Aż 84% wyszukiwań związanych z podróżami w polskiej wersji Google w ostatnim miesiącu dotyczyło destynacji w Polsce, podała firma.
„Pandemia niewątpliwie zmieni sposób, w jaki zdecydujemy się spędzić wakacje i urlop w tym roku, na korzyść zwiedzania i odpoczynku w kraju. Jednocześnie wciąż wzrastają wymagania dotyczące bezpieczeństwa, a ledwie odmrożona branża turystyczna musi szybko stanąć na nogi. Szansą na ożywienie gospodarcze dla rodzimej turystyki, a szczególnie preferowanych w obecnym czasie gospodarstw agroturystycznych, może być cyfryzacja i postawienie na obecność w sieci” – czytamy w komunikacie.
Jak podano, ograniczenia dotyczące podróży zagranicznych, a także obawa o zdrowie, sprawiają, że Polacy w tym roku szukają urlopu w kraju.
„Analiza trendów w Google w ostatnim miesiącu wskazuje, że szczególną popularnością wśród użytkowników szukających lokalizacji i atrakcji na najbliższe wakacje cieszą się miejsca położone blisko natury, parki narodowe i góry (hasła: Tatrzański Park Narodowy, Puszcza Białowieska, Poleski Park Narodowy, Pustynia Błędowska, Turbacz). Spadek liczby wyszukiwań zanotowały zaś kierunki popularne w latach poprzednich, lecz związane z atrakcjami bardziej miejskimi (hasła: Energylandia, ZOO Wrocław, Zamek Czocha, Kazimierz Dolny, Karpacz). Co więcej, szukamy głównie destynacji lokalnych, najczęściej w obrębie województwa, w którym mieszkamy, a jednocześnie często mniej popularnych i oddalonych od głównych turystycznych szlaków” – wymieniono w informacji.
„Trend ten znajduje swoje odzwierciedlenie także w poszukiwaniu odpowiedniego zakwaterowania na czas urlopu. Pomimo, iż hotele to ciągle większość zapytań w wyszukiwarce Google (84% w maju 2020, w porównaniu do 87% w maju 2019), w tym roku obserwujemy większe zainteresowanie wynajmem wakacyjnym (wzrost z 13% do 16% r/r). Natomiast zdecydowanie widocznym rosnącym trendem w tym roku jest hasło agroturystyka. Wyszukiwania haseł z tą frazą zaczęły rosnąć od końca kwietnia, nawet o 45%” – powiedział travel industry manager w Google Polska Antoni Andruszkiewicz, cytowany w komunikacie.
Jak zauważył travel analytical consultant w Google Polska Jacek Bisiński, Polacy nie stracili zainteresowania podróżami w czasach koronawirusa. Zmieniły się jednak ich preferencję oraz styl podróżowania.
„Miejsca i atrakcja w kraju cieszą się zdecydowanie większym zainteresowaniem (wzrost udziału polskich destynacji z 60% wyszukiwań podróżniczych w maju 2019 do 84% w maju 2020). Ponadto zauważalny jest wzrost zainteresowania miejscami blisko natury, zielonymi miejscami poza miastami takimi jak parki narodowe (wzrost o 62% rok do roku), a spadek wyszukiwań popularnych i często zatłoczonych miejsc takich jak kurorty wakacyjne czy parki rozrywki. Jedno jest pewne, wakacje 2020 nie będą latem w domu dla Polaków” – wskazał Bisiński.
Źródło: ISBnews