Poprawa koniunktury konsumenckiej powinna być widoczna w segmencie e-commerce w II poł. 2024 r., ocenia prezes Answear Krzysztof Bajołek. Zapowiedział dalsze nakłady w br. na rozwój dwóch marek spółki: PRM i Answear.
„W II półroczu spodziewamy się, że koniunktura na rynku konsumenckim powinna być już lepsza, zastrzyki finansowe do konsumentów powinny zacząć działać i również powinno to być widoczne w segmencie rynku e-commerce’owego” – powiedział Bajołek podczas wideokonferencji prasowej.
„W I półroczu wydaje nam się, że koniunktura na rynku konsumenckim, zwłaszcza w e-commerce, dalej będzie jeszcze słaba – tak to na tę chwilę oceniamy. Może w sklepach tradycyjnych koniunktura jest sprzedażowo trochę lepsza, ale e-commerce ma w tej chwili te pięć minut, w których można powiedzieć, że klienci na nowo zachłysnęli się sklepami stacjonarnymi po pandemii. To pewnie za jakiś czas się wyrówna i dopływ nowych klientów do e-commerce będzie postępował. Ale to jeszcze parę miesięcy może potrwać” – dodał prezes.
Zapowiedział, że Answear.com będzie w tym okresie realizować swoją strategię, czyli będzie inwestować w przejęta w ub.r. markę PRM, poszerzając ofertę produktową, zwiększając nakłady na marketing we wszystkich kanałach, włącznie z otwarciem concept store’a w II połowie kwietnia w Fabryce Norblina w Warszawie.
„Również będziemy inwestować w markę Answear, tak żeby ją repozycjonować do segmentu premium, takiego 'dostępnego premium’ i będziemy prowadzić w tym celu szeroko zakrojone kampanie wizerunkowe wiosną i jesienią tego roku w TV. Również planujemy otwarcie concept store’a w Fabryce Norblina zaraz po PRM, czyli z początkiem maja. I również oferta produktowa w Answearze będzie poszerzana” – wskazał też Bajołek.
Zapewnił też, że brand Answear powinien umacniać swoją pozycję w segmencie, choć na razie konwersja klientów odwiedzających stronę sklepu jest niższa.
„W tej chwili jest taki problem, że już zrezygnowaliśmy z tych tańszych marek, a jeszcze nie zdążyliśmy wprowadzić wszystkich tych droższych, a przede wszystkim nie zdążyliśmy zakomunikować klientom, że taka zmiana repozycjonowania się odbyła. Stąd pewnie konwersja jest teraz trochę niższa niż wcześniej” – wyjaśnił prezes.
Obecnie sklep oferuje ponad 225 tys. produktów ponad 820 światowych marek na stronach Answear, a nowy brand PRM dodaje do oferty blisko 15 tys. produktów 200 marek, z zasięgiem sprzedaży obejmującym nie tylko kraje CEE, ale również USA oraz kraje Unii Europejskiej.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews