Answear liczy, że przejęta w ub.r. marka z segmentu luxury streetwear PRM powinna osiągnąć próg rentowności w IV kw. 2024 r., poinformował prezes Krzysztof Bajołek.
„W całym roku pewnie będzie to trudne, ale w ostatnim kwartale – tak” – powiedział Bajołek podczas wideokonferencji prasowej.
Dodał, że początkowo spółka liczyła na szybszą finalizację przejęcia tej marki.
„Transakcja się przedłużyła, sytuacja w marce się pogorszyła, nie zdążyliśmy na sezon, więc wszystko po prostu trwa trochę dłużej. Mniej zapłaciliśmy za markę, ale musimy teraz więcej zapłacić za odbudowanie pozycji marki na rynku” – wskazał prezes.
Bajołek napisał w liście do akcjonariuszy, że dokonana w ub.r. strategiczna decyzja polegająca na przejęciu brandów PRM i Sneakerstudio w ramach ZCP Fashion Trends Group była istotną transakcją, ponieważ umożliwiła spółce wejście „w całkiem nowy perspektywiczny i dynamicznie rosnący segment luxury streetwear oraz dotarcie do nowej grupy docelowej”.
PRM dysponuje unikalną ofertą produktową, posiadają bardzo dobrą pozycję rynkową, a także rozpoznawalność i wiarygodność wśród młodego pokolenia na rynkach CEE oraz bazę klientów zainteresowanych produktami premium streetwear & sneakers, podkreślił prezes.
„Nowy brand PRM kontrybuował do wzrostu osiągniętego w przychodach ze sprzedaży w 2023 poprawą ich dynamiki o 3,8 pkt proc., a w samym czwartym kwartale 6,5% natomiast przychody ze sprzedaży marki PRM wzrosły w IV kw. 2023 względem III kw. 2023 o 101,3% kw/kw, i to pomimo dopiero rozpoczętych prac nad poprawą oferty tej marki, których wyniki powinny być widoczne od 2024 r.” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W 2023 r. EBITDA Answear.com wyniosła 57 mln zł, co oznacza spadek o 8,5% r/r. Na poziomie EBITDA marka PRM osiągnęła ujemny wynik w kwocie -11,5 mln zł, EBITDA Answear.com z wyłączeniem marki PRM wzrosła o 10% r/r do 68 mln zł, wskazała także spółka w komunikacie.
W ciągu ostatnich miesięcy 2023 r. Answear.com podjął szereg działań mających na celu rozwój marki PRM. W ramach tego spółka z sukcesem uruchomiła 12 nowych sklepów internetowych na wszystkich rynkach, gdzie prowadzi swoją działalność. Dodatkowo od czerwca, PRM wzbogaciło swoją ofertę o 38 nowych marek, a proces pozyskiwania kolejnych wciąż trwa, podsumowano.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews