Auto Partner spodziewa się presji na marżę brutto w wysokości 1-2% w tym roku, poinformował wiceprezes Piotr Janta.
„Jeśli chodzi o 2022 czy 2021 rok, to były mocne lata, jeśli chodzi o zyskowność netto. […] Nie wiem, co się wydarzy za kolejne trzy miesiące. Jak dolar skoczy do 5 zł, to może znowu będziemy mieli bardzo wysokie marże. Jak to się ustabilizuje, to nie będziemy mieli tej premii magazynowej czy inflacyjnej, jaką dystrybutorzy z dużą rotacją – jak my – mają. Ta presja na marżę brutto 1-2% będzie. W związku z tym, jak marża jest niższa 1-2% na górze, to podobnie wpływa na marżę netto na dole. Jeżeli odejmiemy ten 1 czy 2%, to jest taka rentowność, w którą będziemy, powiedzmy, celować” – powiedział Janta podczas konferencji prasowej, pytany czy poziom rentowności netto 7-7,5% jest do utrzymania w kolejnych latach.
Wcześniej podczas konferencji mówił, że „marża brutto jest pod presją i to będzie prawdopodobnie widoczne chociażby w I kw 2023 r.”
„Presja na marżę brutto będzie w przedziale 1 do 2% i to się na pewno pokaże, tego nie ukrywaliśmy, mówimy o tym” – podkreślił.
Rentowność netto grupy spadła w 2022 r. o 0,91 pkt proc. do 7,3%.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,83 mld zł w 2022 r.
Źródło: ISBnews