentów samochodów na świecie. Przejęcie wiąże się z otwarciem w tym obiekcie pierwszego salonu marki BYD w rejonie Dolnego Śląska. Dzięki tej inwestycji do portfolio największej polskiej firmy dealerskiej zostało dodane kolejne, jedenaste już miasto na mapie Polski. Grupa Cichy-Zasada zadebiutowała też, tym samym, w województwie dolnośląskim.
zondacrypto: Ogłosiła listing tokena ZND na jednej z największych giełd kryptowalut na świecie – Gate.io. To przełomowy moment w globalnej ekspansji ZND – pierwszy listing na giełdzie z najbardziej prestiżowej kategorii Tier 1, wskazano w informacji.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
e-Budownictwo: Centrum Projektów Polska Cyfrowa zatwierdziło wsparcie w ramach programu „Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych”, finansowanego z programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027, podało Ministerstwo Cyfryzacji. Główny Urząd Nadzoru Budowlanego otrzyma ponad 57 mln zł na realizację projektu SOPAB 1.0 „Rozbudowa Systemu do Obsługi Postępowań Administracyjnych w Budownictwie i Portalu e-Budownictwo oraz wybranych rejestrów GUNB”.
Orlen, NCBR: Orlen i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) ogłosiły trzeci konkurs grantowy wspólnego przedsięwzięcia pn. NEON III, podało NCBR. Budżet programu to prawie 200 mln zł, przeznaczony na rozwój najciekawszych rozwiązań technicznych, technologicznych i cyfrowych w trzech obszarach tematycznych: dekarbonizacja, cyfryzacja i gospodarka obiegu zamkniętego. Nabór w III konkursie NEON rozpocznie się 25 kwietnia br. i potrwa do 30 czerwca br.
Cyberbezpieczny Rząd: Nabór do programu „Cyberbezpieczny Rząd”, który zapewni instytucjom publicznym 350 mln zł na modernizację i rozbudowę systemów ochrony danych oraz infrastruktury IT – w tym zakup sprzętu i oprogramowania – rusza 28 lutego, podało Ministerstwo Cyfryzacji. Granty trafią do kluczowych podmiotów Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa, które odpowiadają za bezpieczeństwo państwa i obywateli, podkreślono.
CloudFerro: Jako lider konsorcjum, podpisał umowę z Polską Agencją Kosmiczną na świadczenie usług platformy chmurowej Narodowego Systemu Informacji Satelitarnej NSIS-Cloud. Platforma będzie działała w oparciu o największą polską chmurę publiczną – chmurę CloudFerro, działającą na własnej infrastrukturze dostawcy i zlokalizowaną na terenie Polski. Wartość projektu przekracza 20 mln zł, podała spółka.
AI: Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie dotyczące utworzenia Instytutu Badawczego IDEAS, podało Ministerstwo Cyfryzacji. Głównym celem Instytutu jest prowadzenie zaawansowanych badań nad sztuczną inteligencją oraz jej zastosowaniami w różnych sektorach gospodarki i administracji publicznej.
R.Power: Zawarł długoterminową umowę sprzedaży energii (PPA) z operatorem telekomunikacyjnym Play, podała spółka. Na mocy tej umowy R.Power dostarczy firmie około 240 GWh energii słonecznej z farm fotowoltaicznych o mocy 18 MWp, zlokalizowanych w województwie wielkopolskim. Kontrakt obowiązywać będzie w latach 2026-2037.
IMAGENE.ME: Polska firma biotechnologiczna IMAGENE.ME pozyskała finansowanie w wysokości 6 mln zł od funduszy ABAN.VC oraz NCBR Investment Fund (NIF), podała spółka. Środki te wykorzysta na rozszerzenie obecnej oferty w zakresie diagnostyki genetycznej i medycyny spersonalizowanej oraz rozwój działalności na rynkach zagranicznych.
Mobile World Congress 2025: Na Polskim Stoisku Narodowym, organizowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji, zaprezentuje się 10 czołowych firm technologicznych z Polski. Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski oraz wiceminister cyfryzacji Paweł Olszewski wezmą również udział w Programie Ministerialnym GSMA, wzmacniając pozycję Polski w międzynarodowym dialogu na temat przyszłości cyfrowej gospodarki. Jednym z kluczowych punktów prezentacji podczas kongresu w Barcelonie (3-6 marca) będzie mObywatel – flagowa polska aplikacja e-administracji.
VeloBank: Udostępnił usługę transakcji firmowych bez dodatkowych kosztów przewalutowania – w ramach business banking. Obejmuje transakcje w euro, dolarze, funcie i franku szwajcarskim.
ING Lease: Udostępnił klientom nowy typ podpisu – kwalifikowany. Podpis Jednorazowy, który nie wymaga dodatkowej opłaty. W ING Lease (Polska) aż 92% umów zawartych w grudniu 2024 roku w segmencie mikro i małych firm, będących klientami ING Banku Śląskiego, zostało podpisanych elektronicznie. Procedura podpisania dokumentu trwa przeważnie kilkadziesiąt sekund (jeśli wszystkie dane i hasła są pod ręką) i jest realizowana przez w pełni zabezpieczone serwery i zaufanych dostawców.
DataWalk: Ogłosił kolejną sprzedaż do Kooperativa pojištovna, a.s., Vienna Insurance Group. Przedmiotem umowy jest sprzedaż usług dalszego utrzymania systemu DataWalk wdrożonego wczesniej u klienta w zakresie związanym z przeciwdziałaniem nadużyciom ubezpieczeniowym. Umowa określa warunki przedłożenia o 5 lat współpracy z tym podmiotem.
Intel: Na tegorocznej konferencji ISSCC (IEEE International Solid-State Circuits Conference) Navid Shahriari, wiceprezes Intel Foundry Technology Development, omówił innowacje potrzebnych w nowej erze sztucznej inteligencji. Błyskawiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawia, że tradycyjne technologie obliczeniowe są u granicy swych możliwości. Trzeba jednak sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na większą moc obliczeniową AI we wszystkich sektorach. Navid omówił potrzebę udoskonaleń na poziomie systemu, od urządzeń AI o niskim poborze mocy, przez brzegowe urządzenia AI do przetwarzanie w chmurze, aż po łączące je sieci komunikacyjne. Chociaż potrzeba szybkiego skalowania sztucznej inteligencji napędza innowacje w krzemie, architekturze i oprogramowaniu, wymaga to wspólnej optymalizacji całego systemu w celu maksymalizacji wydajności, mocy i kosztów. Silny ekosystem partnerstw i nowatorskie metodologie projektowania będą więc miały kluczowe znaczenie dla skutecznej optymalizacji i skrócenia czasu wprowadzania produktów na rynek, przygotowując grunt pod potencjał transformacyjny AI. Na konferencji Intel przedstawił kilka przełomowych rozwiązań technologicznych, które wspierają te wysiłki.
Cisco: Globalny lider w dziedzinie bezpieczeństwa i sieci nawiązała partnerstwo z Mistral AI – jednym z czołowych europejskich dostawców rozwiązań AI. W wyniku współpracy opracowano agenta AI, który pomaga klientom optymalizować inwestycje w rozwiązania Cisco i zwiększać produktywność. AI Renewals Agent znacząco usprawnia proces tworzenia ofert dla stałych klientów Cisco, łącząc dane z ponad 50 źródeł. Narzędzie zapewnia analizę sentymentu w czasie rzeczywistym, rekomendacje, inteligentną automatyzację oraz personalizację – w oparciu o potrzeby klientów i kluczowe wskaźniki efektywności (KPI).
Samsung: Aplikacja CANAL+ jest dostępna dla telewizorów Samsung Smart TV produkowanych od 2018 roku i nowszych.
Salesforce: Poinformował o rozszerzeniu strategicznej współpracy z Google. Oznacza to jeszcze więcej korzyści dla firm, w tym budowanie bardziej elastycznych agentów sztucznej inteligencji. Wśród nowości znajdą się między innymi takie elementy jak: Agentforce będzie mógł korzystać z modeli Google Gemini, umożliwiając agentom pracę z obrazami, dźwiękiem i wideo, obsługę bardziej złożonych zadań przy użyciu multimodalnych możliwości Gemini i okien kontekstowych z dwoma milionami tokenów, a także działanie przy użyciu spostrzeżeń i odpowiedzi w czasie rzeczywistym opartych na wyszukiwarce Google z Vertex AI. Salesforce Service Cloud zostanie ściślej zintegrowany z Google Customer Engagement Suite, oferując ulepszone funkcje contact center oparte na sztucznej inteligencji, w tym tłumaczenie głosowe w czasie rzeczywistym, inteligentne przekazywanie agenta do agenta, spersonalizowane rekomendacje agentów i oparte na sztucznej inteligencji spostrzeżenia konwersacyjne we wszystkich kanałach. Aplikacje Agentforce, Data Cloud i Customer 360 firmy Salesforce będą działać w infrastrukturze Google Cloud, z dostępem do nowych regionów i uproszczonymi zamówieniami za pośrednictwem Google Cloud Marketplace.
TCL: Międzynarodowy Komitet Olimpijski (IOC) ogłosił Międzynarodowe Partnerstwo Olimpijskie z globalną firmą technologiczną TCL, które będzie obowiązywać do 2032 roku. TCL będzie oficjalnym Partnerem Olimpijskim i Paraolimpijskim w kategorii sprzętu audiowizualnego do użytku domowego oraz urządzeń gospodarstwa domowego.
Nothing: Londyńska firma technologiczna oficjalnie zaprezentowała nowy projekt swojej serii Phone (3a), która wkrótce pojawi się na rynku.
Honor: W kwietniu do smartfonów trafi funkcja wykrywania deepfake’ów AI. Technologia wykrywania deepfake’ów AI od firmy HONOR będzie dostępna od kwietnia 2025 roku. Rozwiązanie to umożliwia użytkownikom zwalczanie rosnącego zagrożenia deepfake’ami. Wykorzystując opartą na sztucznej inteligencji analizę treści wideo i obrazów w czasie rzeczywistym, funkcja zapewnia natychmiastowe ostrzeżenia przed potencjalnymi treściami tego typu.
iSpot: Jako jedyny Apple Premium Partner w Polsce oferuje nauczycielom dostęp do nowoczesnych MacBooków, które można nabyć z bonem o wartości 2500 zł. Nowe rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 19 lutego 2025 r. zaktualizowało parametry techniczne urządzeń kwalifikujących się do programu, ponownie umożliwiając nauczycielom zakup komputerów Apple spełniających określone kryteria.
Oppo: Zaprezentowało najnowsze smartfony z serii OPPO Reno13. W Polsce dostępne będą wszystkie cztery modele, promowane hasłem „Make Your Moment”, które wyróżniają się eleganckim designem inspirowanym naturą, wiodącą w branży odpornością na wodę i kurz – IP68 i IP69 oraz zaawansowanymi funkcjami AI, w tym AI Livephoto oraz Edytor AI. Tym samym OPPO kontynuuje swoją strategię, zgodnie z którą AI ma stać się technologią dostępną dla wszystkich. Smartfony – OPPO Reno13 Pro 5G, OPPO Reno13 FS 5G, OPPO Reno13 5G oraz OPPO Reno13 F 5G – dostępne będą w sprzedaży w Polsce. Polski oddział firmy niebawem ujawni szczegóły dotyczące dostępności, cen oraz oferty na start.
HP | Poly: Zaprezentowało na targach ISE 2025 pełną gamę rozwiązań do współpracy audio i wideo, w tym nowego wideobara Poly Studio V12 oraz system Poly Lens Pro. W ciągu ostatniego roku HP | Poly wprowadziło nową linię rozwiązań do wideokonferencji z serii Poly Studio. Zostały one zaprojektowane z myślą o zapewnieniu bardziej interaktywnych spotkań online, które wykorzystując inteligentne rozwiązania technologiczne, usprawniają komunikację i współpracę w każdej przestrzeni.
MJM Services: Agencja ubezpieczeniowa należąca do MJM Holdings, uruchomiła platformę Quotify – narzędzie do całościowej obsługi umów ubezpieczenia. Quotify obejmuje etapy od wyliczenia ofert, zawarcia i wygenerowania dokumentów ubezpieczeniowych, przez rozliczania składek i prowizji, po rozbudowany serwis posprzedażowy.
