Brand24 odnotował 2,46 mln zł skonsolidowanej straty netto w II kw. 2024 r. wobec 1,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 3,37 mln zł wobec 1,5 mln zł zysku rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 2,35 mln zł wobec 2,1 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8,45 mln zł w II kw. 2024 r. wobec 6,69 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2024 r. spółka miała 1,3 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,83 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 16,33 mln zł w porównaniu z 13,08 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 0,26 mln zł wobec 4,04 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Spółka podała w raporcie, że wzrosty przychodów wynikają bezpośrednio z większego MRR oraz ARPU co jest efektem lepszej sprzedaży, zmian cennikowych głównego produktu oraz sprzedaży nowych produktów Grupy – Insights24 oraz aplikacji Media Monitoring na platformę Semrush Marketplace. Na ostateczny wynik przychodów Grupy mają wpływ przychody z produktów, pozostałe przychody niesubskrypcyjne oraz kursy walut. Dynamika operacyjna przychodów, czyli bez uwzględniania wpływu kursu dolara, wyniosła 34% r/r.
„Przychodowo idziemy zgodnie z naszymi założeniami. Obecnie naszym priorytetem jest zwiększania ich skali i dalsza ekspansja w stronę klienta korporacyjnego, który potrzebuje naszych narzędzi w szerszym zakresie. Dlatego również systematycznie wprowadzamy do oferty szereg nowych funkcji AI, które są realnym wsparciem dla dużych klientów. Co za tym idzie, proponujemy wyższe pakiety abonamentowe – na razie nowym klientom. Pierwsze wrażenia są pozytywne, więc wkrótce zaczniemy obejmować nowymi planami kolejne grupy odbiorców” – skomentował prezes Michał Sadowski, cytowany w komunikacie.
„Rozwija się nam również Insights24, gdzie tworzymy zaawansowane analizy dla najbardziej wymagających klientów. W tym roku przekroczymy 1 mln zł przychodów z tej działalności. Drugie półrocze będzie też dla nas z pewnością lepsze pod kątem marży, bo nie będzie obciążone kosztami transakcyjnymi, które należy postrzegać jako one-off” – dodał.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2024 r. wyniosła 0,9 mln zł wobec 3,04 mln zł zysku rok wcześniej.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews