Foodsi pozyskało 6 mln zł w rundzie seed, podano w komunikacie. Finansowanie zapewniły m.in. fundusze CofounderZone i Satus Starter oraz inwestorzy prywatni, w tym założyciele Pyszne.pl. Pozyskane środki pozwolą spółce zwiększyć dotarcie w Polsce i przygotować się do ekspansji zagranicznej.
„Obserwujemy rozwój Foodsi od dłuższego czasu i jesteśmy pod wrażeniem rezultatów pracy Mateusza, Kuby i ich zespołu. Przetrwali pandemię i pozyskali setki tysięcy użytkowników oraz tysiąc restauracji bez zewnętrznego finansowania, a następnie dobrze wykorzystali kapitał z rundy pre-seed. Foodsi ma potencjał, by stać się znaczącym graczem na rynku usług online dla gastronomii w Europie, a długoterminowo przyniesie wartość nam wszystkim, ograniczając ilość marnowanej żywności” – powiedział partner zarządzający CofounderZone Tomasz Goliński, cytowany w komunikacie.
„Misją Foodsi jest sprawienie, by nie trafiała ona do kosza, ale na stoły konsumentów, zapewniając restauracjom dodatkowe źródło przychodów, a klientom oszczędności. Jednak marnowanie żywności dotyczy przede wszystkim konsumentów” – dodał CEO i co-founder Foodsi Mateusz Kowalczyk.
Foodsi to startup, który pomaga w walce z marnowaniem żywności w duchu zero waste. Spółka stworzyła platformę, która pozwala lokalom gastronomicznym oraz sklepom sprzedawać nadwyżki jedzenia. Dzięki niej klienci mogą nabyć produkty, płacąc nawet 25% ceny wyjściowej. Natomiast lokale nie muszą wyrzucać niesprzedanych posiłków i zyskują dodatkowe źródło przychodów, a także zupełnie nowych klientów.
Źródło: ISBnews