Oferta publiczna 817 750 akcji serii C nowej emisji Advanced Graphene Products (AGP) rozpoczęła się wczoraj od uruchomienia zapisów w transzy małych inwestorów. Cena maksymalna została ustalona na 10 zł, podała spółka. AGP – wiodący w Polsce producent grafenu płatkowego i powierzchniowego – planuje pozyskać około 8,2 mln zł brutto, które przeznaczy m.in. na zwiększenie i rozwój mocy produkcyjnych, a także kontynuację prac B+R w najbardziej perspektywicznych obszarach swojej produkcji.
Zapisy na akcje serii C odbywać się będą po maksymalnej cenie emisyjnej, która została ustalona na poziomie 10 zł za akcję. Zapisy na akcje AGP w ofercie publicznej przyjmować będzie Dom Maklerski Navigator. W przypadku objęcia wszystkich nowo emitowanych akcji, udział inwestorów w kapitale zakładowym spółki wyniesie 16%, wymieniono w informacji.
Zapisy w transzy małych inwestorów potrwają do 17 maja. Od 13 maja do 18 maja 2021 do godz.15.30 trwać będzie budowa księgi popytu wśród inwestorów wybranych przez firmę inwestycyjną. Ustalenie ceny emisyjnej i ustalenie liczby akcji w podziale na poszczególne transze zaplanowano na 19 maja. Tego samego dnia rozpocznie się przyjmowanie zapisów i wpłat w transzy dużych inwestorów, które potrwa do 21 maja. Na 24 maja przewidziano ewentualne przyjmowanie zapisów i wpłat od inwestorów zastępczych. Przydział akcji przewidywany jest na do 25 maja.
„Pozyskane z emisji nowych akcji środki spółka planuje przeznaczyć m.in. zwiększenie mocy produkcyjnych i rozbudowę parku maszynowego poprzez inwestycje w linię produkcyjną do filamentu 3d, pre pregu, zakup dyspersera do dyspersji oraz reaktora do produkcji tlenku grafenu, dalszy rozwój prac B+R w obszarach kompozytów węglowych, filamentu 3d, żywic epoksydowych, pokryć antykorozyjnych, olejów silnikowych, czy sensorów specjalistycznych – w tym na wkład własny do grantów naukowych, pozyskanie certyfikatu REACH, a także rozszerzenie niezbędnych działań promocyjno-marketingowych i sprzedażowych” – czytamy w komunikacie.
W 2021 r. spółka planuje m.in. uruchomienie pilotażowej sprzedaży w 5 obszarach produkcji: kompozytów węglowych, polimerów/ filamentów 3D, żywic epoksydowych, pokryć antykorozyjnych, olejów i smarów, podano także.
„Nasz model biznesowy zakłada globalną ekspansję oraz dostarczanie wypracowanych aplikacji grafenu do klientów na całym świecie. Planujemy multiplikowanie zastosowań wytwarzanego przez nas grafenu i tym samym pozyskanie kolejnych kontrahentów i partnerów. W ten sposób dążymy do sytuacji, w której zdobyty know-how pozwoli na znalezienie kolejnych możliwości zastosowań, a następnie ich komercjalizacji. Należy podkreślić, że na każdym etapie naszych prac, w pipeline będzie znajdować się określona ilość procedowanych projektów tak, aby zapewnić ich zastępowalność, gdy część zostanie skomercjalizowana i trafi do produkcji czy to pilotażowej czy przemysłowej” – powiedział prezes AGP Maciej Gałązka, cytowany w komunikacie.
„Na rok 2021 najważniejsze cele z tym związane to m.in. osiągnięcie pięciokrotnego wzrostu mocy produkcyjnych i wdrożenie pierwszych pilotażowych komercjalizacji opracowanych przez spółkę aplikacji, dzięki czemu możliwe będzie osiągnięcie kilku milionów złotych przychodów ze sprzedaży. W realizacji tego celu pomoże zawarta umowa ramowa z firmą Engineo sp. z o.o. o współpracy handlowej w zakresie sprzedaży wyprodukowanego przez nas grafenu, który znajdzie swoje zastosowanie w przemyśle rowerowym m.in. w karbonowo grafenowych ramach rowerowych dla marki KROSS” – wymienił prezes.
Advanced Graphene Products jest producentem dwóch znanych rynkowi form grafenu: płatkowy (GO – tlenek grafenu, rGO – zredukowany tlenek grafenu) oraz powierzchniowego w oparciu o własną, opatentowaną technologię produkcji na ciekłym metalu – HSMG. Spółka jako jedyny w Polsce producent grafenu posiada w tym zakresie istotne zaplecze naukowe oraz organizacyjne, które pozwala na komercjalizację zastosowań grafenu na skalę przemysłową. Moce produkcyjne pozwalają AGP na roczną produkcję w ilości 100 kg grafenu płatkowego oraz 150 m2 grafenu powierzchniowego w ciągu jednej zmiany, wymieniono także.
„Spółka opracowuje produkty wspólnie z partnerami komercyjnymi, co zapewnia wykorzystanie środków tylko w tych obszarach, którymi zainteresowani są potencjalni odbiorcy. AGP współpracuje m.in. z firmami: Ciech, Frako-Term, GM Color, PolWax, GRM Systems oraz Pimar Plastics. Ponadto, Spółka zawarła już pierwsze kontrakty na opracowanie zastosowań komercyjnych grafenu m.in. z Engineo (spółka R&D z branży rowerowej powiązana z Kross) czy Europejską Agencją Kosmiczną” – czytamy dalej.
Aktualnie w portfolio projektowym spółki znajduje się 8 projektów, spośród których dwa już wkrótce zostaną wdrożone do produkcji pilotażowej. Spółka przewiduje, że w ciągu 12 miesięcy od rozpoczęcia pełnej produkcji pilotażowej będzie w stanie generować ok 11-14 mln zł przychodów, przy EBITDA na poziomie ok. 2-5 mln zł. Potencjał marży brutto w zależności od produktu to ok.35-50%, stwierdzono również.
„Działalność spółki dotychczas rozwijała się zgodnie z przyjętą strategią. W ostatnich latach jej przychody ze sprzedaży systematycznie rosły. Ten wynik został wyhamowany przez pandemię w 2020 roku. Jednakże pomimo jej wpływu, podjęliśmy kolejne działania zmierzające do uruchomienia pierwszych produkcji masowych dla naszych partnerów biznesowych. Pierwszą pilotażową sprzedaż chcemy uruchomić w II połowie 2021, obejmie ona nie więcej niż 5 produktów. Ten pipeline podpisanych już oraz negocjowanych obecnie kontraktów to potencjał na roczną sprzedaż o wartości ok. 11 do 14 mln zł. Naszym celem jest uruchomienie komercjalizacji przynajmniej 2-3 projektów, dzięki czemu w najbliższych pięciu latach moglibyśmy rocznie generować ok 35 mln zł przychodów z każdego z nich. Jesteśmy zdeterminowani by ten pułap osiągnąć i do niego dążyć” – wskazał Gałązka.
Spółka powstała w 2012 r., kiedy to jej zespół na czele ze znanym naukowcem i innowatorem prof. dr hab. inż. Piotrem Kulą opracował przełomową metodę metalurgiczną wytwarzania grafenu wielkopowierzchniowego HSMG. Trzy lata później AGP zrealizowała pierwszą sprzedaż grafenu, a rok później uzyskała ochronę patentową na swój wynalazek na terenie Unii Europejskiej oraz Stanów Zjednoczonych. Od 3 lat spółka prowadzi prace z partnerami komercyjnymi nad opracowaniem technologii zastosowania grafenu w wybranych segmentach przemysłu o największym potencjale.
„Grafen to jeden z najciekawszych materiałów przyszłości o grubości atomu węgla. Jest wyjątkowo elastyczny, jest półprzewodnikiem o zerowej przerwie energetycznej, świetnie przewodzi ciepło i jest transparentny. Korzystając z doświadczeń międzynarodowych naukowców, opracowaliśmy własną, unikalną metodę wytwarzania grafenu. Wspólnie z producentami z branży, takich jak: akcesoria sportowe, chemia czy elektronika opracowaliśmy prototypy jego zastosowania. Co istotne, ciągle pojawiają się pomysły na nowe pola jego aplikacji. Praca naukowa spółki oraz wysiłki zarządu zmierzające do komercjalizacji przyniosły już pierwsze kontrakty oraz listy intencyjne. Wszyscy rozumiemy, że wdrażanie innowacyjnych technologii to zwykle długofalowy proces, ale w przypadku AGP jest on już za nami i właśnie przechodzimy do etapu pilotażowego wdrażania naszych rozwiązań w przemyśle” – podsumował prof. dr hab. inż. Łukasz Kaczmarek, współudziałowiec AGP.
Według danych analitycznych dotyczących światowego rynku grafenu, jego średnioroczna dynamika wzrostu w latach 2020-2027 wyniesie ok. 40%, osiągając 877 mln USD w 2027. (Za: Allied Market Research). Według firmy badawczej Reports n Reports globalna wartość rynku grafenu wzrośnie z 200 mln w 2018 roku do 1 mld USD w 2023 r., podano w materiale.
Źródło: ISBnews