Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 16-20 maja br.
CD Projekt: W oparciu o rekomendację osób zarządzających produkcją tytułu, planuje wydanie gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na konsole najnowszej generacji w IV kwartale 2022 r., podała spółka. W połowie kwietnia CD Projekt informował, że zdecydował o kontynuacji produkcji gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na konsole najnowszej generacji w oparciu o wewnętrzny team deweloperski i przesunął premierę uprzednio planowaną na II kw. 2022 r.
Live Motion Games: Data premiery gry „Builder Simulator” w wersji na PC została ustalona na 9 czerwca br., podało Live Motion Games. „Cena jednostkowa gry została ustalona na poziomie 19,99 USD. Emitent pełni rolę zarówno producenta, jak i wydawcy niniejszej gry. 'Builder Simulator’ pozwala graczowi stworzyć i zbudować od podstaw własne projekty domów, jak również wykańczać je” – czytamy w komunikacie.
Keywords Studios: Zajmie 9,3 tys. m2 powierzchni w jednej z wież biurowych Global Office Park w Katowicach. W nowej lokalizacji Keywords Studios zatrudni ponad 1000 specjalistów, podano w komunikacie.
Bloober Team: Rozwiązał za porozumieniem i zgodą obu stron umowę wydawniczą z Gun Media Holdings dotycząca wydania, marketingu i dystrybucji gry „Layers of Fear 2”, podała spółka.
Artifex Mundi Odnotowało 2,29 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 3,29 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,07 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 10,52 mln zł rok wcześniej.
Gamivo: Właściciel platformy transakcyjnej dla graczy chce jak najszybciej złożyć w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) prospekt emisyjny w związku z planami przejścia na rynek główny GPW z NewConnect, poinformowali przedstawiciele spółki. Gamivo obecnie nie planuje, by przeniesieniu notowań towarzyszyła wtórna emisja akcji (SPO).
CI Games: Właściciel 78,43% akcji w United Label ogłosił wezwanie do zapisywania się na sprzedaż 275 tys. akcji spółki, stanowiących 21,57% kapitału, po cenie 18,02 zł za akcję, podał podmiot pośredniczący Trigon Dom Maklerski. Zapisy w wezwaniu będą przyjmowane od 8 czerwca do 7 lipca br. Planowana data transakcji nabycia akcji to 12 lipca.
SimFabric: Odnotował 2,46 mln zł przychodów (wzrost 18% r/r) i 1,4 mln zł zysków netto (wzrost 60% r/r) w I kw. br., podała spółka. SimFabric kontynuował w tym okresie proces przejścia na rynek główny GPW z NewConnect i liczy, że proces ten zostanie sfinalizowany w II kw. 2022 roku.
Klabater: Planuje wydanie 12 projektów do końca roku, w tym m.in. kolejną – po „Crossroad Inn” i „The Amazing American Circus” – autorską grę: „Moonshine Inc.”, podała spółka.
The Farm 51: Odnotowało 0,8 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2022 r. wobec 0,99 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 3,3 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 2,97 mln zł rok wcześniej.
Bloober Team: Odnotował 5,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2022 r. wobec 5,98 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,99 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 13,28 mln zł rok wcześniej.
Movie Games: Odnotowało 13,32 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 5,84 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,66 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 2,79 mln zł rok wcześniej.
Ultimate Games: Odnotowało 1,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 2,52 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,89 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 4,91 mln zł rok wcześniej.
7Levels: Pracuje nad dwoma własnymi projektami, które tworzone są z myślą o wszystkich najpopularniejszych platformach, podała spółka. 7Levels odnotował wzrost przychodów o prawie 30% r/r do 0,82 mln zł w I kw. br.
One More Level: Odnotowało 1,31 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2022 r. wobec 1,06 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. „Najnowszy i największy projekt studia, gra 'Ghostrunner’, od premiery w październiku 2020 r. sprzedała się w blisko 1,7 mln kopii, wliczając w to płatne dodatki do gry (stan na 31 marca 2022 r.), zdobywając uznanie graczy oraz rynkowych ekspertów” – czytamy w raporcie.
Gamivo: Właściciel platformy transakcyjnej dla graczy kontynuuje współpracę z siecią sklepów Żabka. W ramach pierwszej akcji marketingowej „Szlifuj skilla z LevelUp i GAMIVO” dla klientów popularnej sieci sklepów przygotowano aż 10 tys. kopii darmowych gier. W najbliższym czasie pojawią się kolejne atrakcje dla klientów. Akcja promocyjna pozytywnie wpływa na rozpoznawalność platformy, wzrost liczby użytkowników, a także zwiększa ich zaangażowanie.
All in! Games: Wydawca gier komputerowych podpisał umowę z włoskim studiem Tmesis Studio na wydanie gry „Universe For Sale”. Tytuł jest tworzony przez Zeno Colangelo i Federica Chiummento. Produkcja to gra science-fiction opowiadająca o relacjach międzyludzkich i samoakceptacji. All in! Games uzyskał wyłączną licencję na wydanie gry na wszystkie platformy.
Drago entertainment: 18 maja wieczorem, podczas premiery pierwszego dodatku do gry „Gas Station Simulator” pt. „Can Touch This” spółka zaprezentowała zapowiedź kolejnego DLC Shady Deals. Karta tytułu jest już udostępniona na platformie Steam. Nowy content wprowadzi do rozgrywki kontrowersyjne postaci, których celem będzie prowadzenie podejrzanych interesów tuż przy stacji benzynowej ulokowanej wzdłuż Route 66.
Feardemic: Na mocy umowy z Titanite Games spółka stała się wyłącznym wydawcą trzech rozdziałów powiesci graficznej zatytułowanej „Perseverance” na komputerach i konsolach. „Perseverance” to horror oparty na narracji, inspirowany takimi dziełami, jak „The Walking Dead”. Pierwszą część przekształcono w grę free-to-play, a druga została udostępniona fanom już w pierwszym kwartale. Premiera trzeciej części planowana jest na lato 2022r. Pod koniec roku ma także wyjść na Nintendo Swich oraz PC „Perseverance: The Complete Edition”, która stanowić będzie połączenie wszystkich części w jedno.
Jujubee: Data premiery gry „Flashout 3” na PC została ustalona na 22 września 2022 r. Podstawowa cena za grę została ustalona na poziomie 19,99 euro, 19,99 USD i 79,99 zł. Grywalne demo gry ukaże się na platformie Steam w dniu 20 maja 2022 r. Jujubee pełni funkcję dewelopera oraz wydawcy gry.
Carbon Studio: Uzyskało 211 tys. zł jednostkowego zysku netto w I kwartale 2022 r. Jednocześnie w raportowanym okresie spółka wypracowała blisko 800 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży. Na wyniki finansowe firmy niezmiennie wpływ miała stabilna sprzedaż serii „The Wizards”.
The Dust: Na zwołanym na 8 czerwca 2022 walnym zgromadzeniu akcjonariusze zdecydują o ustanowieniu programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników. Warunkiem realizacji programu motywacyjnego i tym samym otrzymania warrantów zamiennych na akcję będzie skumulowany wynik brutto za lata 2023 – 25 w wysokości 21,5 mln zł. Wydanie warrantów nastąpi po zatwierdzeniu zbadanego sprawozdania finansowego za 2025 r. przez walne zgromadzenie.
Skinwallet: Odnotował wzrost marży bezpośredniej w ujęciu jednostkowym do 465 tys. zł w I kw. br. w porównaniu do 388,3 tys. zł w IV kw. 2021 r. Przychody netto Skinwallet w I kw. tego roku wyniosły 2,62 mln zł. Liczba dóbr cyfrowych sprzedanych w I kw. br. na należących do spółki platformach do handlu dobrami cyfrowymi w grach wideo Skinwallet Market oraz Skinwallet Instant wyniosła blisko 112 tys. W 2021 r. sprzedaż ta osiągnęła poziom prawie 400 tys., co stanowiło wzrost o 52% r/r.
Gaming Factory: „Bakery Simulator” zadebiutował 3 maja w wersji na PC. Gra sprzedała się w liczbie niespełna 10 tys. egzemplarzy w dwa tygodnie od premiery. Jej cena została ustalona na 15,99 USD. 13 maja na platformie Steam pojawił się duży patch do gry, który wprowadza zmiany mechaniki. W planach są kolejne ulepszenia dotyczące wydajności oraz poprawiające płynność rozgrywki. Producentem projektu jest Live Motion Games, za jego wydanie odpowiadają wspólnie Gaming Factory i Ultimate Games.
Play2Chill: Producent i wydawca gier z segmentu Indie Premium na PC, konsole i urządzenia mobilne odnotował ponad 402 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży produktów w I kw. br. W analogicznym okresie 2021 roku spółka nie odnotowała przychodów z tytułu sprzedaży. W analizowanym kwartale spółka odnotowała stratę netto w wysokości prawie 144 tys. zł. Stan gotówki na koncie warszawskiego dewelopera na koniec kwietnia 2022 roku wynosił prawie 2,2 mln zł., co w porównaniu r/r oznacza wzrost o 755%.
Render Cube: Przychody w I kw. 2022 r. wyniosły 2,4 mln zł i były wyższe o 40% r/r. EBITDA wzrosła do 1,7 mln zł, a zysk netto do 1,3 mln zł, co oznacza odpowiednio wzrost o 32% i 15% r/r. Spółka zwraca uwagę na dobrą sprzedaż flagowej produkcji – „Medieval Dynasty”. Gra jest stale aktualizowana o nowe elementy, a po okresie sprawozdawczym łódzkie studio zapowiedziało wprowadzenie trybu kooperacji do gry, co jeszcze bardziej rozbudziło oczekiwania graczy.
Starward Industries: Spółka zwiększyła w pierwszym kwartale wartość skapitalizowanych kosztów produkcji gry „The Invincible” do 5,74 mln zł, ponosząc koszty działalności operacyjnej w wysokości 1,05 mln zł oraz zaraportowała stratę netto w wysokości 446,6 tys. zł. Poniesiona strata jest zgodna z założeniami budżetowymi spółki i ma pokrycie w zaawansowaniu planu produkcyjnego gry. W I kwartale zespół Starward Industries zamknął pierwszy etap wersji beta (MS-18), która prezentuje zbliżoną jakość do finalnej.
PlayWay: Gra „House Flipper Pets DLC”, stanowiąca dodatek do gry „House Flipper”, miała swoją premierę na platformie Steam 12 maja 2022 roku. Łączny koszt wytworzenia gry oraz koszty testów, lokalizacji i marketingu nie przekroczyły 1,25 mln zł i zostały w pełni zwrócone w ciągu pierwszej doby sprzedaży za pośrednictwem platformy Steam, tj. w okresie od chwili premiery Gry do dnia 13 maja 2022 r. do godz. 16:30. Gra została wydana na koncie wydawniczym Frozen Way. Spółka konsoliduje w sumie 62,7% zysku Frozen Way ze sprzedaży gry.
Techland: Ogłosił rekrutację do nieogłoszonego projektu AAA Open World Action-RPG w świecie fantasy.
ESL Gaming: Organizacja zajmująca się e-sportem oraz Lenovo ogłosiły wyłączne partnerstwo w zakresie komputerów PC dla wszystkich wydarzeń cyklu Intel Extreme Masters (IEM) organizowanych przez ESL. Począwszy od IEM Dallas w czerwcu 2022 r., Lenovo Legion będzie oficjalnym partnerem OEM dla licznych turniejów IEM, które odbędą się podczas drogi do finałów na IEM Katowice 2023.
Sony Interactive Entertainment, Epic Games: Ogłosiły współpracę w organizacji wydarzenia społeczności „Fortnite” – „Lama Zaopatrzeniowa”, w którym do wygrania są zarówno nagrody w grze oraz na platformie PlayStation.
Bloober Team: Podczas gali Digital Dragons zgarnął trzy statuetki, w tym za najlepszą grę 2021 – „The Medium”. Poza główną statuetką najnowsza gra krakowskiego studia otrzymała także nagrodę w kategorii „Najlepszy Polski Design” oraz „Najlepszy Polski Oryginalny Soundtrack”.
Microsoft: Wystartował Program Mentoringowy Xbox skierowany do wszystkich kobiet. Jego celem jest wsparcie miłośniczek gamingu, by odnalazły swoją ścieżkę kariery. To międzynarodowy projekt, w którym obok Polski biorą udział USA, Wielka Brytania i Irlandia, kraje DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria), Francja, Australia i Nowa Zelandia, Japonia, Korea Płd., Holandia i Szwecja.
Gameparic: Udostępnił grę „Horror Tycoon: Playtest!” na platformie Steam.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
Źródło: ISBnews