Z usług PKP Intercity od początku czerwca do końca sierpnia 2023 roku skorzystało 20,3 mln podróżnych, podała spółka. To o 1,8 mln więcej niż w czasie ubiegłorocznego sezonu letniego i 7,9 mln więcej niż dwa lata temu. Od stycznia usługi PKP Intercity wybrało 44,9 mln pasażerów.
„W czerwcu na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało 6,2 mln pasażerów, z kolei w lipcu – 7 mln. W sierpniu z usług przewoźnika skorzystało jeszcze więcej osób – 7,1 mln. Tym samym sierpień 2023 roku stał się miesiącem z największą frekwencją w historii spółki. Tegoroczne 20,3 mln pasażerów to o 10% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy to podróże z PKP Intercity wybrało blisko 18,5 mln osób. To także znaczący wzrost (44%) w stosunku do okresu czerwiec-sierpień 2019 roku – ostatnich wakacji przed pandemią. Wtedy z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,2 mln pasażerów” – czytamy w komunikacie.
W wakacje na pokładach pociągów PKP Intercity średniodziennie podróżowało powyżej 200 tys. osób. Rekordowe zainteresowanie wystąpiło w okolicach długich weekendów – 11 sierpnia składami PKP Intercity pojechało 254 tys. osób. Jak co roku największym zainteresowaniem cieszyły się przejazdy nad polskie morze – najpopularniejsze były podróże między Warszawą a Trójmiastem, podkreślono.
Przewiezienie ponad 20 mln pasażerów nie byłoby możliwe bez dodatkowego wsparcia taboru. Każdego dnia na tory w wakacje wyjeżdżało średnio 430 pociągów. Ponadto podczas dużych wydarzeń kulturalnych PKP Intercity uruchamiało dodatkowe składy. Od czerwca do końca sierpnia przewoźnik wzmocnił około 1250 pociągów dodatkowymi 1750 wagonami. Najwięcej miejsc w pociągach zostało przygotowanych na trasach pomiędzy największymi aglomeracjami oraz do największych ośrodków turystycznych, takich jak Trójmiasto, Olsztyn, Ustka, Kołobrzeg czy Świnoujście. W siatce połączeń znalazło się 413 miejscowości i 463 punktów handlowych.
„Od początku roku do końca sierpnia pociągami PKP Intercity podróżowało już blisko 45 mln osób. To o 16% niż w tym samym czasie w ubiegłym roku – wówczas po 8 miesiącach było ponad 38,6 mln pasażerów. To także o 37% lepszy wynik niż w analogicznym okresie 2019 roku, kiedy to po sierpniu PKP Intercity mogło pochwalić się 32,7 mln podróżnych. Warto przypomnieć, że w całym 2018 roku z usług przewoźnika skorzystało 46 mln pasażerów, czyli niewiele więcej niż w pierwszych 8 miesiącach bieżącego roku. Dane wskazują, że spółka ma szansę przewieźć do grudnia tego roku ponad 60 mln osób” – zakończono.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2022 r. miał ok. 59 mln pasażerów.
Źródło: ISBnews