Cloud Technologies odnotowało 3,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2023 r. wobec 4,5 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 2,32 mln zł wobec 2,62 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 5,5 mln zł wobec 4,9 mln zł zysku rok wcześniej. Znormalizowana EBITDA wyniosła odpowiednio: 6,09 mln zł wobec 5,48 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 13,38 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 12,28 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2023 r. spółka miała 7,03 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 10,29 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 41,83 mln zł w porównaniu z 34,05 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 17,87 mln zł wobec 14,39 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Znormalizowana EBITDA wyniosła odpowiednio 19,63 mln zł wobec 15,06 mln zł.
„Jesteśmy zadowoleni z wypracowanych wyników, chociaż ze względu na duże wahania kursów walutowych interpretacja danych finansowych wymaga większej refleksji, niż zwykle. Przede wszystkim powinniśmy patrzeć na wzrost przychodów ze sprzedaży danych w walucie bazowej, który w dolarze osiągnął ponad 16% r/r. To dobry wynik, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę efekt wysokiej bazy ubiegłego roku oraz ogólne tempo rozwoju rynku reklamy internetowej w tym okresie. Rośnie przy tym rentowność tego segmentu, co potwierdza słuszność przyjętej przez nas strategii rozwoju” – powiedział prezes Cloud Technologies Piotr Prajsnar, cytowany w komunikacie.
W III kwartale br. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,4 mln zł, co oznacza wzrost o 8,2% r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 64,2%.
„Na uwagę zasługują w szczególności coraz wyższa marżowość EBITDA kluczowego segmentu sprzedaży danych oraz dalszy wzrost EBITDA. Wyniki wyrażone w złotych nie oddają przy tym realnego, operacyjnego wzrostu sprzedaży danych. Jako spółka działająca globalnie prowadzimy rozliczenia w USD lub EUR, a zaprezentowane w PLN przychody w III kw. uwzględniają bardzo wyraźne umocnienie złotego. Niezależnie od powyższego, w kontekście utrzymujących się od początku roku wzrostów wskaźników oraz sprzyjającego nam rynku, konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, by w kolejnym kwartale wypracować jak najlepsze wyniki” – powiedział dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies Piotr Soleniec.
Spółka przypomniała też, że jej celem strategicznym jest dalszy dynamiczny rozwój międzynarodowej sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji strategii rozwoju spółka zamierza przeznaczyć na rozwój do 100 mln zł w latach 2023-2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln zł na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln zł na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln zł na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników. Jednocześnie zarząd zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 9,09 mln zł wobec 6,52 mln zł zysku rok wcześniej.
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Zajmuje się big data, marketingiem i monetyzacją danych. Cloud Technologies stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych oraz platformę Big Data (DMP) – OnAudience.com. Spółka była notowana na rynku NewConnect od 2012 r., a w grudniu 2022 r. przeszła na rynek główny GPW.
Źródło: ISBnews