Unitop zwiększył sprzedaż dwucyfrowo w I kw. i liczy na większe wzrosty w II kw., podała spółka. Producent planuje wprowadzenie kolejnych produktów do sieci handlowych w połowie br.
„Perturbacje na rynku i niepewna sytuacja geopolityczna nie zaszkodziły spółce. Ta bowiem zamyka kolejny kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Sprzedaż chałwy wrosła o 35%, zaś sezamków o 10%. Sprzedaż rośnie w markach prywatnych, które Unitop produkuje, a także w brandach własnych: Chałwa Unitop i sezamki Amki TO GO” – czytamy w komunikacie.
Spółka podała, że zyskuje nowe kontrakty w markach prywatnych i własnych.
„Prognozuję, że w kolejnym kwartale odnotujemy jeszcze większe wzrosty. Widzimy, że nasza strategia oparta na nowościach produktowych i 'odczarowaniu zapomnianych kategorii’ poprzez działania marketingowe przynosi efekty. Wprowadziliśmy sporo nowych smaków i w chałwie i w sezamkach w zeszłym roku, które bardzo dobrze przyjęły się na polskim rynku. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się torciki chałwowe i oferta bez dodatku cukrów w chałwie i sezamkach. Obserwujemy spore zaangażowanie konsumenckie związane z naszymi markami i działaniami w social media, bardzo dobrze rozwija się kanał e-commerce” – powiedział dyrektor sprzedaży Unitop Piotr Nowotny, cytowany w komunikacie.
Unitop Sp. z o.o. (dawniej Agros Trading Confectionary i Unitop-Optima), jest jednym z największych producentów sezamków i chałwy w Europie, a także znanym eksporterem innych polskich wyrobów cukierniczych. Produkty łódzkiej firmy trafiają na rynki europejskie, Ameryki Północnej, Bliski Wschód oraz do Australii. W grudniu 2019 r. właścicielem spółki został mBank.
Źródło: ISBnews