Po pierwszych trzech kwartałach tego roku notowana na NewConnect Spółka Carbon Studio osiągnęła jednostkowy zysk netto na poziomie prawie 1,5 mln zł, co dało wzrost wyniku o 83 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z ub. roku. W raportowanym okresie Studio wypracowało przychody netto ze sprzedaży na poziomie 3,4 mln zł, w porównaniu do 2 mln zł z zeszłego roku. W samym III kwartale przychody osiągnęły 0,8 mln zł. Na wyniki finansowe Carbon Studio wpłynęła sprzedaż gier z autorskiej serii The Wizards, a także rosnąca popularność urządzeń VR. Aktualnie Studio szykuje się do premiery swojego największy tytułu – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, którego premiera zaplanowana jest już na 17 listopada.
Carbon Studio to producent i deweloper gier VR. Ambicją Studia jest rozwój swoich produktów na globalnym rynku gier. Już teraz firma działa na największych rynkach takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny.
– Stabilnymi wynikami zamykamy pierwsze trzy kwartały br. Dynamika naszych przychodów jest ściśle skorelowana ze sprzedażą gier z naszej serii The Wizards, która od początku zdobywa rzeszę fanów. Od stycznia do września 2021 roku nasze przychody zwiększyły się r/r o 66 proc., osiągając 3,4 mln zł. Jeśli chodzi o sam trzeci kwartał, przychody wyniosły 0,8 mln zł, co dało nam wynik zbliżony do analogicznego okresu w 2020 roku – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Co ważne trzy kwartały 2021 roku przyniosły nam 1,5 mln zysk. Ostatni kwartał także dał nam zarobić – dodaje Błażej Szaflik.
Hitem z portfolio produkcyjnego Carbon Studio jest seria gier fantasy – The Wizards. Rozgrywka VR z fabularną podróżą w czasie i bogatą historią rozpoczyna się po niszczycielskim wydarzeniu znanym jako Necroquake w Krainie Śmierci. Cechą charakterystyczną gry jest rzucanie zaklęć poprzez wykonywanie prostych gestów rąk. 6 maja 2021 r. na rynku pojawiła się najnowsza część z serii The Wizards o nazwie Dark Times w nowej odsłonie – na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2. Seria gier The Wizards do tej pory sprzedała się w nakładzie ponad 250 tys. egz.
Obecnie Studio przygotowuje się do premiery swojego największego tytułu – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Gra realizowana wraz z Games Workshop będzie pierwszym projektem z popularnego uniwersum Age of Sigmar, który będzie osadzony w technologii wirtualnej rzeczywistości.
Premiera tytułu w wersji na PC VR zaplanowana jest już na 17 listopada. Budżet gry wynosi ponad 2 mln zł. – Liczymy na sukces sprzedażowy Tempestfall, który mam nadzieję pozytywnie wpłynie na wyniki finansowe Carbon Studio w najbliższych kwartałach. Jednak to Oculus Quest jest dla nas najważniejszą platformą. Premiera gry w tej odsłonie odbędzie się w perspektywie kilku miesięcy – komentuje Błażej Szaflik. – To właśnie z tej platformy uzyskujemy największe przychody – dodaje.
Carbon Studio realizując założony plan rozwoju planuje przeniesienie notowań akcji Spółki z rynku NewConnect na główny parkiet GPW w Warszawie. Ponadto 8 listopada br. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Carbon Studio podjęło uchwałę dot. wprowadzenia 3-letniego programu motywacyjnego. W jego ramach kluczowi pracownicy Carbon Studio otrzymają możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B, uprawniających do objęcia akcji serii E. Zarząd Carbon Studio nie będzie przewidziany w pierwszej transzy emisji warrantów.
Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. W styczniu 2020 roku Carbon Studio powołało spółkę zależną – Iron VR S.A. Prezesem spółki jest Karolina Koszuta, także członkiem zarządu Carbon Studio S.A. Carbon Studio posiada 60 proc. akcji spółki. Od grudnia 2019 roku Carbon Studio jest notowane na rynku NewConnect.
Źródło: Spółka