British Automotive Holding (BAH) wraz ze spółką w 100% zależną British Automotive Polska (BAP) skierował do głównego wierzyciela BAP tj. Jaguar Land Rover Limited (JLR) nową propozycję restrukturyzacji zadłużenia BAP, podała spółka. W związku z powyższym BAP podjęła działania mające na celu zawarcie układu z wierzycielami w ramach postępowania o zatwierdzenie układu. W konsekwencji BAP zawarła umowę z Alerion jako licencjonowanym doradcą restrukturyzacyjnym.
„W opinii zarządu BAP postępowanie o zatwierdzenie układu, które przeprowadzone zostanie pod nadzorem profesjonalnego doradcy restrukturyzacyjnego, umożliwi najefektywniejsze przeprowadzenie restrukturyzacji zadłużenia BAP. Postępowanie o zatwierdzenie układu jest najbardziej uproszczonym trybem formalnej restrukturyzacji. Postępowanie to jest trybem zasadniczo pozasądowym, a sąd restrukturyzacyjny angażowany jest dopiero na etapie złożenia wniosku o zatwierdzenie układu – o ile układ taki zostałby uprzednio przyjęty przez wierzycieli, w tym z najistotniejszym udziałem JLR. Postępowanie to cechuje się także dobrowolnością z perspektywy wierzycieli – brak przyjęcia układu kończy postępowanie a procedura daje możliwości negocjowania dłużnika z wierzycielami w odniesieniu do pozycji układowych” – czytamy w komunikacie.
W opinii BAH postępowanie o zatwierdzenie układu może w krótkim czasie umożliwić wypracowanie precyzyjnego harmonogramu i warunków spłaty zobowiązań, w tym pozwoli BAP oraz jej wierzycielom na prowadzenie dialogu w zakresie treści przyszłych propozycji układowych. W ocenie zarządu BAP postępowanie o zatwierdzenie układu jest zatem najbardziej korzystnym scenariuszem dla wszystkich wierzycieli BAP, samej BAP, a także całej grupy kapitałowej, podkreślono także.
Jednocześnie jako dzień układowy BAP ustaliła 1 lipca 2023 roku, którego ustalenie będzie przedmiotem obwieszczenia.
„Zdecydowaliśmy się na rozpoczęcia procesu postępowania o zatwierdzeniu układu z uwagi na sytuację finansową BAP, jak również wykrystalizowanie perspektyw rozwoju Grupy BAH. Zakończenie procesu reorganizacji spółek dilerskich Grupy BAH, których BAP jest udziałowcem, uzasadnia przystąpienie do formalnego uporządkowania relacji z wszystkimi wierzycieli tej spółki” – skomentował prezes BAH Andrzej Nizio, cytowany w komunikacie.
Prezes podkreśla, że dla pozytywnego przeprowadzenia postępowania o zatwierdzeniu układu niezbędne jest osiągnięcie porozumienia z koncernem Jaguar Land Rover, największym wierzycielem BAP.
„W ostatnich latach JLR wielokrotnie okazywał zrozumienie dla niezwykle wymagającej sytuacji Grupy BAH, umożliwiając reorganizację jej biznesu, niezbędną dla kontynuacji naszej działalności. Wierzę, że w naszym wspólnym interesie jest wypracowanie planu restrukturyzacji zadłużenia BAP, możliwego do realizacji w obecnych warunkach biznesowych i makroekonomicznych” – zakończył Nizio.
Wchodząca w skład Grupy British Automotive Holding spółka British Automotive Polska do końca listopada 2021 r. była generalnym importerem Jaguar Land Rover.
British Automotive Holding poprzez spółki zależne, prowadzi na polskim rynku dystrybucję samochodów, części zamiennych i akcesoriów oraz kompleksową obsługę serwisową marek Jaguar i Land Rover. Od 2008 r. jest notowany na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews