Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 17-21 marca.
BIZNES I FINANSE: RYNEK
AI w HR: Efektywność szkoleń mierzy 22% firm, a 4,7% oblicza ich rzeczywisty zwrot z inwestycji (ROI), wynika z raportu firmy HRrebels. AI w HR znacząco usprawnia pracę, szczególnie w kontekście powtarzalnych (46% wskazań) i prostszych zadań administracyjnych (chatboty: 12%).
AI: Blisko 70% pracowników przyznaje, że w ich firmie są wytyczne dotyczące AI, z czego 4 na 10 zawsze ich przestrzega, wynika z raportu Future Mind. Z kolei 16% deklaruje, że w ich miejscu pracy nie ma żadnych regulacji. To zróżnicowane podejście wynika m.in. z wielkości firm oraz specyfiki branż, w których operują.
AI: AI może być narzędziem, które pozwoli uwolnić czas i skupić się pracownikom na nowych obowiązkach, zdaniem 84% firm w Polsce, wynika z badania przeprowadzonego przez Randstad Enterprise. Więcej niż co trzecie przedsiębiorstwo korzysta z AI, aby wyrównywać szanse kandydatów w rekrutacji.
AI i praca: Blisko 4 na 10 osób (38%) w wieku 18-24 lat obawia się, że sztuczna inteligencja może zagrozić ich sytuacji zawodowej, mimo że to właśnie młodzi pracownicy najszybciej adaptują nowe technologie, najczęściej korzystają z AI w pracy i najlepiej rozumieją jej działanie, wynika z najnowszego badania Pracuj.pl.
AI: Najliczniejsza grupa polskich małych i średnich firm (45-57% w zależności od rodzaju narzędzia) planuje zainwestować do 20 000 zł w poszczególne typy rozwiązań AI w br., wynika z badania SW Research na zlecenie Mizzox.
E-administracja: Była minister cyfryzacji i prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) Anna Streżyńska została powołana na stanowisko dyrektora Instytutu Łączności – Państwowy Instytut Badawczego, podało Ministerstwo Cyfryzacji. Dotychczasowy dyrektor Dariusz Dąbek złożył rezygnację.
BSS: 79% firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu (BSS) planuje rekrutacje pracowników w tym roku wobec 83% rok temu, podał Hays Poland. Autorzy raportu wskazali, że Polska jako lokalizacja inwestycji BSS znajduje się w fazie zmian, a szybkie tempo wzrostu płac sprawiło, że dla inwestorów tutejszy rynek przestaje być tani.
Allegro: Utrzymało pozycję lidera w obsłudze klienta, zaś kluczowym czynnikiem satysfakcji kupujących okazuje się jakość dostaw, wynika z badania Minds & Roses przeprowadzonego na zlecenie platformy. Allegro osiągnęło wynik Net Promoter Score (NPS) na poziomie 70, wyprzedzając drugą pozycję w zestawieniu (NPS 53).
E-commerce: Sklepy stacjonarne zamiast internetowych – w obawie o bezpieczeństwo swoich danych – wybiera 45% badanych, a w tej grupie 23% zdecydowanie preferuje zakupy w sklepach fizycznych, a 22% raczej wybiera tę opcję, wynika z raportu Santander Consumer Banku.
AI: Udział firm zatrudniających 10+ pracowników korzystających z technologii AI jest najwyższy w Polsce w przypadku sektora „informacja i komunikacja” i wynosi 32,6%, wynika z analizy Credit Agricole Bank Polska na podstawie danych Eurostatu.
AI: Najbliższe 10 lat zdecyduje o miejscu Polski na gospodarczej mapie Europy, a szansę na zajęcie znaczącej pozycji i szybsze doganianie Zachodu daj nam – odpowiednio wykorzystana – sztuczna inteligencja, którą należy traktować jako jeden z kluczowych sektorów przyszłości, oceniali eksperci podczas wystąpień na „LSE SU Polish Economic Forum 2025” w Londynie. Agencja ISBnews była patronem medialnym Forum.
E-podatki: Od 20 marca podatnicy mogą opłacać podatek PIT w serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) i usłudze Twój e-PIT za pomocą karty płatniczej. Dotychczas użytkownicy e-Urzędu Skarbowego mogli zapłacić podatek online przelewem bankowym lub BLIK-iem.
Telemedycyna: Według szacunków Głównego Inspektoratu Sanitarnego w sezonie 2024/2025 na grypę zachorowało około 2 mln osób. Wraz z rosnącą liczbą zakażeń zwiększyło się zainteresowanie telemedycyną. Właściciele Radamed ujawniają, że w okresie od listopada 2024 do lutego 2025 roku liczba e-recept wystawionych za pośrednictwem ich platformy telemedycznej wzrosła o blisko 51,5% w porównaniu do listopada 2024 r., a liczba zwolnień lekarskich zwiększyła się o ponad 17%.
AI: Liczba projektów GitHub powstałych z pomocą sztucznej inteligencji wzrosła od 845 w 2011 roku do 1,8 mln w roku 2023. Według raportu The Linux Foundation, narzędzia AI są najczęściej wykorzystywane do wykrywania anomalii w kodzie i łagodzenia ich skutków (35% odpowiedzi), testowania oprogramowania (34%) i generowania dokumentacji dla aplikacji (34%). Specjaliści często wskazywali również na wykorzystanie AI w celu analizy podatności i ograniczenia ryzyka (31%) oraz generowania kodu (29%).
AI: 77% deweloperów uważa, że znajomość AI wkrótce stanie się podstawową umiejętnością w ich zawodzie, ale ponad połowa (54%) nie czuje, że są w pełni gotowi na erę agentów pod względem ich umiejętności, wynika z badania Salesforce. 96% programistów pozytywnie ocenia wpływ agentów AI na ich codzienną pracę. 82% programistów korzystających z agentów AI używa obecnie narzędzi low-code/no-code.
Połączenie kwantowe: Polska zaprezentowała własną technologię zabezpieczania łączności, która gwarantuje pełną odporność na przechwycenie przesyłanych informacji. Demonstracyjne połączenie między Ministerstwem Cyfryzacji a Wojskową Akademią Techniczną, które wykorzystało kwantową dystrybucję kluczy (QKD), pokazało możliwości polskiej technologii w zakresie zabezpieczania łączności i jej potencjał w zwiększaniu cyfrowej niezależności.
Roboty medyczne: Liczba operacji robotycznych w relacji do populacji w Polsce na tle wybranych krajów świata świadczy o pewnym opóźnieniu we wdrażaniu tego typu technologii w naszym kraju, wynika z raportu „Roboty medyczne: stan obecny i przyszłość robotyki w opiece zdrowotnej w Polsce”, przygotowanego przez Instytut INNOWO na zlecenie Izby POLMED. W 2022 r. liczba tego typu operacji na milion mieszkańców była ponad pięciokrotnie niższa niż w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Australii, natomiast aż dwudziestokrotnie niższa niż w USA – lidera operacji robotycznych na świecie.
Strony internetowe: 25% lokalnych firm posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach przed zakupem, wynika z najnowszych badań TrustMate.io. 27% internautów czyta recenzje „zawsze”, a 41% „często”. Raport został opracowany na podstawie badań przeprowadzonych na zlecenie TrustMate.io przez firmę badawczą UCE Research, na reprezentatywnej próbie 1006 Polaków, w październiku 2024 r., metodą CAWI.
AI: Firma Panasonic Connect Europe opublikował raport, z którego wynika, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej. Według badania, respondenci przewidują, że wdrożenie GenAI do ich procesów biznesowych spowoduje średni wzrost sprzedaży o 38% w ciągu najbliższych 12 miesięcy, dzięki korzyściom takim jak zwiększona dokładność analizy danych, bardziej spersonalizowana interakcja z klientem i szybszy czas reakcji. „Nasze badanie pokazuje, że generatywna sztuczna inteligencja rewolucjonizuje sprzedaż, napędzając niezwykły wzrost i stawiając wysokie wymagania profesjonalistom. Sukces wymaga jednak czegoś więcej niż tylko przystosowania. Organizacje muszą przezwyciężyć bariery, takie jak braki w szkoleniach i wyzwania związane z integracją, wdrażając odważne strategie, jasne mechanizmy ochrony oraz kompleksowe wsparcie, aby zapewnić trwały wpływ i uzyskać przewagę konkurencyjną” – powiedziała head of AI w Panasonic Connect Europe Margarita Lindahl, cytowana w komunikacie.
AI: 3/4 firm nad Wisłą inwestuje w AI tylko tam, gdzie widzi konkretny zwrot z inwestycji – to więcej niż globalna średnia, wynika z danych IDC. Wyniki badań IDC pokazują, że 70% polskich firm dostrzega wpływ generatywnej AI na wdrażanie technologii, jednak ich podejście do niej różni się od tego w USA czy Europie Zachodniej. Podczas gdy na tamtych rynkach sztuczna inteligencja jest często elementem strategii eksperymentalnej – swoistą piaskownicą, gdzie testuje się możliwości bez natychmiastowej presji na wyniki – w Polsce dominuje pragmatyzm. „Nie można powiedzieć, że AI rozwija się w Polsce wolniej. Po prostu ewoluuje inaczej – mniej efektownie, ale bardziej konsekwentnie. Nie dla samego trendu, lecz tam, gdzie faktycznie podnosi wydajność i konkurencyjność biznesu. To narzędzie, a nie symbol statusu innowatora” – powiedziała Ewa Zborowska, research director w IDC. To podejście wynika ze specyfiki polskiej gospodarki. Mimo dynamicznego wzrostu kraj nie dysponuje takimi zasobami kapitałowymi jak Stany Zjednoczone czy Niemcy, co sprawia, że eksperymentowanie z AI na dużą skalę postrzegane jest jako bardziej ryzykowne. Dodatkowo struktura rynku ma kluczowe znaczenie – większość polskich firm to średnie przedsiębiorstwa, które nie mogą sobie pozwolić na długofalowe badania.
Cloud: 76% firm wskazuje na niedobór doświadczonych specjalistów w zakresie ochrony zasobów chmurowych, wynika z raportu 2025 State of Cloud Security firmy Fortinet. Choć 82% przedsiębiorstw korzysta ze środowisk chmurowych, ponad 60% zgłasza obawy związane z ich wdrażaniem i utrzymaniem. Ponadto z raportu wynika, że z chmury hybrydowej korzysta 54% ankietowanych firm, integrując systemy lokalne z platformami chmury publicznej; największe wyzwania związane z implementacją chmury to: błędne ustawienia konfiguracyjne, niezgodność z przepisami i przypadki naruszenia bezpieczeństwa danych; z powodu luki kompetencyjnej w obszarze cyberbezpieczeństwa firmy mają problemy z zarządzaniem kompleksowymi rozwiązaniami ochronnymi. Wdrażanie chmury nadal redefiniuje działalność operacyjną w zakresie IT, a modele hybrydowe i wielochmurowe stają się wiodącymi strategiami w przypadku większości firm. Według raportu Fortinet, 82% ankietowanych przedsiębiorstw wykorzystuje obecnie środowiska chmurowe w celu osiągnięcia większej skalowalności, elastyczności i odporności na zagrożenia – mówi Vince Hwang, Vice President, Cloud Security w Fortinet.
Kryptowaluty: W tym roku z rynku może zniknąć nawet 90% kantorów kryptowalutowych. Takie mogą być konsekwencje wprowadzenia przepisów zwiększających bezpieczeństwo i transparentność transakcji w ramach unijnego rozporządzenia MiCA i polskich regulacji. Obecnie cała branża czeka na interpretację daty 30 czerwca br. jako realnej do wdrożenia nowych zasad. Konieczne będzie zainwestowanie w usprawnienie technologii w punktach wymiany kryptowalut. To zwiększy koszty operacyjne. Eksperci z Ari10 uważają, że małe podmioty ich nie udźwigną. Szacują też, że w ciągu kilku miesięcy o 10-30% zdrożeją tego typu transakcje, bo ww. wydatki będą przenoszone na klientów. Do tego przewidują, że spadnie konkurencyjność i dostępność lokalnych usług kryptowalutowych w Polsce. Rynek ulegnie konsolidacji, a dominację przejmą większe firmy, które mają zasoby na dostosowanie się do nowych przepisów.
Technologie: Poważnym wyzwaniem dla polskiego przemysłu jest tzw. luka technologiczna, AI: 3/4 firm nad Wisłą inwestuje w AI tylko tam, gdzie widzi konkretny zwrot z inwestycji – to więcej niż globalna średnia, wynika z danych IDC. Wyniki badań IDC pokazują, że 70% polskich firm dostrzega wpływ generatywnej AI na wdrażanie technologii, jednak ich podejście do niej różni się od tego w USA czy Europie Zachodniej. Podczas gdy na tamtych rynkach sztuczna inteligencja jest często elementem strategii eksperymentalnej – swoistą piaskownicą, gdzie testuje się możliwości bez natychmiastowej presji na wyniki – w Polsce dominuje pragmatyzm. – Nie można powiedzieć, że AI rozwija się w Polsce wolniej. Po prostu ewoluuje inaczej – mniej efektownie, ale bardziej konsekwentnie. Nie dla samego trendu, lecz tam, gdzie faktycznie podnosi wydajność i konkurencyjność biznesu. To narzędzie, a nie symbol statusu innowatora – mówi Ewa Zborowska, Research Director w IDC. To podejście wynika ze specyfiki polskiej gospodarki. Mimo dynamicznego wzrostu kraj nie dysponuje takimi zasobami kapitałowymi jak Stany Zjednoczone czy Niemcy, co sprawia, że eksperymentowanie z AI na dużą skalę postrzegane jest jako bardziej ryzykowne. Dodatkowo struktura rynku ma kluczowe znaczenie – większość polskich firm to średnie przedsiębiorstwa, które nie mogą sobie pozwolić na długofalowe badania.
Cloud: Aż 76% firm wskazuje na niedobór doświadczonych specjalistów w zakresie ochrony zasobów chmurowych – wynika z raportu 2025 State of Cloud Security firmy Fortinet. Choć 82% przedsiębiorstw korzysta ze środowisk chmurowych, ponad 60% zgłasza obawy związane z ich wdrażaniem i utrzymaniem. Ponadto z raportu wynika, że z chmury hybrydowej korzysta już 54% ankietowanych firm, integrując systemy lokalne z platformami chmury publicznej; największe wyzwania związane z implementacją chmury to: błędne ustawienia konfiguracyjne, niezgodność z przepisami i przypadki naruszenia bezpieczeństwa danych; z powodu luki kompetencyjnej w obszarze cyberbezpieczeństwa firmy mają problemy z zarządzaniem kompleksowymi rozwiązaniami ochronnymi. Wdrażanie chmury nadal redefiniuje działalność operacyjną w zakresie IT, a modele hybrydowe i wielochmurowe stają się wiodącymi strategiami w przypadku większości firm. Według raportu Fortinet, 82% ankietowanych przedsiębiorstw wykorzystuje obecnie środowiska chmurowe w celu osiągnięcia większej skalowalności, elastyczności i odporności na zagrożenia – mówi Vince Hwang, Vice President, Cloud Security w Fortinet.
AI: Ponad połowa ekspertów ma obawy, że narzędzia AI wprowadzą luki w zabezpieczeniach kodu. Według danych Eurostat w 2024 roku z technologii AI korzystało 13,5% europejskich firm, co oznacza wzrost o 5,5% względem roku ubiegłego. Zdecydowanie najbardziej otwarte na nowe narzędzia są duże przedsiębiorstwa. Również twórcy oprogramowania coraz chętniej wykorzystują w swojej pracy narzędzia AI. Liczba projektów GitHub powstałych z pomocą sztucznej inteligencji wzrosła od 845 w 2011 roku do 1,8 mln w roku 2023 2 . Według raportu The Linux Foundation narzędzia AI są najczęściej wykorzystywane do wykrywania anomalii w kodzie i łagodzenia ich skutków (35% odpowiedzi), testowania oprogramowania (34%) i generowania dokumentacji dla aplikacji (34%). Specjaliści często wskazywali również na wykorzystanie AI w celu analizy podatności i ograniczenia ryzyka (31%) oraz generowania kodu (29%). Choć większość deweloperów uważa, że sztuczna inteligencja przyczyniła się do poprawy bezpieczeństwa kodu, część ma w tym zakresie odmienną opinię. Głównym argumentem jest fakt, że narzędzia AI czasami wprowadzają luki w zabezpieczeniach kodu. Jak podkreśla Dariusz Świąder, Prezes Linux Polska, wykorzystanie sztucznej inteligencji może usprawnić realizację wielu zadań związanych z tworzeniem i bezpieczeństwem oprogramowania, jednak jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie, by ograniczać się do takiego rozwiązania. „Algorytmy sztucznej inteligencji mogą wspierać działania deweloperów, jednak nie zastąpią ich pracy. Poleganie wyłącznie na AI w pracy nad kodem jest częstą przyczyną błędów, a także utrudnieniem na etapie późniejszych poprawek. Podobnie w przypadku bezpieczeństwa – AI może pomóc w ochronie aplikacji i systemów, jednak nie jest to rozwiązanie, które daje nam stałą gwarancję odpierania ataków. Musimy pamiętać, że cyberprzestępcy stosują coraz bardziej zaawansowane metody, dlatego o bezpieczeństwo należy dbać przekrojowo – wyjaśnia prezes Linux Polska. 3% firm produkcyjnych z branży FMCG wykorzystuje zaawansowane algorytmy AI. 93% nie wie, czym są cyfrowe bliźniaki. Połowa polskich firm wdrożyła podstawowe narzędzia cyfrowe. Ważne jest przemyślane wprowadzanie nowych narzędzi – dodawanie kolejnych doraźnych „łatek” może jeszcze bardziej pogłębiać dług technologiczny. „Przestarzałe technologie i brak automatyzacji wydłużają cykl produkcyjny, podnoszą koszty, utrudniają elastyczność i wprowadzanie innowacji, a także zwiększają ryzyko operacyjne, narażając przedsiębiorstwa na wydłużony czas napraw, błędy w zabezpieczeniach IT czy cyberataki. Klienci coraz częściej oczekują też szybkiej reakcji i spersonalizowanych produktów, a międzynarodowa konkurencja stale podnosi poprzeczkę. Przy ciągłej presji cenowej, rosnących kosztach energii i nowych regulacjach unijnych, np. w obszarze ESG, firmy, które nie zmodernizują się w porę, muszą liczyć się z utratą pozycji na rynku” – powiedział Michał Rykiert z firmy Webcon.
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Asbis: Szacunkowe skonsolidowane przychody Asbisu za luty br. wyniosły ok. ok. 248 mln USD, co oznacza wzrost o ok. 5% r/r, podała spółka.
Galvia AI: Irlandzka firma przygotowuje się do wejścia na polski rynek i chce zaoferować swoje rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji polskim instytucjom szkolnictwa wyższego, poinformował ISBtech CEO Galvia AI John Clancy.
PŚO: Polski Światłowód Otwarty (PŚO) prowadzi obecnie inwestycje o wartości ok. 1,3 mld zł, poinformował CEO operatora Ignacio Irurita. W tym roku m.in. planuje zwiększyć zasięg swojej sieci FTTH o kolejne 520 tys. gospodarstw domowych.
XTB: Zrezygnowało z prowizji od wymiany walut poprzez swoją kartę wielowalutową, chcąc w ten sposób przyciągnąć wielu nowych inwestorów w Polsce, poinformował członek zarządu XTB Filip Kaczmarzyk. W najbliższych tygodniach planuje wprowadzenie dodatkowych walut oraz nowych funkcjonalności.
Budimex: W ramach Budimex Acceleration Program zaprosi latem grupę startupów z Europy Środkowo-Wschodniej do wdrażania innowacyjnych rozwiązań w budownictwie, podała spółka. Startupy otrzymają dostęp do doświadczonych ekspertów, zasobów i danych oraz możliwość sprawdzenia swoich rozwiązań na największych placach budowy w Polsce. Nabór do Budimex Acceleration Program potrwa do 7 maja.
Vercom: Akcjonariusze zapowiedzieli przeprowadzenie procesu przyśpieszonej budowy księgi popytu (ABB) na sprzedaż łącznie 2 685 500 tys. akcji (tj. ok. 12,08% kapitału) spółki, podał podmiot pośredniczący Erste Group Bank.
Orange Polska: Nie ma aktualnie decyzji w kwestii potencjalnego wykorzystania opcji przejęcia wehikułu światłowodowego FiberCo, poinformował CFO Jacek Kunicki.
Orange Polska: Chce zostać wiodącym graczem na rynku usług IT i integracyjnych w Polsce. Do 2028 r. przychody z IT&IS mają się podwoić w porównaniu do 2020 r. i osiągnąć poziom 2 mld zł, poinformowała CEO Ludmiła Climoc.
Orange Polska: Chce mieć ponad 90% pokrycia populacji kraju technologią 5G w 2028 roku, poinformowała CEO operatora Ludmila Climoc.
Grupa InPost: W ramach pilotażu będzie dostawcą „Tygodnika Powszechnego”, a tym samym wejdzie na rynek dystrybucji prasy przez Paczkomaty, podała spółka.
cyber_Folks: Grupa planuje zwiększyć wynik EBITDA do 310 mln zł w 2027 r. (wyniki Vercom i cyber_Folks, bez Shopera), 265 mln zł w 2026 r. i 220 mln zł w tym roku, wynika z prezentacji spółki. Spółka cały czas podwyższa też poziom dywidendy.
Software Mansion: Odnotował 28,89 mln zł jednostkowego zysku netto w 2024 r. wobec 11,06 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
Play: Obsługuje niemal co trzecią małą i średnią firmę w Polsce (MSP) i chce jeszcze wzmocnić swoją pozycję w tym segmencie dzięki nowemu wariantowi prędkości światłowodu do 8 Gb/s, podał operator.
Orange Polska: AI zrewolucjonizuje doświadczenia klientów oraz zdolność Orange Polska do identyfikowania, personalizacji i zaspokajania ich potrzeb w kolejnych latach, a to przełoży się na wzrost przychodów, ocenia prezeska operatora Liudmila Climoc.
Orange Polska: Plan strategiczny „Lead the Future” Orange Polska zakłada m.in. 0,53 zł na akcję jako poziom bazowy dywidendy w latach 2025-2028, podała spółka.
Orange Polska: Plan strategiczny „Lead the Future” Orange Polska zakłada m.in. niski do średniego jednocyfrowy wzrost (CAGR) EBITDAaL w latach 2025-2028, wskaźnik eCapex/przychody poniżej 14% jako średni poziom w tym okresie oraz organiczne przepływy pieniężne w wysokości co najmniej 1,2 mld zł w 2028 r., podała spółka.
cyber_Folks: Odnotował 20,95 mln zł znormalizowanego skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2024 r. wobec 15,07 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Vectra: Nie zgadza się z zarzutami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dotyczącymi – według UOKiK – jednostronnej zmiany umów i bezprawnego podwyższania opłat abonamentowych, podała spółka w stanowisku przesłanym do ISBnews.
Vercom: Chce wypracować co najmniej 300 mln zł EBITDA do 2028 r., poinformował prezes Krzysztof Szyszka.
Vercom: Odnotował 22,44 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2024 roku wobec 30,22 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
MedTech Solutions: Rada nadzorcza zatwierdziła „Strategię Rozwoju MedTech Solutions w latach 2025-2027”, która zakłada m.in. rozwój własnych rozwiązań medycznych opartych o AI i dystrybucję wyrobów medycznych, podała spółka.
Google Cloud: Nawiązał współpracę z gronem międzynarodowych firm gamingowych, wśród których jest polski startup ElevenLabs, podano w komunikacie.
Empik: Grupa pracuje nad rozwojowym projektem technologicznym, który obejmuje stworzenie rozwiązania opartego o sztuczną inteligencję, umożliwiającego wprowadzenie w pełni spersonalizowanych rekomendacji na ekranie głównym aplikacji Empik Go z audiobookami, ebookami i podcastami, podała spółka. Projekt uzyskał dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR).
Unified Factory: Zawarł umowę term sheet z inwestorem prywatnym Arturem Błasikiem, podała spółka. Ma zdywersyfikować działalność o projekt deweloperski, ale będzie kontynuować też rozwój dotychczasowej działalności IT.
Boosteroid: Ogłosił uruchomienie nowego środowiska IT w Polsce, we współpracy z firmą Polcom, podała spółka. Planuje dalszą rozbudowę swojej infrastruktury w Polsce w latach 2025-2026.
Poczta Polska: Rozpoczęła wdrażanie nowej strategii zarządzania transportem i flotą. Jej cele to: optymalizacja wykorzystania posiadanych zasobów, redukcja kosztów ich działalności oraz poprawa elastyczności. Pierwsze pozytywne efekty już są widoczne: nastąpiła znaczna poprawa terminowości dostarczania przesyłek. Zmiany wprowadzane od początku roku w obszarze KEP (usługi kurierskie, ekspresowe i pocztowe) są elementem realizacji Planu Transformacji Poczty Polskiej.
RMF FM: Podał, że serwis internetowy RMF.fm w lutym 2025 roku osiągnął historyczny wynik – stał się najpopularniejszą stroną wśród serwisów radiowych w Polsce. Według badania Mediapanel w ciągu zaledwie miesiąca awansował z 40. na 21. miejsce w rankingu najchętniej odwiedzanych stron internetowych w kraju. Z wynikiem 7,5 mln użytkowników wyprzedził serwisy Radia Zet i Radia Eska, umacniając swoją pozycję w dynamicznie rozwijającym się segmencie mediów cyfrowych, podano w komunikacie.
SMEO: Do warszawskiego fintechu specjalizującego się w faktoringu dla sektora MŚP dołącza Michał Mańczak, obejmując stanowisko dyrektora sprzedaży.
Akces NCBR: Wraz z Business Centre Club (BCC) podpisały porozumienie o współpracy, którego celem jest wsparcie startupów w rozwoju oraz wzajemne, strategiczne partnerstwo oparte na działaniach ekspertów. Dzięki nawiązanej współpracy polskie innowacyjne przedsiębiorstwa zyskają nowe możliwości dostępu do sieci wybitnych mentorów oraz budowania wartościowych relacji biznesowych.
Brother Polska: Jan Rafalont dołączył do zespołu jako account manager – Business Channel. Na nowym stanowisku jest odpowiedzialny za umacnianie relacji z obecnymi partnerami oraz rozwój sprzedaży w kanale biznesowym. Jednym z głównych zadań nowego Account Managera będzie rozwój kanału partnerskiego oraz aktywne pozyskiwanie nowych kontrahentów.
Roborock: W raporcie IDC „2024 Q4 Worldwide Smart Home Device Tracker” producent ultrainteligentnych robotów domowych zajął pierwsze miejsce pod względem wielkości sprzedaży i obrotów rocznych wśród marek odkurzaczy zrobotyzowanych (RVC). Jak podaje IDC, zagraniczna ekspansja Roborock koncentruje się na rozwiniętych rynkach, gdzie popyt na zaawansowane technologicznie produkty z segmentu smart home jest wysoki. Z raportu wynika również, że marka kładzie nacisk zarówno na dystrybucję online, jak i offline, co może przekładać się na generowanie zysków adekwatnych do prowadzonych przez nią intensywnych działań badawczo-rozwojowych.
