PCF Group odnotował 13,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2022 r. wobec 7,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 13,24 mln zł wobec 6,81 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 50,35 mln zł w I kw. 2022 r. wobec 30,87 mln zł rok wcześniej.
„W okresie pierwszych 3 miesięcy 2022 r. grupa realizowała cele strategiczne zdefiniowane przez zarząd jednostki dominującej, do których należały między innymi:
* kontynuacja prac produkcyjnych nad grami grupy – 'Project Gemini’ oraz 'Project Dagger’ oraz nad dalszym wsparciem deweloperskim i rozszerzeniem zawartości gry 'Outriders’ pt. 'Outriders Worldslayer’, który wydawca planuje wydać 28.06.2022 r.,
* dalsze umacnianie międzynarodowego charakteru studia i zespołu produkcyjnego People Can Fly oraz dalszy rozwój zespołów produkcyjnych grupy we wszystkich lokalizacjach poprzez zatrudnienie deweloperów z doświadczeniem w produkcji światowej klasy gier wideo. Intencją zarządu jest również rozbudowanie zespołu deweloperskiego działającego w Polsce poprzez pozyskanie do współpracy z grupą najbardziej utalentowanych deweloperów dostępnych na polskim rynku, którzy wesprą studio produkcyjne grupy w rozwijaniu projektów realizowanych przez grupę,
* dalszy rozwój PCF Framework (rozwijanego przez jednostkę dominującą własnego, unikalnego oprogramowania i narzędzi wykorzystywanych w procesie tworzenia gier opartych na technologii Unreal Engine) zarówno w kontekście rozwijania dotychczasowych modułów, jak i prac nad nowymi modułami, szczególnie w obrębie tzw. online services (tj. pakietu usług online […]), co pozwoli jednostce dominującej na rozwój kompetencji w obszarze gier wieloosobowych (multiplayer),
* pozyskanie nowego lub nowych zespołów produkcyjnych lub uruchomienie nowych studiów produkcyjnych grupy, lub też przejęcie podmiotów zajmujących się produkcją gier wideo. W tym zakresie grupa na bieżąco analizuje możliwości pozyskania nowego lub nowych zespołów deweloperskich, jak również możliwości uruchomienia nowych studiów produkcyjnych, lub też akwizycji podmiotów działających w branży produkcji gier wideo na potrzeby tworzenia przez grupę nowych IP” – czytamy w raporcie.
Ponadto grupa kontynuowała prace rozwojowe nad nową grą z zamiarem jej wyprodukowania w modelu self-publishing („Projekt Bifrost”), tj. przez grupę jako jej wydawcę, ze środków własnych, w oparciu o nowe prawa własności intelektualnej, które pozostaną własnością grupy. Grupa kontynuowała również prace koncepcyjne nad dwiema nowymi grami („Projekt Victoria” i „Projekt Red”), które – w przypadku pozytywnej oceny przez spółkę ich potencjału biznesowego – mogłyby być realizowane przez grupę w modelu z wydawcą lub w modelu self-publishing, wskazano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2022 r. wyniósł 11,64 mln zł wobec 4,42 mln zł zysku rok wcześniej.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.
Źródło: ISBnews