Asbis podwyższy tegoroczne prognozy finansowe, poinformował wiceprezes Costas Tziamalis. Oczekuje, że przepływy operacyjne będą dodatnie na koniec roku, a marża brutto na sprzedaży będzie nadal rosnąć.
„Sięgnęliśmy po trzech kwartałach poziomu realizacji rocznej prognozy, która sprawia, że jest oczywiste, iż zostanie osiągnięta. Dlatego będzie szybko podniesiona, ale pozostaje otwarta kwestia do jakiego poziomu. Szacujemy jeszcze bieżące wydarzenia (potwierdzenie wyników października, istotna transakcja, która może wydarzyć się na dniach) i po nich zdecydujemy” – powiedział Tziamalis podczas spotkania z dziennikarzami.
Aktualna prognoza Asbis zakłada 48-52 mln USD zysku netto przy 2,2-2,4 mld USD przychodów w 2022 roku. Po III kwartałach 2022 r. stopień realizacji górnych widełek prognozy finansowej na 2022 r. wynosi na poziomie przychodów 70% oraz 90% na poziomie zysku netto.
„Marża brutto na sprzedaży po trzech kwartałach jest powyżej 8%. Znajdujemy równowagę znacznie powyżej 6% marży brutto z poprzednich lat. Marża jest pod wpływem niedoborów rynkowych, ale uważam że nastąpiła trwała zmiana i w przyszłości rentowność pozostanie na wyraźnie wyższym poziomie. Dołączamy kolejne produkty wysokomarżowe i chcemy dalej zwiększać rentowność brutto na sprzedaży” – dodał wiceprezes.
Wskazał, że spółka stawia sobie również za cel dodatnie przepływy operacyjne w całym roku. „Po 9 miesiącach roku jestem przekonany, że to się uda” – stwierdził Tziamalis.
Mimo ogólnych wyzwań rynkowych Asbis utrzymuje także dobrą pozycję cash flow, co daje możliwości inwestycyjne. Własne zasoby finansowe pozwalają na działania bez zwiększania zadłużenia.
„W IV kw. planujemy m.in. otwarcie 3 nowych salonów Apple w Armenii, Gruzji, Kazachstanie i debiut modelu iPhone 14 na kolejnych naszych rynkach, wejście w nowe segmenty, np. biomedycyna, nowe umowy dystrybucyjne, nowe kraje jak Grecja, a następnie rynki afrykańskie” – wymienił wiceprezes.
W ramach działalności inwestycyjnej marka własna AENO produkuje w Polsce inteligentny grzejnik, który według słów wiceprezesa bardzo dobrze odnalazł się na rynku. Z kolei spółka z grupy – Embio Diagnostics – zakończyła tworzenie produktu BELD.
Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. Skonsolidowane przychody Asbis wyniosły 3,08 mld USD w 2021 r.
Źródło: ISBnews