Vercom: Nie wyklucza w najbliższym czasie kolejnych umów strategicznych związanych prawdopodobnie z obszarem małych i średnich firm.
Xiaomi Corporation: Ogłosiło swoje zweryfikowane skonsolidowane wyniki za 2024 rok. Kwartalne przychody w IV kw. po raz pierwszy przekroczyły 100 mld RMB, a wypracowane wyniki zarówno za cały rok, jak i za czwarty kwartał były lepsze od przewidywanych. Całkowite przychody za rok wzrosły o 35% r/r do 365,9 mld RMB, podczas gdy skorygowany zysk netto wzrósł o 41,3% r/r do 27,2 mld RMB. W IV kwartale 2024 r. całkowite przychody Xiaomi osiągnęły 109,0 mld RMB, co stanowi wzrost o 48,8% r/r, podczas gdy skorygowany zysk netto wzrósł o 69,4% do 8,3 mld RMB, znacznie przekraczając oczekiwania rynku. W 2024 r. wszystkie segmenty działalności firmy, w ramach rozwoju ekosystemu „Human x Car x Home”, weszły na ścieżkę wysokiego wzrostu. Przyczyniło się to do wzrostu sprzedaży smartfonów, samochodów elektrycznych i inteligentnych urządzeniach domowych. Przychody w obszarze smartfonów wzrosły o 21,8% (191,8 mld RMB), a w segmencie samochodów elektrycznych i pozostałych nowych inicjatyw osiągnęły 32,8 mld RMB, znacząco przekraczając wyznaczone cele. Ponadto, przychody ze sprzedaży AIoT i produktów lifestyle wzrosły o 30% r/r do poziomu 104,1 mld RMD. Plany Xiaomi na 2025 są ściśle związane z wejściem na rynek ultrapremium, czego przykładami są premiery produktów Xiaomi 15 Ultra, Xiaomi SU7 Ultra. Podczas chińskiej premiery, która miała miejsce 3 marca, sprzedaż smartfonu Xiaomi 15 Ultra wzrosła o ponad 50% w porównaniu do poprzednika z tej serii, a zamówienia na samochód elektryczny Xiaomi SU7 Ultra przekroczyły już 10 000 sztuk, osiągając wyznaczony cel roczny.
Play: W pierwszych dwóch miesiącach 2025 roku liczba stacji bazowych telefonii mobilnej powiększyła się o 99 obiekty. Łącznie na koniec lutego w ramach fioletowej sieci działało już 12 525 stacji. Tylko w lutym uruchomione zostały 33 nowe obiekty. Wśród nich znalazły się m.in. te w największych miastach Polski, jak Warszawa, Kraków, Gdańsk, Lublin, Kielce czy Częstochowa.
INEA, Fiberhost: Pracują nad osiągnięciem neutralności węglowej do roku 2040 (w zakresach 1 i 2, czyli emisji bezpośredniej i pośredniej), ale również stawiają sobie nowy cel, czyli zakres 3 neutralności dotyczący innych pośrednich emisji. Prace nad nim będą się toczyły w ścisłej współpracy z kontrahentami. „Raport „We Care. All about safe path to sustainability.” to podsumowanie naszych działań, z których niewątpliwie jesteśmy dumni i które pozytywnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Jestem przekonana, że określając strategię zrównoważonego rozwoju i konsekwentnie ją realizując, stawiamy na sprawy najważniejsze. […] Cieszę się, że szczególe miejsce w naszej strategii rozwoju zajmuje aspekt bezpieczeństwa. W Fiberhost wierzymy, że odpowiedzialny biznes to taki, który dba o swoich pracowników, partnerów i otoczenie” – powiedziała Marta Wojciechowska, prezeska Fiberhost.
GIEŁDA, EMISJE, M&A
Sygnity: Zdecydował o rozpoczęciu 21 marca skupu do 54 tys. akcji własnych (0,24% kapitału) w celu wykonania zobowiązań wynikających z programów motywacyjnych obowiązujących w spółce i grupie kapitałowej, podała spółka. Skup zakończy nie później niż 21 sierpnia br., chyba że środki przeznaczone na nabycie akcji zostaną wcześniej wyczerpane. Zarząd zleci przeprowadzenie skupu akcji firmie inwestycyjnej Trigon Dom Maklerski.
Grupa AB: Akcjonariusze zdecydowali podczas walnego zgromadzenia o wypłacie dywidendy za rok obrotowy 2023/2024 (październik 2023 – wrzesień 2024) w ogólnej kwocie 48 562 932 zł, co stanowi 3 zł na akcję, podała spółka. Wypłatą dywidendy objętych jest 16 187 644 sztuk akcji emitenta. Dzień dywidendy został ustalony na 8 kwietnia 2025 roku, a wypłata dywidendy nastąpi 15 kwietnia 2025 roku.
Orange Polska: Będzie inwestować 0,5 mld zł w sieć mobilną, przy czym rozwój sieci 5G zostanie zakończony do 2028 r., poinformował CFO Jacek Kunicki.
Orange Polska: Rozważa przejęcia w segmencie IT&IS (usługi IT i integracyjne), poinformowała wiceprezes Bożena Leśniewska.
Plenti: Spółka, zajmująca się wynajmem elektroniki użytkowej, pozyskała 20 mln zł od partnerów w ramach programu PlentiPartners, podała spółka. Oferta zarabiania na wynajmie elektroniki przyciągnęła w ciągu niecałych 2 lat 211 partnerów, którzy podpisali 316 umów, decydując się na stały miesięczny czynsz lub model dzielenia się przychodami.
cyber_Folks: Grupa poszukuje kolejnych celów akwizycyjnych i nie wyklucza pozyskania kapitału z giełdy do ich finansowania; dlatego zaproponowała akcjonariuszom ustanowienie kapitału docelowego, umożliwiającego emisję do 15% akcji (2 127 000 akcji), podała spółka.
cyber_Folks: Zarząd zarekomendował przeznaczenie 28,31 mln zł z zysku netto za 2024 r., wynoszącego 94,81 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę 2 zł na akcję, oraz 66,5 mln zł na kapitał zapasowy, podała spółka. Zarząd zaproponuje także akcjonariuszom skup do 55 tys. akcji własnych po cenie max. 180 zł w terminie do końca br. i utworzenie na ten cel kapitału rezerwowego w wysokości 9,9 mln zł.
Vercom: Chciałby przeprowadzić akwizycję jeszcze w tym roku, poinformował dyrektor finansowy Łukasz Szałaśnik. Dzięki wysokim przepływom pieniężnym spółka osiągnęła dodatnią pozycję gotówkową, dzięki czemu zyskuje coraz większe możliwości w zakresie realizacji planów akwizycyjnych.
