Auchan Retail i Glovo mają umowę o partnerstwie strategicznym w Polsce, Hiszpanii, Portugalii i na Ukrainie, która rozpocznie się latem, podała spółka. Firmy zapowiadają możliwość rozszerzenia zasięgu partnerstwa o kolejne kraje.
„Wiele z nowych trendów konsumenckich, które można było zaobserwować jeszcze przed kryzysem pandemii, zdecydowanie umocniło się podczas ostatnich miesięcy. Spora część klientów dokonała swoich pierwszych zakupów online właśnie z uwagi na koronawirusa, a biorąc pod uwagę wygodę tego kanału, można założyć, że nadal będzie go wybierać. Auchan jest zatem w bardzo dobrej sytuacji – już prawie 10 lat temu uruchomiliśmy sprzedaż online, mamy więc w tej materii szerokie doświadczenie, nieustannie też inwestujemy w rozwiązania e-commerce i rozszerzamy nasze usługi, jak chociażby rezerwacja zestawów, czy click&collect. Cieszymy się, że udało się nam nawiązać strategiczną współpracę z Glovo. Działania te są częścią transformacji cyfrowej naszej sieci” – powiedział dyrektor generalny Auchan Retail Polska Gerard Gallet, cytowany w komunikacie.
Klienci Auchan Retail w powyższych krajach będą mogli składać zamówienia online, z gwarancją dostawy przez kurierów Glovo w ciągu godziny ze sklepów Auchan objętych usługą. Sklepy te będą równocześnie pełniły rolę magazynu i miejsca kompletowania zamówienia klienta, podano także.
„Podjęcie współpracy z Auchan to dla nas kolejny krok w rozwoju na polskim rynku, na którym jesteśmy od roku. Dzięki prostej w obsłudze aplikacji i błyskawicznym dostawom, gwarantowanym przez kurierów Glovo, klienci Auchan będą mogli w komfortowy sposób nabyć swoje ulubione produkty. Naszym celem jest, aby coraz więcej Polaków mogło robić codzienne zakupy płynniej i szybciej” – powiedział general manager Glovo Polska Carlos Silván, cytowany w komunikacie.
Auchan Retail Polska to wieloformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.
Glovo to aplikacja, która pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Ma ponad 2,6 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 22 000 partnerów stowarzyszonych. Glovo działa w 550 miastach w 22 krajach, w tym w EMEA, LATAM, a nawet w Afryce Subsaharyjskiej. Glovo zatrudnia obecnie niemal 1600 osób na całym świecie w tym niemal 900 pracowników w Barcelonie. Obecnie więcej niż 50 000 aktywnych kurierów zarabia na platformie.
Źródło: ISBnews