Velo Bank zakłada w swojej strategii osiągnięcie 1,5 mld zł skumulowanego zysku do końca 2025 r., zapowiedział wiceprezes banku, p.o. prezesa Adam Marciniak.
„Velo Bank chce osiągnąć skumulowany zysk w wysokości 1,5 mld zł w horyzoncie obowiązywania nowej strategii w latach 2023-2025 roku. Zysk zużyjemy na podniesienie naszej bazy kapitałowej, by na koniec 2025 r. TCR był na poziomie 10,5%” – powiedział Marciniak podczas konferencji prasowej.
Bank zapowiada także pozyskanie 150 tys. nowych klientów do końca 2023 r. i łącznie ok 400 tys. do końca 2025 r. Obecnie Velo Bank ma nieco ponad 1 mln klientów.
„Staramy się wykorzystywać dostępne na rynku metody akwizycji. Działamy jednak w pewnych ograniczeniach, procedura resolution mówi, że nie możemy działać bardzo agresywnie” – powiedział Marciniak.
Dodał, że bank prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma platformami retailowymi w celu opracowania i zaoferowania wspólnego produktu.
Bank planuje również rozszerzenie obecnego portfolio produktów, zapowiada m in. powrót do udzielania kredytów hipotecznych w I kw. 2023 r., przygotowuje również ofertę dla klientów biznesowych.
„Nasze spojrzenie kierujemy na rynek profesjonalistów, którzy prowadzą lub chcą założyć działalność gospodarczą. Wielu z naszych obecnych klientów jest przedsiębiorcami, ale dotąd nie było ze strony banku odpowiedniej dla nich oferty” – powiedział członek zarządu banku odpowiedzialny za sprzedaż Adrian Adamowicz.
„Kanałem sprzedaży będzie bankowość cyfrowa, ale utrzymujemy i wzmacniamy część obsługi w placówkach fizycznych” – dodał.
Adamowicz szacuje, że w 2023 roku bank pozyska 10 tys. klientów w segmencie mikrofirm, a do końca 2025 roku chce mieć 2% udziału w tym rynku.
Jak zapowiedział Marciniak, bank nie wyklucza zwiększenia sieci sprzedaży.
„Nasza sieć własna to obecnie 70 oddziałów i ponad 100 placówek partnerskich. Na pewno utrzymamy liczbę oddziałów, natomiast franczyza jako lekki format posłuży nam do ekspansji” – stwierdził p.o prezesa.
Bank nie zamierza jednak zwiększać zatrudnienia, a realizację strategii chce zrealizować takim samym zespołem, tyle, że przy użyciu nowocześniejszych narzędzi cyfrowych.
„Ważnym elementem naszej strategii jest również aktywne poszukiwanie partnerów biznesowych i inicjowanie z nimi wspólnych, obopólnie korzystnych projektów m.in. w segmencie Green Finance” – powiedział też Marciniak,
Dodał, że bank planuje w sposób zrównoważony zwiększać wolumen sprzedaży produktów Green Finance m.in. w oparciu o nowe linie produktowe – do 1 mld zł w 2025 roku.
VeloBank jest bankiem, który powstał w wyniku procedury resolution Getin Noble Banku. Jest kontrolowany przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Aktywa banku wynoszą 40 mld zł.
Źródło: ISBnews