Shoper rozmawia z kilkunastoma podmiotami na rynku w kwestii ewentualnych przejęć i nie wyklucza realizacji przejęć także poza Polską, poinformował prezes Marcin Kuśmierz. Spółka podkreśla, że jest jeszcze za wcześnie na podanie szczegółów.
„My jesteśmy w kilkunastu rozmowach z różnymi podmiotami w tych trzech segmentach, o których wspominaliśmy wcześniej, czyli: nasza bezpośrednia konkurencja, spółki, które wytwarzają odpowiednią atrakcyjną dla nas technologię lub produkt. Rozmowy są na różnym etapie i za wcześnie jest, aby powiedzieć, kiedy się one zakończą i z jakim efektem” – powiedział Kuśmierz podczas wideokonferencji.
Prezes dodał, że spółka nie ogranicza się również pod względem geograficznym, jeżeli chodzi o ewentualne przejęcia.
„Wśród tych rozmów, które prowadzimy są także podmioty zagraniczne i patrzymy w szczególności na region w którym funkcjonujemy jako szansę rozwojową. Jeśli zdecydujemy się na kolejne akwizycję, czy na krajowym rynku, czy na rynkach międzynarodowych, to one mogą się wydarzać właśnie w tych trzech poziomach naszej strategii M&A” – dodał Kuśmierz.
Zarząd nie podjął także decyzji o ewentualnej zmianie prognozy wyników na ten rok po przejęciu spółki Shoplo.
„Poziom 77 mln zł przychodów na ten rok jest oficjalną prognozą. Jeśli zdecydujemy się na zmianę, to poinformujemy o tym rynek. Jeszcze nieco za wcześnie jest na taką decyzję, bo dopiero dzisiaj rano sfinalizowaliśmy tę transakcję” – powiedział Kuśmierz.
Wcześniej Shoper poinformował, że przychody Shoplo w 2020 r. osiągnęły około 6,7 mln zł, a w pierwszej połowie 2021 r. wyniosły około 4 mln zł. Shoper w 2020 roku odnotował przychody na poziomie 47 mln zł.
Kuśmierz ocenił, że spółce udało się przejąć Shoplo po bardzo atrakcyjnej cenie, a jej koszt spłaci się w rekordowo szybki czasie.
Shoper poinformował wcześniej dziś, że podpisał umowę z SumUp MG Holdings MR Sarl i nabył 100% udziałów Shoplo za kwotę 17,5 mln zł. Shoplo to trzecia najbardziej popularna platforma w kraju pod względem ilości sprzedawców działająca w modelu Software as a Service (SaaS).
Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (Software as a Service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.
Źródło: ISBnews