Eurocash zakłada, że w III kwartale br. wyniki grupy będą znajdowały się ciągle pod presją gorszych rezultatów segmentu detalicznego. Stabilizacji oczekuje w IV kwartale, poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek. Eurocash odnotował stratę netto i EBIT w I półr. w dużej mierze ze względu na odpis związany z planowanym zamknięciem do końca roku 59 własnych sklepów Delikatesy Centrum. Owczarek poinformował, że kolejne zamknięcia sklepów nie są spodziewane.
„W trzecim kwartale 2021 roku segment detaliczny będzie cały czas pod presją. Będziemy zamykać nierentowne sklepy oraz prowadzić dalsze działania naprawcze. Wynik segmentu detalicznego na poziomie EBITDA będzie w III kwartale wykazywał ujemne dynamiki r/r, natomiast w IV kwartale 2021 roku spodziewamy się stabilizacji” – powiedział Owczarek w rozmowie z ISBnews.
Podkreślił, że problemem dla grupy są własne sklepy Delikatesy Centrum, podczas gdy sklepy partnerskie, działające w joint venture z partnerami grupy, osiągają pozytywne wyniki: w I półr. br. odnotowały wzrost sprzedaży o 3,7%, podczas gdy sklepy własne – spadek o ponad 7,6%.
Wyniki II kwartału i całego półrocza tego roku zostały obciążone odpisem w kwocie 80 mln zł, utworzonym w związku z planowanym zamknięciem do końca roku 59 sklepów własnych prowadzonych w sieci Delikatesy Centrum.
„Zamknięcia dotyczą najsłabszych sklepów własnych Delikatesów Centrum i nie spodziewam się kolejnych” – zapowiedział CFO.
Odnosząc się do sprzedaży całej grupy, Owczarek stwierdził, że nie widzi zagrożenia dla wzrostu przychodów w całym roku, przy czym główną siłą napędową będzie segment hurtowy.
Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash w I półroczu 2021 r. sięgnęła 12,36 mld zł i była o 2% wyższa r/r. W samym II kwartale br. skonsolidowana sprzedaż wyniosła 6,55 mld zł, co oznacza wzrost o 5,7% r/r.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Grupa Eurocash to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews