Allegro ocenia, że odnotowało w październiku w Polsce dobre wyniki działalności. Jednakże w w listopadzie zaczęło uwidaczniać się przewidywane spowolnienie dynamiki wzrostu, podała spółka.
„Dobre – na poziomie z II kwartału – wyniki dla działalności w Polsce w październiku, przy czym w listopadzie zaczęło uwidaczniać się przewidywane spowolnienie dynamiki wzrostu” – czytamy w prezentacji wynikowej.
GMV (czyli całkowita wartość brutto sprzedanych towarów) Grupy Allegro w Polsce (platforma Allegro.pl i eBilet) wzrosło br. o 21,4% r/r do 12 mld zł w III kw.
„Wzrost GMV za ostatnie 12 miesięcy o 16,7% do poziomu 47,6 mld zł, co świadczy o sile asortymentu Allegro w kategorii codziennych zakupów w atrakcyjnych cenach” – czytamy dalej.
Allegro wskazuje, że wzrost GMV napędzany jest zarówno przez wzrost wskaźnika ASP (ang. average selling price – cena sprzedaży), jak i liczby transakcji, przy utrzymującym się trendzie wzrostowym średniej wartości zamówienia (AOV: ang. average order value – średnia wartość zamówienia).
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Źródło: ISBnews