Zakupy online stanowiły w Polsce 46,62% zakupów w ciągu ostatnich trzech miesięcy, podczas gdy zakupy offline – 53,38%, wynika z raportu AliExpress Consumer Insights. Polscy konsumenci wydali średnio 2661,31 zł online w ciągu ostatnich trzech miesięcy i wybierali kategorie takie, jak odzież, artykuły spożywcze i produkty zdrowotne oraz kosmetyczne, podano.
Zgodnie z raportem, 47% Polaków spędza ponad 5 godzin tygodniowo na przeglądaniu ofert (w porównaniu do 35% europejskich konsumentów). Z kolei 100% ankietowanych dokonało co najmniej jednego zakupu online, a 54% z nich zakupiło ponad siedem produktów w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
„Polscy konsumenci są szczególnie aktywni na AliExpress – 69% dokonało zakupów na tej platformie, w porównaniu do 50% konsumentów w Europie. Ta preferencja dla AliExpress podkreśla nasze nieustanne inwestycje w doświadczenie użytkowników na naszej platformie w Polsce, jak również wsparcie naszych partnerów ekosystemowych. Dane pokazują, że coraz więcej konsumentów chce kupować online na AliExpress – i spodziewamy się, że ten trend będzie się utrzymywał wraz z dalszym wzrostem polskiego rynku e-commerce” – powiedział europejski dyrektor handlowy AliExpress Gary Topp, cytowany w komunikacie.
Zapytani o wydatki z ostatnich trzech miesięcy, polscy konsumenci zadeklarowali średnią kwotę wydatków na poziomie 2 661,31 zł; najwyższe średnie wydatki odnotowano w grupie wiekowej 25-34 lat, gdzie wyniosły one 3 480,29 zł, podczas gdy najniższa średnia – 2 136,99 zł – dotyczyła osób w wieku 55 lat i więcej, podano także. Według raportu, 19,27% respondentów wydało między 4 111 a 6 165 zł; szczególnie wyróżnia się tu grupa wiekowa 25-34 lata, z której 28,15% wydaje w tym przedziale.
Jeśli chodzi o to, co kupujemy online, to 83% respondentów stwierdziło, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy wydało pieniądze na odzież, bieliznę, piżamy i obuwie. Zakupy spożywcze i napoje nabywało 76% konsumentów, a produkty kosmetyczne i zdrowotne 81% respondentów.
AliExpress rozpoczął 1 listopada Globalny Festiwal Zakupów 11.11, który potrwa do 3 grudnia. Platforma obiecuje obniżki cen z rabatami sięgającymi do 80% na wybrane produkty, podkreślono w materiale.
AliExpress to platforma handlu elektronicznego B2C założona w 2010 roku. Umożliwia konsumentom dokonywanie zakupów bezpośrednio od producentów. Ma 150 mln użytkowników na całym świecie i działa w 100 krajach, w tym w całej Europie.
Źródło: ISBnews