Unitop zanotował wzrost sprzedaży o 30% r/r na rynku krajowym w III kw. 2022 r., natomiast w sprzedaży eksportowej – wzrost o 45% r/r, podała spółka.
„Sprzedaż Unitop za okres lipiec-wrzesień znacząco wzrosła, co potwierdzają dane. Po bardzo dobrym poprzednim roku spółka zakończyła ten kwartał wzrostem o 30% r/r na rynku krajowym. Szczególnie cieszą wzrosty w kanale tradycyjnym – tam sprzedaż została podwojona” – czytamy w komunikacie.
Dyrektor sprzedaży Unitop Piotr Nowotny ocenił, że pomimo presji rynkowej na cenę, portfolio w markach Unitop urosło o 80%, czyli blisko dwukrotnie w kategorii marek chałwa i sezamki Unitop, a także sezamki Amki TO GO.
„Przed nami stoi wiele wzywań. Niestety, ceny energii i surowców galopują dalej. Mimo tego, że udało nam się wprowadzić podwyżki cen w pierwszym półroczu, wiemy, że trzeba będzie wprowadzać kolejne podwyżki pod koniec roku. Do naszych klientów podchodzimy po partnersku i otwarcie pokazujemy bieżące kontrakty na surowce uzasadniając podwyżki” – zapowiedział Nowotny, cytowany w komunikacie.
Unitop Sp. z o.o. (dawniej Agros Trading Confectionary i Unitop-Optima) jest jednym z największych producentów sezamków i chałwy w Europie, a także znanym eksporterem innych polskich wyrobów cukierniczych. W grudniu 2019 właścicielem Unitop został mBank.
Źródło: ISBnews