Groclin: Jest na etapie finalizowania podpisania listu intencyjnego z firmą z branży technologicznej, która jest zainteresowana objęciem mniejszościowego pakietu udziałów w przedsięwzięciu produkcji rowerów wodorowych, poinformował ISBtech prezes Michał Seidel. W całej rundzie inwestorskiej liczy na pozyskanie 2 mln euro i w perspektywie najbliższych dwóch lat planuje sprzedaż co najmniej kilku tysięcy sztuk rowerów.
Kraken: W wyniku największej w historii transakcji łączącej krypto i tradycyjne finanse przejmie NinjaTrader – amerykańską platformę handlu kontraktami terminowymi. Kwota transakcji wyniesie 1,5 mld USD. „Tradycyjne rynki działają w oparciu o systemy bankowe z lat 50., giełdy są zamykane o 16:00 czasu wschodniego, a rozliczenia zajmują nawet kilka dni. Systemy krypto rozwiązały te problemy (…). Tradycyjne finanse i krypto pozostawały jednak oddzielnymi ekosystemami – do dzisiaj. Ta transakcja stanowi pierwszy krok na drodze do stworzenia platformy transakcyjnej klasy instytucjonalnej, na której można handlować dowolnymi aktywami w dowolnym momencie” – powiedział o transakcji Arjun Sethi, co-CEO Kraken.
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
PKO BP: Platforma dla startupów Let’s Fintech with PKO Bank Polski przeprowadziła ponad 60 pilotaży rozwiązań od młodych firm, w tym 12 pilotaży w ubiegłym roku, podał bank.
PZU: Zespół Innowacji i AI Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń (PZU) przeprowadził testy 77 rozwiązań zaproponowanych przez startupy, z czego 49 przekazał do wdrożenia w PZU w ramach stworzonego w 2017 r. programu PZU Ready for Startups, podał ubezpieczyciel. Skumulowane korzyści uzyskane przez PZU dzięki temu programowi przekroczyły 200 mln zł.
Allegro: Zakupy firmowe na Allegro robi 72% przedsiębiorstw ankietowanych przez agencję badawczą Danae na zlecenie Allegro, podała spółka. Spośród tych firm zakupów związanych z administracją firmy dokonuje 86% przedsiębiorstw, a zakupów strategicznych, związanych z prowadzeniem konkretnej działalności – 81%.
Apple: Udostępnił funkcję Tap to Pay na iPhonie w Polsce i innych, wybranych krajach europejskich, podała spółka. Serwisy płatnicze w Polsce, dla których funkcja jest od dziś dostępna to: Adyen, eService iPKO Bank Polski, Mollie, Stripe, SumUp, Viva i Worldline, a już wkrótce: Planet Pay, Revolut i PeP (część Grupy Nexi), wymieniono w informacji.
Cloud Technologies: OnAudience – spółka należąca do Grupy Cloud Technologies – wprowadziła na rynek narzędzie AI Audience Intelligence, które pozwala marketerom i agencjom przygotować precyzyjne grupy odbiorców do targetowania w reklamach online, podała spółka. Jest to jedno z pierwszych tego typu narzędzi AI na świecie.
Medicalgorithmics: Podpisał umowę z Fourth Frontier, dzięki której platforma DRP razem z algorytmami sztucznej inteligencji DeepRhythmAI (DRAI) będzie oferowana przez amerykańską firmę razem z posiadającym od niedawna certyfikację FDA wielodniowym holterem w formie opaski, podała spółka. Celem jest obsługa przez software Medicalgorithmics do 100 tys. pacjentów podłączonych do holtera w pierwszych 12 miesiącach. Jednym z pierwszych klientów będzie ośrodek medyczny Cleveland Clinic w USA.
Lidl Polska: Uruchomił nowy kanał komunikacji z klientami na platformie WhatsApp. Dzięki temu klienci mogą teraz w szybki sposób uzyskać dostęp do najnowszych gazetek promocyjnych, co stanowi kolejny krok w kierunku zwiększenia komfortu zakupów. Jest to rozwiązanie znane z Niemiec, Belgii, Austrii czy Czech, gdzie cieszy się uznaniem użytkowników.
RTV Euro AGD: 26 marca w Parku Handlowym Smart Park otwarty zostanie pierwszy w Krasnymstawie salon sieci RTV Euro AGD. Sieć RTV Euro AGD posiada obecnie ponad 340 punktów w Polsce. Sala sprzedaży tego lokalu będzie mieć powierzchnię 440m2.
Binance: Wprowadził BLIK jako nową metodę wpłat w PLN w Polsce. Wdrożenie oczekiwanej przez użytkowników funkcjonalności, zrealizowane we współpracy z ZEN.COM, zapewnia wygodniejszy i bardziej efektywny sposób zasilania kont Binance w złotówkach.
VeloBank: Został członkiem Business Accessibility Forum (BAF) – inicjatywy zrzeszającej organizacje zaangażowane w propagowanie dostępności towarów i usług dla wszystkich użytkowników internetu. Jako uczestnik tego forum, bank aktywnie wspiera eliminację barier cyfrowych i promuje równość w dostępie do zasobów online.
Sygnity: Łączna wartość brutto umów zawartych pomiędzy Sygnity a Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wyniosła ok. 32,6 mln zł w okresie od grudnia 2024 r do 19 marca 2025 r., podała spółka.
Cisco: We współpracy z NVIDIA, zaprezentowało Secure AI Factory – innowacyjną architekturę, która upraszcza i przyspiesza wdrażanie sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach, jednocześnie zapewniając kompleksowe zabezpieczenia. Nowe rozwiązanie pozwala firmom budować i chronić centra danych przeznaczone do obsługi obciążeń AI, integrując zabezpieczenia na wszystkich poziomach – od aplikacji, przez obciążenia, aż po infrastrukturę. W tym celu wykorzystuje zaawansowane technologie, takie jak Cisco AI Defense i Hybrid Mesh Firewall.
Logwin: Rzeszów dołączył do globalnej sieci usług spedycyjnych Grupy Logwin. Otwarcie nowej lokalizacji to efekt stale rosnącego zapotrzebowania na wysokiej jakości transport morski, lotniczy i kolejowy w regionie. Rzeszów to ósmy oddział firmy w naszym kraju.
Cisco: Ogłosiło, że wszyscy użytkownicy rozwiązań Cisco Secure Endpoint i Email Threat Protection są teraz chronieni przed złośliwymi komponentami w łańcuchu dostaw AI, niezależnie od tego, z jakiego źródła są one pobierane. Organizacje obawiają się różnych zagrożeń związanych z AI, takich jak ataki typu prompt injection czy jailbreaki, a ich pierwszą reakcją jest zabezpieczenie łańcucha dostaw AI.
Globalworth Poland: Pod koniec marca organizuje Real Estate Hackathon, którym otwiera drzwi dla innowatorów, twórców technologii i wszystkich entuzjastów poszukiwania nowatorskich rozwiązań, mających odwagę myśleć o przyszłości miejsca pracy w zupełnie nowy sposób. „Nieruchomości komercyjne to jedna z największych gałęzi gospodarki na świecie, a jednocześnie jedna z najmniej innowacyjnych. Zmiany w sposobie, w jaki pracujemy i funkcjonujemy w biurach zachodzą szybciej niż kiedykolwiek, ale infrastruktura i technologie nie zawsze nadążają za tym tempem bądź proponują podobne rozwiązania w ramach tych samych systemów i funkcjonalności. Stworzyliśmy więc inicjatywę, która oddaje głos użytkownikom przestrzeni biurowych oraz wizjonerom i twórcom spoza tego sektora, otwierając branżę na nowe pomysły” – mówi Rafał Pomorski, Managing Director – Finance & Operations, Globalworth Poland i juror Real Estate Hackaton powered by Globalworth. Real Estate Hackathon ma na celu zderzenie świata nieruchomości komercyjnych z najnowszymi trendami IT i sztucznej inteligencji. To rzadka okazja, by inżynierowie, programiści, startupowcy i wizjonerzy wspólnie pracowali nad stworzeniem nowych funkcji, narzędzi, udogodnień lub usprawnień operacyjnych, które mają potencjał, aby uczynić przestrzenie pracy jeszcze bardziej funkcjonalnymi, zrównoważonymi oraz inspirującymi.
justjoin.it: OpenAI we współpracy z AI Tinkerers organizuje oficjalny hackathon, który odbędzie się w dniach 25-26 kwietnia 2025 roku w warszawskiej siedzibie justjoin.it – Community & Venue partnera wydarzenia. Inicjatywa zgromadzi najlepszych specjalistów i entuzjastów sztucznej inteligencji z całej Europy, oferując uczestnikom możliwość pracy z najnowszymi technologiami OpenAI.
Plus: Wprowadził nową usługą Mobilnego Doradcy, dzięki której zakup abonamentu, internetu lub telefonu nie musi odbywać się już w punkcie sprzedaży. Teraz umowę można podpisać o dogodnej porze i w wybranym przez siebie miejscu. Plus Na Kartę wprowadza wiosenny powiew abstrakcji nową kampanią marketingową. W swojej komunikacji promującej dodatkowe 9000 GB wykorzystuje technologię AR.
PSI: Przyspiesza transformację w modelu SaaS, podpisując strategiczne partnerstwo z Google Cloud. Współpraca umożliwi rozwój rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, zwiększenie skalowalności usług oraz optymalizację infrastruktury IT. Partnerstwo wpisuje się w strategię „PSI reloaded”, wspierając cyfryzację i modernizację operacyjną spółki. Integracja z ekosystemem Google Cloud pozwoli na efektywniejsze wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, zwiększenie elastyczności biznesowej oraz lepsze dostosowanie usług do potrzeb klientów.
Pakar Service: Przedsiębiorstwo z siedzibą w Warszawie i Kielcach zajmujące się kompleksowymi usługami utrzymania czystości, we współpracy z Optima Solutions – opracowała narzędzie pozwalające w czasie rzeczywistym monitorować i analizować ślad węglowy generowany przez usługi utrzymania czystości.
DHL eCommerce Polska: Wprowadza innowację ułatwiającą nadawanie przesyłek i zarządzanie paczkami. Użytkownicy aplikacji Mój DHL mogą nadawać małe paczki krajowe bezpośrednio z automatów DHL BOX 24/7 od 9,90 zł. Nowa funkcjonalność umożliwia zarówno nadanie paczki z jednego automatu do drugiego, jak i nadanie paczki w automacie z doręczeniem pod wskazany adres automatu przez kuriera, bez konieczności drukowania etykiety. Aplikacja „Mój DHL” ma ponad 4 mln użytkowników.
SGB-Bank: Rozwija swoją aplikację we współpracy z Ailleron. „Wdrożenie klasyfikatora w aplikacji SGB Mobile było efektem bliskiej współpracy pomiędzy SGB-Bankiem a firmą Ailleron. Projekt powstał w ramach partnerstwa pomiędzy tymi dwoma firmami, które łączy ekspertyzę bankową i technologiczną. My od strony SGB-Banku wnieśliśmy wiedzę o potrzebach klientów oraz o ich oczekiwaniach, natomiast Ailleron dostarczył zaawansowane rozwiązanie AI, bazując na swoim doświadczeniu w digitalizacji usług bankowych – mówi Katarzyna Karepin, główny specjalista ds. bankowości mobilnej w SGB-Banku. „Jako Ailleron jesteśmy niezwykle dumni z wdrożenia klasyfikatora transakcji opartego na AI w SGB-Banku. Choć podobne narzędzia są już dostępne na rynku, większość z nich opiera się na statycznych regułach, co wiąże się z ograniczoną skutecznością. Nasze rozwiązanie wykorzystuje algorytmy AI, które samodzielnie uczą się i adaptują do nowych wzorców zachowań klientów. Dzięki temu klasyfikator zapewnia wyższą precyzję i realnie wspiera użytkowników w zarządzaniu finansami” – powiedział Michał Walerowski, data & AI/ML director Ailleron.
Mollie: Po swoim niedawnym debiucie na polskim rynku, wprowadza funkcję Tap to Pay na iPhone dla swoich klientów w Polsce. Dzięki niej firmy każdej wielkości mogą przyjmować płatności zbliżeniowe za pomocą aplikacji Mollie na iPhone, bez konieczności kupowania czy zarządzania dodatkowymi terminalami płatniczymi.
Orange: Potrzebował unikalnej usługi dostosowanej do potrzeb firmy, jej identyfikacji wizualnej i oczekiwań klienta docelowego. Rozwiązanie miało zwiększyć wartość dla użytkownika, usprawnić korzystanie z systemu Orange oraz zapewnić ochronę danych oraz najwyższe standardy cyberbezpieczeństwa. W tym celu dostawca wykorzystał aplikację Comarch IBARD.
ICEYE: Polsko-fińska firma, światowy lider w dziedzinie satelitów wyposażonych w radary z syntetyczną aperturą (SAR) o wysokiej rozdzielczości, które służą do ciągłej obserwacji Ziemi oraz monitorowania katastrof naturalnych, z powodzeniem wystrzeliła cztery nowe satelity o rozdzielczości 25 cm, wzmacniając tym samym największą na świecie konstelację SAR. Jednym z wyniesionych urządzeń jest satelita czwartej generacji (Gen4), będący przykładem błyskawicznego rozwoju innowacji ICEYE w technologii SAR. Satelity umocnią wiodącą pozycję ICEYE w zakresie najbardziej wymagających zobrazowań w reagowaniu na klęski żywiołowe i w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego.
Soneta: Polski producent systemu ERP enova365 oraz Autenti, największa w Polsce platforma oferująca kompleksowe usługi zaufania nawiązały strategiczną współpracę. Dzięki wprowadzonej integracji użytkownicy enova365 mogą w pełni cyfrowo podpisywać dokumenty bezpośrednio w systemie ERP, korzystając z różnych rodzajów podpisów elektronicznych – od zwykłego po kwalifikowany. Proces ten jest szybki, wygodny i zgodny z najwyższymi standardami prawnymi, a także nie wymaga dodatkowych urządzeń, zapewniając pełną zgodność z europejskim rozporządzeniem eIDAS. „enova365 to zaawansowany system ERP, integrujący różne obszary działania firmy w jednej aplikacji. Obsługujemy szeroki zakres dokumentów, od umów z kontrahentami, przez dokumenty księgowe, korespondencję z administracją publiczną i sądami, po umowy z pracownikami. Każdy z tych dokumentów może wymagać wiążącego podpisu. Dlatego naturalną ścieżką rozwoju enova365 była integracja z Autenti, platformą oferującą usługi zaufania. Zapewnia to naszym Klientom szybką, bezpieczną i zgodną z przepisami możliwość cyfrowego podpisywania dokumentów, co znacząco usprawnia procesy biznesowe i zwiększa efektywność funkcjonowania organizacji” – powiedział Miłosz Papla, zastępca kierownika projektu Workflow w Soneta.
Samsung: Ogłosił, że współpracuje z NVIDIA nad rozwojem technologii AI-RAN. Współpraca podkreśla zaangażowanie firmy Samsung w rozwój solidnego ekosystemu i dywersyfikację dostępnych platform obliczeniowych. To przedsięwzięcie ma na celu usprawnienie i ułatwienie przyjęcia AI w sieciach mobilnych poprzez rozszerzenie ekosystemu procesorów obliczeniowych (CPU) i wzmocnienie partnerstwa z dostawcami procesorów graficznych (GPU).
Text: Dołączył do HubSpot App Partner Program i wprowadził certyfikowaną integrację produktu LiveChat do marketplace amerykańskiej firmy. HubSpot, wiodąca platforma dla rozwijających się firm, współpracuje z partnerami takimi jak Text, aby wspierać ich rozwój poprzez zwiększanie wartości produktów i dystrybucję wysokiej jakości aplikacji w HubSpot App Marketplace.
Autopay: Umożliwia zakup winiet przez aplikację HERE WeGo. „Z rozwiązań mobilnych Autopay korzysta 2,5 mln osób. Ambicje mamy jednak większe – chcemy obsługiwać znacznie większą liczbę kierowców podróżujących płatnymi odcinkami dróg w Europie. Dzięki współpracy z HERE, światowym liderem w branży nawigacyjnej, poszerzamy grupę naszych użytkowników – powiedział Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.
Dassault Systèmes: Poinformował o wprowadzeniu SOLIDWORKS CPQ, nowego rozwiązania mającego na celu przyspieszenie procesu zamawiania i dostarczania spersonalizowanych produktów. To nowe rozwiązanie do konfiguracji, wyceny i ofertowania zostało zbudowane na platformie 3DEXPERIENCE i wykorzystuje zaawansowane funkcje sztucznej inteligencji.
Xiaomi: Do sprzedaży trafiła najnowsza seria flagowych smartfonów serii Xiaomi 15 i Xiaomi 15 Ultra.
Epson Europe: Został wyróżniony jako lider zrównoważonego rozwoju przez renomowaną agencję badawczą Keypoint Intelligence w najnowszym raporcie „2024 Western European Workplace Sustainability Market Insight Report”. To prestiżowe wyróżnienie podkreśla niezmienne zaangażowanie firmy w wdrażanie ekologicznych praktyk oraz rozwijanie innowacyjnych technologii na rynku drukarek biurowych w Europie.
Revolut: Rozbudowuje sekcję bezpieczeństwa w aplikacji (Revolut Secure) o nowe funkcje, mają pomóc klientom chronić pieniądze w sytuacji utraty telefonu lub ataku scamera. Trzy nowe rozwiązania w aplikacji zaprojektowano w odpowiedzi na oszustwa finansowe typu phishing i nasilające się w metropoliach zjawisko kradzieży telefonów z ręki (phone snatching). Revolut inwestuje w technologie zapobiegające scamom, wśród nich są już funkcje In-app calls (połączenia głosowe w aplikacji) i Wealth protection (zabezpieczenie subkont biometrią).
VFS Global: Uruchomił chatbota opartego na sztucznej inteligencji, aby usprawnić obsługę klientów podróżujących do Wielkiej Brytanii. Chatbot nie tylko wykorzystuje technologię generatywnej AI, aby oferować wsparcie podobne do ludzkiego, ale robi to zarówno za pomocą poleceń głosowych, jak i tekstowych, zapewniając natychmiastowe, dokładne i dostępne informacje dla klientów podróżujących do Wielkiej Brytanii. „Technologia i innowacje zawsze były podstawą naszej działalności w VFS Global i cieszymy się, że możemy uruchomić to oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie informacyjne, które znacznie poprawi jakość ubiegania się o wizę dla naszych klientów podróżujących do Wielkiej Brytanii z całego świata. Opracowujemy szereg produktów opartych na sztucznej inteligencji i technologii cyfrowej, aby napędzać kolejną transformację usług wizowych i konsularnych dla rządów i klientów naszych klientów. Pozostajemy głęboko zaangażowani w odpowiedzialny rozwój sztucznej inteligencji zgodnie z polityką i wymaganiami rządów naszych klientów” – powiedział Zubin Karkaria, założyciel i dyrektor generalny VFS Global.
Fuji: Pokazało premierowo aparat FUJIFILM GFX100RF. Jest to pierwszy w serii GFX aparat cyfrowy z wbudowanym obiektywem, ze 102-megapikselową matrycą światłoczułą średniego formatu.
T-Mobile: W ofercie dla firm dostępna jest już nowa usługa Magenta Biznes Internet Pro z bezprzewodowym internetem stacjonarnym. Dotychczas usługa ta była dostępna tylko dla dużych przedsiębiorstw, a teraz mogą z niej skorzystać również małe i średnie firmy. W ramach usługi klient otrzymuje internet bez limitu prędkości i danych, modem zewnętrzny z wbudowaną anteną, biznesowy router oraz dodatkową kartę bez limitu prędkości i danych.
Vertiv: Wprowadził do oferty zintegrowaną platformę sterowania, Vertiv Unify, która optymalizuje proces zarządzania centrami danych. Rozwiązanie umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym parametrów pracy systemów zasilania i chłodzenia. Vertiv Unify zapewnia gotowe do użycia konfiguracje plug-and-play; uproszczone raportowanie zużycia energii; wysoką skalowalność na poziomie globalnym i lokalnym. „Centra danych wymagają zintegrowanego podejścia do zarządzania infrastrukturą, które pozwala na zmniejszenie jej złożoności i zwiększenie wydajności. Vertiv Unify przyspiesza wdrażanie systemów zarządzania infrastrukturą zasilania i chłodzenia dzięki funkcjonalności plug-and-play. Zapewnia nieograniczoną skalowalność oraz umożliwia monitorowanie infrastruktury zasilania i chłodzenia w czasie rzeczywistym, wspierając podejmowanie lepszych decyzji” – powiedział Andrew McClintock, global offering manager w Vertiv.
Źródło: ISBnews