ArchiDoc otwiera centrum obsługi wniosków kredytowych dla banków i zatrudni 120 analityków finansowych, podała spółka.
„Polski sektor bankowy jest jednym z najnowocześniejszych na świecie. W jego funkcjonowaniu dużą rolą odgrywają wyspecjalizowane firmy wspierające procesy finansowe. Dzięki temu banki mogą pozostawać dużo bardziej elastyczne niż w przypadku realizacji tych samych procesów całkowicie wewnętrznie. Usługi takie, jak centrum obsługi wniosków kredytowych proponowane przez ArchiDoc umożliwiają im szybsze podejmowanie decyzji dotyczących ich klientów przy ścisłym przestrzeganiu procedur regulacyjnych i bezpieczeństwa. To szczególnie istotne w czasach kryzysu wywołanego skutkami COVID-19 oraz narastającej presji konkurencyjnej ze strony fintech oraz firm pożyczkowych” – powiedział prezes ArchiDoc, Grupa Oasis Konrad Rochalski, cytowany w komunikacie.
Nowe centrum zajmuje się przygotowaniem dokumentacji potrzebnej do podjęcia decyzji kredytowej oraz ich wielopłaszczyznową weryfikacją. Z jednej strony to żmudna, ale niezbędna praca związana z pozyskaniem informacji o sytuacji klienta, zebraniem dokumentów, sprawdzeniu ich kompletności, poprawności i aktualności, podano również.
„Centrum obsługi wniosków kredytowych może być także wykorzystywane przez banki jako ośrodek zapasowy. To także rozwiązanie dla mniejszych instytucji finansowych, w tym pozabankowych, które dopiero wchodzą na rynek, a ich zespoły specjalistów ds. obsługi kredytów muszą się skupić wyłącznie na kluczowych etapach rozpatrywania wniosków kredytowych” – czytamy dalej.
ArchiDoc podał, że według raportu ABSL (Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych), z roku na rok zatrudnieni w Polsce specjaliści w coraz większym stopniu odpowiadają za zaawansowane elementy łańcucha usług, które pozostają poza kontaktem z klientem końcowym (tzw. middle-office). Do takich należy m.in. obsługa wniosków kredytowych. Maleje zaś ilość prostych prac wspomagających działalność operacyjną oraz obsługę administracyjną firm (tzw. back-office). W latach 2017 – 2020 średni wzrost realizowanych procesów middle-office w centrach w Polsce wynosił ok. 24%.
ArchiDoc to jedna z największych polskich firm oferujących usługi biznesowe z obszaru zarządzania dokumentami i obsługi back-office, będąca częścią Grupy Oasis – w 2021 r.
Źródło: ISBnews