Advanced Graphene Products (AGP) jest na zaawansowanym etapie wprowadzenia filamentu z grafenem do drukarek 3D na rynek USA, poinformował prezes Maciej Gałązka.
„Drugi kwartał był dla nas okresem bardzo intensywnej pracy nad rozbudową struktur sprzedażowych filamentu do druku 3D oraz budowaniem rozpoznawalności marki Prografen. Prowadzimy już sprzedaż filamentu bezpośrednio poprzez własny sklep internetowy i platformę Amazon na kilku rynkach europejskich oraz jesteśmy na zaawansowanym etapie rozpoczęcia sprzedaży w USA. Konsekwentnie rozszerzamy także współpracę z dystrybutorami produktów marki Prografen. Wiążemy duże nadzieje z rozwojem sprzedaży filamentu, który jest innowacyjnym produktem w skali światowej” – powiedział Gałązka, cytowany w komunikacie.
„Rozpoczęliśmy także testy filamentu z grafenem, który ma właściwości przewodzące prąd i może być wykorzystywany w produkcji urządzeń elektronicznych. Wprowadzamy do oferty także filamenty kolorowe, pasty i dyspersje. Wolumeny sprzedaży filamentów nie są jeszcze w drugim kwartale tak wysokie jak byśmy chcieli, ponieważ musieliśmy przejść etap przygotowania do sprzedaży, który trwał trochę dłużej niż zakładaliśmy, ponadto uruchomienie sprzedaży wypadło w okresie wakacyjnym, ale wierzę, że nakład pracy jaki włożyliśmy dotychczas przyniesie w kolejnych kwartałach satysfakcjonujące wyniki finansowe” – dodał.
Wskazał, że spółka realizuje długoterminową umowę z Nanosphere na dostawę grafenu płytkowego do farb antykorozyjnych. Zgodnie z umową, ma zapewnioną ciągłość dostaw grafenu w tym i następnym roku i jesteśmy w stanie zwiększyć produkcję jeżeli będzie oczekiwał tego kontrahent.
„Koncentrowaliśmy się na działaniach w mediach społecznościowych, biznesowych i branżowych, które służą poprawie pozycjonowania naszego sklepu i strony internetowej Prografen. Wykorzystywaliśmy także narzędzia do wsparcia pozycjonowania i promowania marki i produktu. Jestem przekonany, że wszystkie te działania w kolejnych kwartałach będą przynosić konkretne efekty w postaci wzrostu przychodów ze sprzedaży filamentu marki Prografen oraz poprawy rozpoznawalności i pozycjonowania produktów Prografen w internecie i na rynku. Chciałbym podkreślić, że Advanced Graphene Products jest pierwszą firmą, która komercjalizuje grafen, oferując filament do druku 3D z grafenem w skali komercyjnej” – powiedział prezes.
W I półroczu spółka zanotowała przychody ze sprzedaży produktów w wysokości 335 tys. zł, ponad siedmiokrotnie więcej r/r. Przychody ze sprzedaży produktów w tym czasie były o 130% wyższe niż przychody ze sprzedaży produktów wypracowane w całym 2021 r. W II kwartale tego roku przychody ze sprzedaży produktów wyniosły 136 tys. zł wobec 18 tys. zł przychodów rok wcześniej.
Advanced Graphene Products wytwarza wysokiej jakości grafen płatkowy (GO, rGO), który jest przeznaczony do takich zastosowań jak kompozyty węglowe, żywice epoksydowe, filamenty 3d, farby, powłoki antykorozyjne czy polimery. Posiada podpisane zarówno listy intencyjne, jak i kontrakty na opracowanie zastosowań komercyjnych grafenu ze spółkami takimi, jak: Kross, GRM System, Europejska Agencja Kosmiczna, Frako-Term, GM Color, czy Pimar-Plastics. Ponadto AGP ma własną, opatentowaną technologię produkcji grafenu powierzchniowego z ciekłego metalu – HSMG. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect 29 listopada 2021 r.
Źródło: ISBnews