IMS odnotowało 2,08 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2023 r. wobec 1,6 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 3,45 mln zł wobec 2,24 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 4,89 mln zł wobec 3,81 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 15,73 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 13,52 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2023 r. spółka miała 6,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 5,21 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 46,19 mln zł w porównaniu z 38,18 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 14,62 mln zł wobec 11,6 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
„Grupa IMS osiągnęła po trzech kwartałach 2023 r. przychody ze sprzedaży o 8 007 tys. zł, tj. o 21% większe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ponad 46 mln zł przychodów to rekordowy wynik w 23-letniej historii spółki i grupy. Również zyski na każdym poziomie działalności – EBIT, EBITDA, zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej – są najwyższe w historii. EBITDA za pierwsze trzy kwartały br. wzrosła o 3.016 tys. zł, tj. o 26% i wyniosła 14,6 mln zł. Wyrównana EBITDA, tj. EBITDA po wyeliminowaniu niepieniężnych kosztów dwóch programów opcyjnych opartych o akcje IMS S.A. oraz o udziały Closer Music Sp. z o.o., osiągnęła z kolei 17,3 mln zł. Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 6,1 mln zł i wzrósł o 17% w stosunku do trzech kwartałów 2022. Z kolej wyrównany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 8,8 mln zł i wzrósł o 23% w stosunku do trzech kwartałów 2022” – czytamy w raporcie kwartalnym.
„Wpływ na te świetne wyniki ma kilka czynników. Bardzo dobre rezultaty odnotowane zostały we wszystkich segmentach sprzedażowych – każdy z segmentów wzrósł w stosunku do okresu trzech kwartałów 2022. Szczególną uwagę należy zwrócić na przychody abonamentowe i usługi reklamowe. W okresie ostatnich 12 miesięcy, tj. październik 2022 – wrzesień 2023, Grupa IMS pozyskała blisko 2,9 tys. lokalizacji abonamentowych, a ich stan na 30.09.2023 roku wynosił ponad 34,7 tys. abonamentów. Przychody z tytułu usług reklamowych są na najlepszych poziomach w historii i wiele wskazuje na to, że cały 2023 rok będzie pod tym względem rekordowy” – podano.
Spółka wskazała, że kolejnym istotnym czynnikiem mającym wpływ na wynik są rozliczenia z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi (OZZ) dokonywane przez spółkę Closer Music (CM). CM na bieżąco rozlicza się z ZAiKS i ZPAV, a formuła tego rozliczenia ma charakter rosnących z roku na rok abonamentów. Ten wzrost wynika z większego udziału repertuaru CM w playlistach, zwiększania liczby lokalizacji komercyjnych oraz rozszerzania współpracy z ZAiKS na cały świat. Jedyną dotychczas nie rozliczającą się z CM organizacją zbiorowego zarządzania jest STOART.
„Działania STOART prowadzone są w opinii spółki i kancelarii prawnych specjalizujących się w tematyce praw autorskich, współpracujących z Grupą IMS, sprzecznie z prawem. Zarząd Closer Music podjął kroki prawne przeciwko STOART, m.in. złożone zostało zawiadomienie do prokuratury przeciwko byłym władzom tej organizacji. Pisząc o Closer Music, warto wspomnieć o stałym powiększaniu wysokiej jakości kontentu muzycznego. Na dzień publikacji niniejszego raportu, CM posiada ok. 7 tys. wysokiej jakości utworów” – podano.
W opinii zarządu spółki bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na osiągnięte przez Grupę IMS wyniki ma funkcjonujący w Grupie Program Motywacyjny IV oparty o akcje spółki – pakiety akcji trafiają do bardzo szerokiego grona managerów, handlowców i wielu innych osób istotnych dla funkcjonowania całej organizacji, stanowiąc świetny bodziec do osiągania ponadprzeciętnych wyników.
Spółka zaznaczyła, że z trzech dotychczas zrealizowanych programów motywacyjnych opartych o akcje i czwartego będącego w trakcie realizacji (ostatni rok), ok. 70% personelu Grupy IMS stało się właścicielami przydzielonych akcji, a w opinii zarządu, tak szeroka dystrybucja akcji do członków zarządów, managerów, pracowników i współpracowników spółek Grupy IMS będzie miała silne działanie motywacyjne także w nadchodzących latach.
W związku z tym, zarząd IMS S.A. nie będzie rekomendował radzie nadzorczej ani walnemu zgromadzeniu przyjmowania następnych programów motywacyjnych opartych o akcje spółki w kolejnych latach. Przy braku programów motywacyjnych w kolejnych latach, począwszy od 2024 roku, z rachunku wyników znikną niepieniężne koszty związane z programem akcyjnym. Warto odnotować, że koszty programu motywacyjnego IV obciążyły rachunek zysków i strat Grupy IMS w roku 2021 kwotą 2 472 tys. zł, w roku 2022 kwotą 3 488 tys. zł, a szacunek tych kosztów na cały 2023 rok wynosi 2 760 tys. zł” – podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 3,79 mln zł wobec 2,12 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).
Źródło: ISBnews