Grupa Volkswagen: Wraz z CGI, jedną z największych na świecie firm świadczących usługi doradztwa IT i biznesowego na świecie, ogłosiły pogłębienie swojej globalnej współpracy. To działanie wzmacnia długoterminowe możliwości Grupy Volkswagen w zakresie dalszej rozbudowy infrastruktury IT. W ramach wspólnych działań obaj partnerzy uruchomili nową jednostkę MARV1N, która będzie pełnić rolę międzynarodowego centrum rozwoju dla projektów cyfryzacyjnych w całej Grupie oraz wspierać w pracy programistów Volkswagen. Dzięki nowym zasobom, Grupa Volkswagen planuje szybszy i bardziej wydajny rozwój nowych systemów IT.
Fortinet: Zaprezentował najnowsze zapory sieciowe następnej generacji (NGFW) z rodziny FortiGate G. Zbudowane z wykorzystaniem autorskich układów ASIC bazują na ujednoliconym systemie operacyjnym Fortinet FortiOS. Wszystkie firewalle nowej generacji FortiGate w płynny sposób integrują się z platformą Fortinet Security Fabric. Bazujące na sztucznej inteligencji usługi ochronne FortiGuard zapewniają zautomatyzowane wykrywanie zagrożeń i reagowanie na nie w czasie rzeczywistym. Użytkownicy FortiGate mogą korzystać z FortiAI do prowadzenia analizy incydentów, usuwania zagrożeń oraz tworzenia playbooków.
Intel: Przedstawia procesory Xeon 6 wyposażone w wiodące rozwiązania w zakresie AI i sieci: W miarę jak przedsiębiorstwa modernizują infrastrukturę, wysoka wydajność jest niezbędna, aby sprostać najnowszym wymaganiom takim jak AI i to w całym spektrum – od centrów danych aż po sieci, urządzenia brzegowe, a nawet komputery PC. Aby sprostać tym wyzwaniom, firma Intel wprowadziła dziś na rynek procesory Xeon 6 z rdzeniami Performance (wydajne rdzenie P), zapewniające wiodącą w branży wydajność dla szerokiego zestawu obciążeń centrów danych i infrastruktury sieciowej, tworząc niezrównane możliwości konsolidacji serwerów. Firma Intel zaprezentowała jak procesory Intel Xeon 6 z rdzeniami Efficient (energooszczędne rdzenie E) radykalnie przyspieszyły czas wprowadzenia rozwiązań firm na rynek. Od czasu wprowadzenia produktu do sprzedaży w czerwcu 2024 r., partnerzy zajmujący się rozwiązaniami 5G niezależnie potwierdzili nie tylko samą poprawę wydajności, ale również wzrost wydajności na wat oraz zmniejszenie zużycia energii przy użyciu Intel Infrastructure Power Manager. Intel wprowadził na rynek dwie nowe linie produktów Ethernet: kontrolery i karty sieciowe Intel Ethernet E830 oraz kontrolery i karty sieciowe Intel® Ethernet E610 – zaprojektowane z myślą o sprostaniu rosnącym wymaganiom przedsiębiorstw, telekomunikacji, rozwiązań chmurowych, brzegowych, obliczeń o wysokiej wydajności i aplikacji AI. Te rozwiązania nowej generacji zapewniają solidną i wydajną łączność, jednocześnie zwiększając efektywność energetyczną i bezpieczeństwo oraz obniżając całkowity koszt posiadania.
realme: Zaprezentuje nowy telefon-aparat podczas targów MWC 2025 w Barcelonie. Innowacyjne urządzenie będzie wyposażone w wyjątkowo dużą matrycę i optyczny teleobiektyw, które na nowo zdefiniują fotografię mobilną. Wraz z telefonem z ultra aparatem, realme oficjalnie zaprezentuje serię realme 14 Pro – smartfony średniego segmentu o unikalnym designie. Ta seria to pierwsza na świecie linia telefonów zmieniających kolor pod wpływem temperatury
Veeam: Ogłosił rozszerzenie współpracy z Microsoft w obszarze wykorzystania sztucznej inteligencji. Partnerstwo obejmuje inwestycję kapitałową Microsoft w Veeam oraz wspólne prace nad rozwiązaniami AI zwiększającymi odporność danych. Integracja z technologią Microsoft AI pozwoli firmom: wykrywać cyberzagrożenia, zanim ich poziom wzrośnie, identyfikować luki w kopiach zapasowych wymagające interwencji, automatyzować i przyspieszać proces przywracania danych.
Honor: Globalna marka technologiczna potwierdziła swoją obecność na targach MWC, gdzie zaprezentuje HONOR PLAN ALFA – wydarzenie skupione na innowacjach z zakresu sztucznej inteligencji. Jednym z kluczowych rozwiązań będzie autorski system umożliwiający płynną łączność między urządzeniami.
Palo Alto: Podało, że zespół badawczy Unit 42 Palo Alto Networks odkrył poważne luki w zabezpieczeniach chińskiego modelu AI DeepSeek, który miał zrewolucjonizować rynek sztucznej inteligencji. Jak wynika z analizy, DeepSeek jest podatny na jailbreak, co oznacza, że cyberprzestępcy mogą wykorzystać go do tworzenia złośliwego oprogramowania czy instrukcji do ataków hakerskich.
Cisco: Rozszerza partnerstwo z NVIDIA w celu dostarczania rozwiązań AI dla przedsiębiorstw. Dzięki współpracy firmy zyskają większą elastyczność i swobodę wyboru w zakresie wydajnej, szybkiej i energooszczędnej łączności dla obciążeń AI – zarówno w centrach danych, jak i między chmurami a użytkownikami. Platforma NVIDIA Spectrum-X Ethernet, oparta na technologii Cisco i NVIDIA, stanie się fundamentem dla wielu zastosowań AI w przedsiębiorstwach. Integracja architektur sieciowych obu firm pozwoli klientom na korzystanie z uproszczonych, kompleksowych rozwiązań. Celem partnerstwa jest optymalizacja inwestycji w infrastrukturę AI poprzez jednolitą architekturę, umożliwiającą zarządzanie zarówno siecią front-end, jak i back-end przy użyciu istniejących narzędzi.
IIIF150: Producent ultracienkich, wytrzymałych smartfonów, ogłosił premierę swojego najnowszego flagowego modelu – Raptor 5G. Urządzenie najnowszej generacji zostanie zaprezentowane podczas targów MWC w Barcelonie, gdzie przejdzie serię testów potwierdzających jego wyjątkową odporność. W ramach ukłonu dla użytkowników, IIIF150 zapowiada także dwie aktualizacje systemu Android dla Raptor 5G.
Progress: Czwarty rok z rzędu została wyróżniona w prestiżowym raporcie Gartner Magic Quadrant 2025 dla platform Digital Experience. Kluczową częścią wyróżnionego portfolio jest platforma Progress Sitefinity, która zapewnia marketerom intuicyjne narzędzia do spersonalizowanej obsługi, jednocześnie ułatwiając zespołom technicznym tworzenie atrakcyjnych interfejsów i zarządzanie nimi. W ostatnich miesiącach do rozwiązania prowadzono znaczące innowacje: natywne wsparcie dla frameworka Next.js; zaawansowane mapowanie zachowania klientów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji; integrowanie mechanizmów GenAI bezpośrednio z interfejsami edytorów treści.
OVHcloud: Globalny gracz na rynku chmury obliczeniowej i europejski lider w tej dziedzinie, wraz z Serco – firmą działającą w sektorze kosmicznym z ponad 40-letnim doświadczeniem – ogłosiły rozpoczęcie wspólnych działań na rzecz rozwoju platformy DestinE. Dzięki wykorzystaniu najbardziej zaawansowanych technologii, w tym AI, platforma umożliwia lepsze wykorzystanie danych pozyskanych z obserwacji Ziemi. Jest to możliwe dzięki tzw. „cyfrowym bliźniakom” działającym jako zaawansowane modele replikujące systemy środowiskowe, co ma na celu wsparcie adaptacji do zmian klimatycznych.
