Internetowy targ Pora na Pola rozpoczął czwartą emisję akcji w ramach crowdfundingu udziałowego, promowaną przez platformę Crowdway, podała spółka. Celem spółki jest pozyskanie 1,9 mln zł. Na koniec 2023 roku przewiduje debiut na NewConnect.
W poprzednich emisjach w spółkę zainwestowało ponad 1 500 inwestorów. Zapisy na akcje ruszyły 18 stycznia o godzinie 9:00.
„Z roku na rok zwiększamy nasze przychody. Dziś jesteśmy 7,5 razy więksi niż przed pandemią. Mamy doświadczenie, dzięki któremu możemy stać się liderem internetowej sprzedaży rzemieślniczego jedzenia i zapewnić konsumentom doskonałą obsługę. Tworzymy nieprzeciętny biznes, w którym podstawą jest odpowiedzialność społeczna, ale równolegle chcemy także osiągnąć wzrost wartości dla inwestorów” – powiedział założyciel i prezes zarządu Pora na Pola Adrian Piwko, cytowany w komunikacie.
W ramach kwoty 1,9 mln zł spółka planuje kontynuować rozwój technologii i realizować projekt narzędzia umożliwiającego m.in. zapobieganie stratom i automatyzację zamówień. Podążając za oczekiwaniami klientów, chce otworzyć się na wielokanałowość, a także rozszerzyć ofertę produktową, promować działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i transparentnie przedstawiać drogę pochodzenia produktów.
Od początku działalności spółka notuje wzrost przychodów średnio o 140% r/r. W 2021 roku, wg danych wstępnych, wyniosły one 3 mln zł. Pora na Pola przewiduje wzrost przychodów netto do wartości 8,8 mln zł w 2022 i 18,1 mln zł w 2023 roku, podkreślono.
Dzięki pierwszej i drugiej emisji akcji w Pora na Pola udało się podnieść kluczowe wskaźniki takie, jak konwersja, średnia wartość zamówienia, liczba dostawców czy ruch na stronie. Trzecia emisja umożliwiła uruchomienie szybszych dostaw, otwarcie nowego magazynu w Łodzi, stworzenie oferty B2B, rozpoczęcie sprzedaży subskrypcyjnej na nowej odsłonie portalu i start projektu technologicznego badawczo-rozwojowego.
„Strategią finansowania i rozwoju Pora na Pola zakłada pozyskiwanie dodatkowego kapitału w sposób wieloetapowy, pozwalający na stopniową realizację założonych celów biznesowych. Krótsze odstępy pomiędzy rundami inwestycyjnymi umożliwiają lepsze dopasowanie celów inwestycyjnych do aktualnej sytuacji rynkowej oraz przedsiębiorstwa. Debiut spółki na NewConnect planowany jest na koniec 2023 roku” – zakończono.
Pora na Pola działa na pograniczu rynków e-grocery, czyli zakupów spożywczych z dostawą do domu, oraz targu z żywnością ekologiczną, gdzie rolnicy ustalają własne ceny za swoje produkty.
Źródło: ISBnews