Vercom odnotował 22,44 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2024 roku wobec 30,22 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 26,6 mln zł wobec 19,52 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 130,64 mln zł wobec 96,49 mln zł rok wcześniej.
W 2024 roku zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 76,58 mln zł wobec 70,4 mln zł rok wcześniej. W tym okresie spółka miała 496,23 mln zł przychodów ze sprzedaży w porównaniu z 337,38 mln zł rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 110 mln zł wobec 85 mln zł zysku rok wcześniej.
„Vercom zrealizował cele programu motywacyjnego z imponującą nadwyżką względem prognoz z IPO. Skorygowana EBITDA za 2024 r. wyniosła 110 mln zł, znacząco przewyższając założone w ESOP 75 mln zł. Kurs akcji wzrósł do 120 zł za akcję, przewyższając zakładane 90 zł. Dzięki wysokim przepływom pieniężnym, Spółka osiągnęła dodatnią pozycję gotówkową, dzięki czemu Vercom zyskuje coraz większe możliwości w zakresie realizacji planów akwizycyjnych” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
W 2024 r. platforma MessageFlow kontynuowała swój rozwój, zdobywając nowych klientów, w tym renomowane marki takie jak m.in. LPP, Biedronka, Media Expert oraz BLIK, wskazano też w materiale.
„Istotnym osiągnięciem był rozwój w obszarze nowoczesnych form komunikacja, jak RCS i OTT, które stały się dla Vercom kolejnym źródłem marży o ogromnym potencjale wzrostowym. Globalny rynek RCS ma według prognoz wzrosnąć dziewięciokrotnie do 2028 r., osiągając wartość 2,8 mld USD. Tylko w minionym kwartale liczba komunikatów RCS oraz OTT wysłanych poprzez platformę MessageFlow wzrosła blisko ośmiokrotnie do 7,6 mln wiadomości w IV kw. 2024 r, co pokazuje skalę zainteresowania tymi kanałami komunikacji” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto 62,96 mln zł w 2024 roku wobec 60,98 mln zł rok wcześniej.
Spółka przypomniała, że po sesji 21 marca jej akcje dołączą do indeksu mWIG40.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews