Cloud Technologies odnotowało 1,44 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2023 r. wobec 3,57 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 3,41 mln zł wobec 2,72 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,51 mln zł w II kw. 2023 r. wobec 11,76 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2023 r. spółka miała 3,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 5,79 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 28,45 mln zł w porównaniu z 21,77 mln zł rok wcześniej.
„Postawiliśmy na wysokomarżowy segment sprzedaży danych, dzięki czemu nadal szybko rośniemy i poprawiamy wyniki. Wypracowaliśmy rekordową sprzedaż w tym segmencie – po raz trzeci w historii powyżej 10 mln zł w ujęciu kwartalnym. Marża segmentu wynosi obecnie już blisko 67% i ze względu na charakterystykę modelu biznesowego może dalej rosnąć. W świetle rosnącego globalnego zapotrzebowania na wysokiej jakości dane cyfrowe oraz możliwych nowych zastosowań naszej technologii w sektorze sztucznej inteligencji z dużym optymizmem patrzymy na przyszłość Cloud Technologies” – powiedział prezes Piotr Prajsnar, cytowany w komunikacie.
Sprzedaż danych, czyli strategiczny, skalowalny segment Grupy o zasięgu międzynarodowym, notuje najlepszy drugi kwartał w historii, co jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii. Przychody w tym segmencie sięgnęły 11,8 mln zł, co oznacza wzrost o 41,7% r/r. Sprzedaż danych odpowiada już za ponad 80% przychodów Grupy. Około 80% przychodów z tego segmentu pochodzi z rynku USA. Narastająco w okresie I półr. br. przychody ze sprzedaży danych wyniosły 22,4 mln zł (+41,1% r/r), podano również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2023 r. wyniósł 5,17 mln zł wobec 4,26 mln zł zysku rok wcześniej.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka była notowana na rynku NewConnect od 2012 r., a w grudniu 2022 r. przeszła na rynek główny GPW.
Źródło: ISBnews