Cloud Technologies zawarł umowę sprzedaży 100% udziałów spółki zależnej Audience Network za łączną cenę 2,5 mln zł na rzecz członków zarządu Audience Network, a transakcja ma charakter wykupu menedżerskiego, podał Cloud Technologies. Przeniesienie własności sprzedawanych udziałów nastąpi 30 września 2023 roku.
„Cena zostanie zapłacona w transzach w terminie do dnia 31 grudnia 2026 roku, przy czym od należnej kwoty po dniu 1 kwietnia 2024 roku naliczane będą odsetki. Kupujący udzielili zabezpieczenia o łącznej wartości 120% ceny sprzedaży, które w szczególności uwzględnia posiadane przez nich akcje spółki” – czytamy w komunikacie.
Audience Network to agencja reklamowa dostarczająca usługi z zakresu marketingu internetowego, której obecna działalność koncentruje się przede wszystkim na rynku polskim. Podmiot ten pełnił ważną rolę w strukturze grupy kapitałowej przed transformacją modelu biznesowego przeprowadzoną w 2019 roku.
„Przedmiotowa transakcja ma na celu koncentrację działalności na międzynarodowej sprzedaży danych, co jest kluczowym elementem strategii na lata 2023-2025. W wyniku transakcji uproszczona zostanie struktura grupy kapitałowej, co pozytywnie przełoży się na efektywność kluczowych procesów biznesowych” – czytamy dalej.
Transakcja nie będzie miała istotnego wpływu na poziom EBITDA grupy kapitałowej, natomiast w jej wyniku ograniczone zostaną przychody prezentowane w segmencie pozostałej działalności, podkreślono także.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka była notowana na rynku NewConnect od 2012 r., a w grudniu 2022 r. przeszła na rynek główny GPW.
Źródło: ISBnews