PCF Group (People Can Fly) rozmawia o pozyskaniu wydawców dla projektów „Dagger” i „Victoria”, poinformował prezes Sebastian Wojciechowski. Spółka rozważa także finansowanie dłużne,
„Nasza strategia zakłada coroczną premierę od 2024 i zmierzamy w tym kierunku. Trwa preprodukcja Gemini w modelu work-for-hire dla Square Enix. Dla projektów 'Dagger’ i 'Victoria’ trwają rozmowy z potencjalnymi wydawcami, które odbywają się na całym świecie. Jak pojawią się w tej kwestii decyzje poinformujemy raportem bieżącym. Z kolei projekt 'Bifrost’ zostanie wydany w selfpublishingu” – powiedział Wojciechowski podczas prezentacji w trakcie GPW Innovation Day.
Jak wskazali przedstawiciele spółki, „PCF będzie potrzebował znaczących środków” i rozważane jest kilka rozwiązań. Pozyskanie wydawców dla wspomnianych projektów jako priorytet. Druga opcja to pozyskanie finansowania dłużnego. Spółka dysponuje również gotówką rzędu 115 mln zł, podkreślił zarząd.
„Na razie nie rozważamy emisji akcji, Pracujemy, by projekty znalazły wydawców i w ten sposób sfinansować dalszy rozwój PCF” – podkreślił prezes.
W kwestii projektu „Gemini”, Wojciechowski ocenił, że nie spodziewa się publikacji pierwszych materiałów z gry w przyszłym roku. Jak zaznaczył, trwa preprodukcja tytułu i jak wejdzie w fazę produkcyjną plany wobec niego zostaną ostatecznie potwierdzone.
„Póki co, utrzymujemy terminy podane w prospekcie” – zaznaczył Wojciechowski. Premiera „Gemini” została zaplanowana na 2024 rok.
W kwestii projektu „Dagger” wskazał, że od II kwartału 2023 r. można spodziewać się, że rozpocznie się informowanie o projekcie. „Pracujemy, żeby wyszedł z sukcesem z fazy preprodukcji” – stwierdził Wojciechowski.
Jednocześnie zaznaczył, że wszystkie projekty w preprodukcji to kategoria AAA. Jedynie projekt „Red” jest w fazie koncepcyjnej i według jego słów, to tak wczesna faza, że trudno powiedzieć obecnie, „w którym kierunku będzie szedł”. Wojciechowski podkreślił także, że PCF mocno stawia na multiplayer w swoich grach.
„Z dużych projektów najbardziej zaawansowany jest 'Gemini’. Mamy gotówki na 12 miesięcy i utrzymujemy to jako guideline. Nie pracujemy nad kolejnym dodatkiem do 'Outriders’. Możemy wyobrazić sobie patche, ale obecnie jest pod tym względem dobrze” – dodał Wojciechowski.
Prezes PCF Group dodał ponadto, że jest zadowolony z inwestycji w Incuvo.
„Zrobiliśmy to świadomie, chcieliśmy wejść w VR. Jest sens, by budować te kompetencje. Staramy się wesprzeć tą spółkę w dodaniu procedur AAA w grach VR. W 2023 roku wyda projekt 'Thunder'” – wymienił Wojciechowski.
Incuvo ma opcję emisję obligacji na 5 mln zł. „Przyszykowaliśmy instrument do uruchomienia, gdyby Incuvo potrzebowało środków na nowe wyzwania z modelu selfpubslihing” – skomentował prezes.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.
Źródło: ISBnews