cyber_Folks spodziewa się mocnego spadku długu i kosztów jego obsługi w 2024 r., co otworzy nowe perspektywy zarówno pod względem akwizycji, jak i dla przyszłych dywidend, poinformował ISBtech wiceprezes cyber_Folks Robert Stasik. Grupa będzie systematycznie wprowadzać nowe produkty, w tym oparte o AI.
„Miniony rok był dla nas szczególnie udany. Kontynuowaliśmy dwucyfrowy wzrost, który w tym roku miał charakter wyłącznie organiczny i osiągnął 30%. W 2024 r. zamierzamy kontynuować naszą strategię rozwoju, dzięki której – od czasu IPO – nasze przychody wzrosły 4-krotnie, a kapitalizacja 5-krotnie, przekraczając 1 mld zł. Stawiamy sobie długoterminowy ambitny cel jakim jest powtórzenie wzrostu realizowanego od czasu IPO, a w konsekwencji zdobycie pozycji jednego z niewielu polskich jednorożców. Pomoże nam w tym m.in. rozwój produktów, będących odpowiedzią na potrzeby naszych klientów, których bazę planujemy systematycznie zwiększać” – powiedział ISBtech Stasik.
Dodał, że na początku 2024 roku grupa chce wprowadzić na rynek autorskie rozwiązania, które wzbogacą kompleksowy ekosystem produktów dla małych i średnich klientów. Obecnie obsługuje ponad 350 tys. klientów oferując rozwiązania wspomagające obecność w Internecie, komunikację czy automatyzację procesów biznesowych.
„Już wkrótce do naszej oferty dodamy kolejne produkty, m.in. wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI). Technologia ta, z miesiąca na miesiąc, staje się dla nas coraz ważniejsza. Z istniejących już rozwiązań możemy zapowiedzieć m.in. dalszy rozwój _Stores, kreator sklepów internetowych, który cieszy się dużym zainteresowaniem użytkowników. Z jego pomocą każdego miesiąca przybywa ok. 100 nowych sklepów” – dodał CFO.
Wskazał ponadto, że cyber_Folks inwestuje w wewnętrzny rozwój produktów, ale nie wyklucza, że – w przypadku ciekawych spółek czy ciekawych technologii dostępnych na rynku – mógłby dokonać również akwizycji w tym zakresie.
„W 2024 roku mocno spadnie nam dług i koszty obsługi zadłużenia co otwiera przed cyber_Folks nowe perspektywy zarówno pod względem akwizycji, jak i dla przyszłych dywidend. Wcześniej niż zakładaliśmy zrealizowaliśmy cel jakim było zmniejszenie długu netto w stosunku do EBITDA poniżej 2x” – podkreślił Stasik.
cyber_Folks nie wyklucza kolejnych akwizycji. „Case Mailer Lite otworzył nam drogę do światowych przejęć – dzięki niemu dzisiaj myślimy o przejęciach, które nie mają kryteriów geograficznych. W strategii M&A stawiamy na dwa wymiary przejęć, dające nam – więcej klientów lub więcej produktów. Nieustannie na radarze mamy sporo spółek, ale za wcześnie by mówić o konkretach” – podsumował CFO cyber_Folks.
Źródło: ISBnews