CStore – dostawca oprogramowania dla platform hurtowych B2B – w najbliższych tygodniach planuje przeprowadzić emisję akcji na 1,3 mln zł, której celem jest dalsza rozbudowa struktur sprzedażowych i pozyskanie kolejnych klientów, a do końca br. chce zadebiutować na rynku NewConnect, podała spółka.
„W ramach wiosennej emisji akcji chcemy pozyskać kwotę ok. 1,3 mln zł. Środki planujemy przeznaczyć w głównej mierze na inwestycję w rozbudowę własnej struktury sprzedażowej dedykowanej na rynek polski oraz europejski (kraje anglojęzyczne). Celem jest znaczące zwiększenie liczby obsługiwanych klientów” – powiedział prezes CStore Dawid Paszek, cytowany w komunikacie.
PARTNER SEKCJI GIEŁDA
Partnerem sekcji giełda portalu inwestycje.pl jest Plantwear, polski producent zegarków i biżuterii, oferujący najwyższej jakości produkty wykonane z naturalnych surowców.
Będzie to czwarta emisja akcji CStore. Poprzednie były organizowane za pośrednictwem platformy Beesfund, gdzie ponad 600 inwestorów zainwestowało w spółkę blisko 3 mln zł, podano.
„Tym razem chcemy dotrzeć do bardziej profesjonalnych inwestorów, dlatego korzystamy ze wsparcia autoryzowanego doradcy oraz kancelarii prawnej specjalizującej się w rynku kapitałowym. Współpraca ma nam pozwolić również na jak najszybszy debiut na rynku NewConnect, aby zapewnić inwestorom możliwość handlu naszymi akcjami. Równolegle do prac nad emisją intensywnie przygotowujemy się do bycia spółką publiczną. Mamy nadzieję, że uda się to osiągnąć jeszcze w tym roku” – wskazał prezes.
Spółka podała też, że odnotowała blisko 3,3 mln zł przychodów oraz ponad 680 tys. zł zysku netto w 2023 r.
„98% sprzedaży pochodzi z polskich firm, a te ze względu na sytuację gospodarczą w 2023 r. (m.in. wojna, inflacja) wyhamowały inwestycje tym samym nie uruchamiając nowych projektów. Nastroje na koniec 2023 po wyborach uległy poprawie m.in. ze względu na odblokowanie środków z UE. Zauważyliśmy również znaczący wzrost zainteresowania nowych klientów uruchomieniem platform B2B – przygotowujemy kilkukrotnie więcej nowych ofert niż w okresach analogicznych. Powinno to skonwertować na sprzedaż w pierwszej połowie tego roku. Warte podkreślenia jest również to, że uzyskujemy coraz wyższy przychód z klienta – średnia wartość w 2023 r. wzrosła z 8 580 zł do 12 497 zł netto rocznie, czyli o 45,6% w stosunku do 2022 r.” – skomentował prezes.
CStore jest producentem oprogramowania do automatycznego przyjmowania zamówień online od klientów hurtowych. Rozwiązanie spółki sprzedawane jest w modelu SaaS (abonamentowym) dla klientów, którzy w ramach opłaty mają dostęp do oprogramowania, aktualizacji, serwera oraz pomocy technicznej. Klienci spółki otrzymują platformę do automatyzacji procesu przyjmowania zamówień hurtowych od stałych klientów, pełną integrację z ERP oraz wiele dodatkowych funkcjonalności zwiększających efektywność zespołu handlowego. Z rozwiązań spółki korzystają takie firmy, jak amerykański koncern Cargill czy Vive Textile Recycling.
Źródło: ISBnews