SAPA Polska rozbuduje zakład produkcyjny w Sosnowcu, a dzięki inwestycji utworzone zostaną nowe miejsca pracy oraz klasy patronackie w lokalnych szkołach, podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), która wsparła firmę poprzez doradztwo w zakresie instrumentów wsparcia dla inwestorów. Szacowana wartość przedsięwzięcia wynosi 11,16 mln euro (51,36 mln zł).
W ramach inwestycji rozbudowany zostanie obecnie działający zakład produkcyjny. Pozwoli to zwiększyć moc produkcyjną i zrealizować nowe zlecenia dla firmy Stellantis oraz dostarczać części do produkcji nowej generacji samochodów marki BMW. Inwestycja obejmie montaż nowych wtryskarek z zaawansowanymi automatycznymi rozwiązaniami oraz stworzenie nowych, zautomatyzowanych linii produkcyjnych, podano.
„W wyniku inwestycji w zmodernizowanym zakładzie zatrudnienie znajdzie jeszcze 30 osób. Ponadto Sapa Polska nawiąże ścisłą współpracę z lokalnymi szkołami, uczelniami i jednostkami naukowo-badawczymi. Firma stworzy również klasy patronackie, przekaże na potrzeby szkół maszyny i narzędzia oraz zorganizuje praktyki i staże dla studentów” – czytamy w komunikacie.
Na realizację inwestycji spółka otrzymała grant inwestycyjny w wysokości 3 mln zł. PAIH wspomogła firmę w obsłudze procedury aplikacji o grant w ramach „Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla polskiej gospodarki na lata 2011-2030”. Bezpośrednim doradcą finansowym Sapa Polska w procesie pozyskania i rozliczania grantu jest Core.
Założona w 1998 roku Grupa SAPA działa w sektorze motoryzacyjnym. Firma zajmuje się produkcją wysokiej jakości komponentów samochodowych. SAPA Polska działa nieprzerwanie na rynku polskim od 2010 r., produkując szeroki zakres części motoryzacyjnych z plastiku, gumy i metalu w zakładzie produkcyjnym w Sosnowcu. Firma produkuje części samochodowe dla największych producentów świata, tj. Grupa Volkswagen, BMW, Stellantis i Skoda.
PAIH jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Misją PAIH jest zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju oraz zasięgu i dynamiki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw oraz realizacja polskich inwestycji w kraju. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne made in Poland.
Źródło: ISBnews
Szkoda ze nikt nie napisze artykułu Sapa Polska Sosnowiec nie wywiązuje się z zobowiązań finansowych. Zalega z płatnościami i spóźnia się kilka miesięcy z płatnościami.