Dassault Systèmes: Ogłosił partnerstwo z firmą KUKA – globalnym dostawcą automatyki przemysłowej i robotyki. Celem współpracy jest zapewnienie przedsiębiorstwom z sektora produkcji kompleksowych rozwiązań, które spełniają rosnące wymagania w zakresie robotyki i automatyki. Zgodnie z warunkami umowy partnerstwa, Dassault Systèmes dołącza do mosaixx, cyfrowego ekosystemu KUKA dla rozwiązań oprogramowania przemysłowego. Firma zaoferuje klientom KUKA łatwy sposób zakupu oraz korzystania z platformy 3DEXPERIENCE i swoich aplikacji. Rozszerzając dostęp klientów do technologii wirtualnego bliźniaka i ulepszonych możliwości współpracy, Dassault Systèmes i KUKA w ramach nowo utworzonego segmentu KUKA Digital stworzą firmom nowe możliwości.
Oppo: W sprzedaży w Polsce jest dostępna seria OPPO Reno13 5G. Smartfony – OPPO Reno13 Pro 5G, OPPO Reno13 FS 5G, OPPO Reno13 5G oraz OPPO Reno13 F 5G – wyróżniają się eleganckim designem inspirowanym naturą, wodoodpornością potwierdzoną standardami IP68 i IP69 oraz zaawansowanymi funkcjami AI, w tym AI Livephoto oraz Edytor AI.
Axis Communications: Wprowadza na rynek dwa wielodrzwiowe kontrolery sieciowe oferujące pełną kontrolę nad maksymalnie ośmioma drzwiami. Upraszczają instalację dzięki wbudowanemu zasilaniu zamka. AXIS A1710-B oferuje pełną kontrolę nad maksymalnie czterema drzwiami, w tym obsługę ośmiu czytników OSDP i ośmiu zamków, natomiast AXIS A1810-B może sterować maksymalnie ośmioma drzwiami i obsługuje 16 czytników OSDP i 16 zamków. Te kompaktowe urządzenia typu barebone zajmują mniej miejsca niż większość kontrolerów drzwi dostępnych na rynku. Są one przeznaczone do scentralizowanej instalacji m.in. z szafami Axis, na przykład w pomieszczeniach bezpieczeństwa. Dzięki wbudowanemu zarządzaniu energią zamka upraszczają skomplikowane instalacje. Dodatkowo złącza są oznaczone kolorami w celu łatwego zarządzania.
Getac: Zawarł nową współpracę technologiczną z WABCOWÜRTH Workshop Services (rozwiązania diagnostyczne pojazdów użytkowych). WABCOWÜRTH Workshop Services GmbH, spółka joint venture pomiędzy Grupą Würth i Działem Systemów Kontroli Pojazdów Użytkowych Grupy ZF, wykorzystuje wytrzymałe laptopy Getac S410 w celu zwiększenia wydajności swoich systemów diagnostycznych dla pojazdów użytkowych w całej Europie.
Bolt: Wprowadza do aplikacji nową funkcję bezpieczeństwa „Zaufane osoby do kontaktu. Nowe rozwiązanie umożliwia pasażerom oraz kierowcom świadczącym usługi za pośrednictwem platformy Bolt, dodawanie do swojego konta w aplikacji nazwisk oraz numerów telefonu bliskich osób, z którymi można się skontaktować.
Snowflake: Firma zajmująca się chmurą danych, rozszerza partnerstwo z firmą Microsoft, które umożliwi organizacjom tworzenie łatwych w obsłudze, efektywnych i niezawodnych aplikacji opartych na sztucznej inteligencji oraz agentach danych, wykorzystujących modele OpenAI bezpośrednio w Snowflake Cortex AI – w pełni zarządzanej usłudze AI firmy Snowflake. Dzięki temu tysiące przedsiębiorstw na świecie ma zyskać możliwość tworzenia agentów danych opartych na modelach OpenAI w bezpiecznym środowisku Snowflake, co pozwoli oszczędzać czas i optymalizować koszty.
rocketjobs: Portal pracy poszerza ofertę w sektorze blue collar. Od teraz na jobboardzie będą pojawiać się ogłoszenia z najdynamiczniej rosnących branż w tym obszarze jak budownictwo czy produkcja. To strategiczna odpowiedź na rosnące potrzeby kadrowe w tych sektorach oraz wymagania kandydatów, którzy szukają precyzyjnie dopasowanych ofert. Działaniom towarzyszy premiera nowej odsłony portalu oraz szeroko zakrojona kampania marketingowa z udziałem czołowych polskich influencerów.
Źródło: ISBnews