Grupa Eurocash bardzo pozytywnie ocenia perspektywy rozwoju Delikatesów Centrum, Frisco oraz Dużego Bena, poinformował prezes Eurocash Paweł Surówka w rozmowie z ISBnews. Dynamika sprzedaży Frisco jest zgodna z oczekiwaniami Grupy i jest na bardzo dobrej drodze, żeby spełnić cel 1 mld zł pod koniec 2025 r. i uzyskać odpowiednią rentowność. W 2025 r. Grupa planuje powrót do ekspansji sklepów sieci Delikatesy Centrum.
„Dziś ciężko powiedzieć, jaki będzie LfL Delikatesów Centrum w całym II kwartale, bo widzimy obecnie stan deflacji, w tym na niektórych kategoriach, np. świeżych, które są mocną stroną sieci, ta deflacja jest bardzo mocna. Dziś równie ciężko przewidzieć, jaki miks produktowy będzie najczęściej kupowany przez konsumentów. Delikatesy nadal wyglądają mocno i widzimy stały przyrost transakcji, a mocna akcja promocyjna z ubiegłych tygodni doprowadziła do napływu konsumentów, którzy z nami pozostali” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.
„Frisco i Duży Ben też oceniam bardzo dobrze. Frisco odnotowuje wysokie dwucyfrowe wzrosty w każdym miesiącu m.in. dzięki poprawiającym się nastrojom konsumenckim, które przekładają się na to, że ludzie coraz częściej kupują online, a także częściowo dzięki przejęciu klientów po odejściu Barbory z Polski. Dynamika Frisco jest zgodna z naszymi oczekiwaniami i widzę Frisco na bardzo dobrej drodze, żeby spełnić założony cel 1 mld zł pod koniec 2025 roku i osiągnięcie odpowiedniej rentowności” – dodał prezes.
Wskazał, że Duży Ben powinien jako spółka osiągnąć rentowność jeszcze w tym roku. Widać mocną dynamikę sprzedaży na kanwie wyższych od inflacji wzrostów LfL, jak i też efektów ekspansji z ostatnich lat.
„Widać tu więc też bardzo zdrowe i porządne liczby” – ocenił Surówka.
Wskazał też na poprawiające się nastroje konsumentów, ale też na stanowczą walkę o lojalność konsumenta.
„O konsumenta dla Delikatesów walczymy na kliku frontach i w br. zmieniamy całą strategię Delikatesów – mamy zmiany asortymentu, promocji, komunikacji. W tym roku planujemy przebudowanie asortymentu w większości sklepów własnych, po to, żeby być lepiej przygotowanym do oczekiwań asortymentowych klientów. Również ostatnia akcja promocyjna, to pierwsza odsłona naszych nowych Delikatesów” – zapowiedział prezes.
„W 2025 r. wrócimy do tego, żeby na poważnie zbudować ekspansję Delikatesów, które są na dobrej drodze powrotnej do tego, żeby walczyć o konsumenta. Na początku jest to walka o powrót transakcji do istniejącej bazy sklepów, następnie będzie to rozbudowanie i powrót do prawdziwej ekspansji Delikatesów” – dodał.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews