Boruta-Zachem przyjął plan rozwoju spółki na lata 2020-2023, którego jednym z głównych celów jest wzrost wartości grupy kapitałowej do 1 mld USD do końca 2022 r., podała spółka. Jednym z głównych obszarów działalności ma być biotechnologia przemysłowa, zaś drugim filarem rozwoju grupy – segment ekokosmetyków.
„Wzrost wartości będzie następował poprzez realizację celów strategicznych jakim są osiągnięcie pozycji lidera biotechnologii przemysłowej w regionie Europy Środkowej, osiągnięcie pozycji lidera na rynku polskim w zakresie sprzedaży kosmetyków naturalnych” – czytamy w komunikacie.
Zgodnie z przyjętymi kierunkami rozwoju, jednym z głównych obszarów działalności ma być biotechnologia przemysłowa. Kompetencje w tym zakresie skupione są w spółce InventionBio, w której docelowo grupa ma mieć co najmniej 60% udziałów. InventionBio jest właścicielem przełomowej technologii wykorzystywanej w biorafinerii, która oparta jest na procesie biotransformacji biomasy rolniczej z wykorzystaniem
przeznaczonych na ten cel mikroorganizmów. Spółka już z sukcesem komercjalizuje swoje rozwiązanie. Jej przychody w okresie od stycznia do lipca wyniosły 9 mln zł, a zysk netto 3,5 mln zł. Firma prowadzi rozmowy również na temat sprzedaży licencji na swoją technologię z
Perdue Agribusiness LLC – wiodącą amerykańską firmą rolniczą, podano również.
Obecnie grupa wraz InventionBio zrealizowała i realizuje projekty o łącznej wartości 173 mln zł, z czego dofinansowanie to 109 mln zł. Zarząd emitenta zakłada, że do końca 2020 r. wartość zrealizowanych, realizowanych i planowanych projektów zwiększy się do 239 mln zł, z czego na dofinansowanie przypadnie 154 mln zł, wynika także z komunikatu.
„Wartość globalnego rynku agrobiotechnologii szacowana jest na ponad 30 mld USD, a jego średnioroczny wzrost oscyluje w granicach 10%. Chcemy być wiodącym graczem w regionie w obszarze innowacji. Zainteresowanie jakie budzą nasze produkty zagranicą sprawia, że jest to jak najbardziej realny cel. Potwierdzeniem naszych ambicji są m.in. rozmowy z amerykańskim partnerem na temat licencjonowania naszej
technologii” – powiedział wiceprezes Marcin Pawlikowski, cytowany w komunikacie.
Drugim filarem rozwoju grupy będzie segment ekokosmetyków, za sprzedaż których odpowiedzialna jest spółka Only.bio Life. Sprzedaż naturalnych kosmetyków w pierwszym półroczu 2020 wyniosła blisko 15 mln zł, co stanowi już ponad połowę przychodów całej grupy. Władze spółki planują dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży z tej działalności.
„Naszą ambicją jest zajęcie pozycji lidera tego rynku w Polsce w ciągu 2-3 lat. Obecnie największa spółka w branży generuje przychody na poziomie 130 mln zł. Recepta na zwiększenie sprzedaży to zwiększenie liczby sieci oferującej nasz produkt oraz intensywny rozwój e-commerce, który będzie miał miejsce w czwartym kwartale tego roku. Produkty Only.bio Life spotykają się z bardzo dobrym odbiorem więc nie mamy problemów z rozszerzaniem naszej sieci sprzedaży” – dodał Pawlikowski.
Na początku września Boruta-Zachem zapowiedział przeniesienie na główny rynek GPW na przełomie 2020/2021 r., a także zmianę nazwy spółki na Hub.Tech.
Boruta-Zachem jest firmą produkcyjną, działającą w branży chemicznej, skupioną w trzech głównych obszarach: produkcji barwników i pigmentów, produkcji biosurfaktantów wykorzystywanych w branży chemicznej i kosmetycznej oraz badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań chemicznych. Od 2014 r. jest spółką notowaną na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews