RedDeer.Games – z portfela inwestycyjnego Grupy PMPG Polskie Media – chce wydać ok. 50 nowych gier, w tym 30 tytułów własnych, do końca br. wobec 71 nowych gier wydanych w ub.r., zapowiedział COO Bartłomiej Kossakowski. Spółka prognozuje zanotowanie 7 mln pobrań wydanych gier w 2024 r. wobec łącznie ponad 4 mln pobrań na koniec 2023 r.
„Bardzo się cieszymy z wyników osiągniętych przez naszą spółkę w 2023 roku. Są one efektem przede wszystkim skutecznych działań podejmowanych w obszarze sprzedaży gier w modelu dystrybucji cyfrowej poprzez platformę Nintendo eShop. Udało nam się wydać większą liczbę gier, które zostały jeszcze lepiej dostosowane do profilu graczy oraz bardziej odpowiadały ich oczekiwaniom. Nie planujemy jednak spocząć na laurach. Do końca obecnego roku chcemy wydać ok. 50 nowych produkcji, w tym 30 tytułów własnych” – powiedział Kossakowski, cytowany w komunikacie.
RedDeer.Games w minionym roku wydało 71 nowych gier, z czego 50 było dostępnych na platformie Nintendo Switch. Pozwoliło to studiu znaleźć się w gronie TOP 5 globalnych liderów tworzących, portujących i wydających gry na tej platformie, podkreślono w materiale.
„Spółka na koniec 2023 roku zanotowała łącznie ponad 4 mln pobrań wydanych gier, a do końca 2024 prognozuje tę liczbę łącznie na 7 mln pobrań” – czytamy dalej w komunikacie.
Studio w celu dalszego dynamicznego rozwoju skupia się na nowych rekrutacjach, rozwoju produkcji własnych typu premium oraz szykuje produkcję typu AA, czyli gry, który wymaga większych nakładów finansowych na jej realizację, wskazano także.
RedDeer.Games (RDG) jest producentem, ale także wydawcą własnych indie games oraz tytułów innych producentów sprzedawanych na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej, za pośrednictwem dedykowanych platform, w szczególności Nintendo eShop, Microsoft Store oraz STEAM, które są największymi dystrybutorami gier i aplikacji na świecie. W realizowanych aktualnie planach spółki na rok 2023 jest rozszerzenie działalności wydawniczej na platformach PlayStation Store i App Store (Apple). Studio wydało już ponad 100 tytułów, a gry studia regularnie pojawiają się w TOP10 rankingów sprzedaży na platformach takich jak m. in.: Nintendo Switch eShop.
Źródło: ISBnews