Volkswagen Financial Services (VWFS) wprowadził nową aplikację opartą na chmurowym systemie Salesforce celem wprowadzania digitalowych rozwiązań, które z punktu widzenia odbiorcy biznesowego będą szybkie i proste, podała spółka. Na kolejnym etapie VWFS planuje wdrożyć Salesforce dla sieci salonów dealerskich Grupy Volkswagen
Salesforce to rozwiązanie oparte na wdrożonym już 2 lata temu CRM, obecnie rozbudowanym o zaawansowane narzędzie kalkulacji ofert leasingu i wynajmu długoterminowego. Kompletna platforma Salesforce pozwala na zintegrowanie danych o klientach biznesowych i kontraktach z baz i systemów IT wspierających sprzedaż flotową, marketing czy serwis, podano.
„Pierwszy praktyczny kontakt VWFS z Salesforce nastąpił na początku 2019 roku. Wprowadziliśmy wtedy wewnętrzną platformę CRM, która w założeniach miała pozostać aplikacją wspierającą tylko ten obszar. Kolejne cechy i funkcjonalności Salesforce przekonały nas do znacznie szerszego wykorzystania tego oprogramowania” – powiedział dyrektor zarządzający biznesu flotowego w Volkswagen Financial Services Daniel Trzaskowski, cytowany w komunikacie.
Nowa aplikacja skraca do minimum czas operacyjny i wszystkie możliwe procesy, w tym proces decyzyjny, kumulując w jednym programie komplet niezbędnych informacji. Czynności, które do tej pory były „pożeraczami czasu” zostają więc zautomatyzowane, podkreślono.
„W krótkim czasie handlowcy mogą zapoznać się ze wszystkimi informacjami w jednym miejscu, w jednej aplikacji, dostępnej z każdego miejsca na świecie, w którym jest zasięg Internetu. Pozwala to na zebranie pełnych danych o kliencie, jego umowach, ofertach, ale i o dotychczasowych kontaktach z nim. Dzięki temu można poznać i lepiej zrozumieć oczekiwania naszych dotychczasowych i przyszłych klientów” – podkreślił Trzaskowski.
Jedną z najważniejszych funkcjonalności Salesforce jest możliwość przeprowadzania kalkulacji leasingu i wynajmu dla klientów flotowych. W praktyce aplikacja może – według szacunków – nawet kilkukrotnie skrócić czas przedstawienia klientowi kompleksowej oferty, a po jej akceptacji – także umowy leasingu i serwisu, podano w materiale.
„Na kolejnym etapie Volkswagen Financial Services planuje wdrożyć Salesforce dla sieci salonów dealerskich Grupy Volkswagen. Będzie to narzędzie wspierające sprzedaż usług dla klientów indywidualnych, korzystających z kompleksowej oferty finansowania samochodów kredytem i leasingiem oraz usług, takich jak ubezpieczenia i pakiety przeglądów” – czytamy dalej w komunikacie.
Volkswagen Financial Services oferuje pod jedną marką usługi finansowe związane z zakupem i eksploatacją samochodów dla klientów indywidualnych i biznesowych oraz ubezpieczenia i bankowość elektroniczną. Pod marką Volkswagen Financial Services działają w Polsce trzy spółki: Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce – usługi bankowe, Volkswagen Financial Services Polska Sp. z o.o. – leasing i mobilność, Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. – ubezpieczenia.
Źródło: ISBnews