Sfinks Polska odnotował 4,34 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 8,19 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 0,26 mln zł wobec 5,44 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 3,39 mln zł wobec 0,96 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 21,62 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 4,76 mln zł rok wcześniej.
„Przychody osiągnięte przez spółkę w I kwartale 2022 r. były o 16,9 mln zł wyższe niż przychody osiągnięte w analogicznym okresie roku ubiegłego, co było głównie spowodowane tym, że w I kwartale 2022 r. występowały mniejsze ograniczenia prowadzenia działalności gastronomicznej niż w I kwartale 2021 r. kiedy obowiązywał zakaz sprzedaży usług gastronomicznych w lokalach, a sprzedaż była prowadzona jedynie na wynos oraz z dostawą do klienta. Dodatkowo na zmianę poziomu przychodów miały wpływ zmiany struktury sieci (wzrost udziału liczby restauracji Sphinx) oraz przekształcenia lokali własnych we franczyzowe na księgi grupy” – czytamy w raporcie.
Na koniec raportowanego okresu grupa zarządzała siecią 121 restauracji działających pod następującymi markami: Sphinx, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone i Piwiarnia.
„W trakcie ostatnich miesięcy działania grupa koncentrowała się na otwieraniu lokali pod marką Sphinx, wskutek czego liczba restauracji tej sieci wzrosła i na dzień raportowy wynosiła 76 (w stosunku do 68 lokali na koniec marca 2021 roku). Zmniejszenia liczby restauracji zarządzanych przez grupę w porównaniu do I kwartału 2021 r. wynikają z zamknięć restauracji Chłopskie Jadło i Piwiarnia oraz utraty kontroli nad spółką Shanghai Express i tym samym lokali zarządzanych przez tę spółkę (marki WOOK i Meta). Po dacie bilansowej uruchomiono nowy lokal w modelu franczyzowym pod marką The Burgers – nową marką w portfelu grupy z segmentu fast casual dining, której wiodącymi kategoriami menu są burgery i loaded fries (frytki z różnymi dodatkami w wersji wegetariańskiej lub z mięsem)” – czytamy dalej.
Celem zwiększenia wykorzystania potencjału istniejących lokali, w związku z ograniczeniami w prowadzeniu działalności gastronomicznej na skutek pandemii COVID-19, grupa w 2022 roku kontynuuje rozwój sprzedaży w dostawie, w tym w oparciu o wszystkie marki z portfela obejmujące marki stacjonarne i wirtualne. Marki wirtualne obsługują wyłącznie zamówienia w dowozie i na wynos, wskazano także.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2022 r. wyniosła 7,83 mln zł wobec 7,85 mln zł straty rok wcześniej.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sfinks jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews