Ursus w restrukturyzacji otrzymał wypowiedzenie umowy licencyjnej zawartej z Invest-Mot, dotyczącej korzystania z dokumentacji technicznej autobusów (m.in. wodorowych, elektrycznych, z silnikiem diesla, hybrydowych) i trolejbusów, podała spółka. Wypowiedzenie powyższej umowy związane jest z brakiem działań produkcyjnych odnoszących się do produktów, których dotyczy powyższa licencja.
„Powyższe wraz z faktyczną strukturą sprzedaży realizowaną przez grupę kapitałową emitenta w ostatnich okresach sprawozdawczych tj. obejmująca wyłącznie produkty i towary z segmentu rolniczego, wpłynęło na decyzję o rozwoju działalności grupy kapitałowej emitenta w oparciu o segment maszyn dla rolnictwa. Emitent przypomina bowiem, iż w okresie I-III kw. 2020 roku w spółce dominującej (pomimo pandemii) wyprodukowano i sprzedano 70 sztuk ciągników, 118 pras zwijających, 124 przyczepy, 3 rozrzutniki obornika, 14 ładowaczy TUR oraz dokonano sprzedaży części zamiennych” – czytamy w komunikacie.
W dokumencie wypowiedzenia wskazano, iż w dalszym ciągu dysponent wskazanej powyżej dokumentacji dostrzega możliwość współpracy z Ursusem w zakresie produkcji autobusów i trolejbusów na zlecenie na bazie tej licencjonowanej dokumentacji. Tym samym podjęta została decyzja o zmianie koncepcji rozwoju dla działalności obejmującej produkcję autobusów i trolejbusów w kierunku rezygnacji z produkcji własnej na rzecz realizacji zleceń na rzecz podmiotów trzecich, wskazano również.
Spółka zastrzega jednak, iż nawiązanie współpracy w tym obszarze wymaga odrębnych uzgodnień (również w odniesieniu do podmiotów trzecich) w obszarze wypracowania warunków współpracy satysfakcjonujących wszystkie potencjalnie zainteresowane strony.
„Mając powyższe na uwadze, emitent wskazuje, iż działalność grupy kapitałowej Ursus w perspektywie kolejnych okresów zostanie oparta przede wszystkim na rozwoju linii agro, tj. na produkcji ciągników i maszyn rolniczych, oraz na projekcie zeroemisyjnego samochodu dostawczego (kontynuacja projektu ELVI), jak również na produkcji specjalistycznych kontenerów. Natomiast, jak wskazano powyżej, kapitałochłonną produkcję autobusów i trolejbusów spółka zamierza natomiast realizować główne na zlecenie innych podmiotów z branży. Biznesowo spółka w dalszym ciągu będzie koncentrowała się w Dywizji Dobre Miasto – na produkcji pras i przyczep oraz realizacji zagranicznego kontraktu na dostawę ponad tysiąca przyczep, zaś w Dywizji Lublin na produkcji ciągników, w tym zwłaszcza modeli, do których spółka posiada zapasy materiałowe. Działalność spółki dalej będzie uzupełniał import ciągników do bezpośredniej sprzedaży z krótkim cyklem obrotu gotówki” – podsumowano.
Ursus w restrukturyzacji specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. Jest notowany na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews